ROmedic Cabinete medicale Bucuresti Cabinete Psihoterapie Psihoterapie Bucuresti

Interventia specialistului in tratarea depresiei la copii si adolescenti

   Consilierea familiei constituie o primă etapă a tratamentului, importantă la copii şi adolescenţi. Familia instruită va putea interveni pentru:

-îndepărtarea factorilor stresanţi, care perturbă emoţional copilul

-a putea ajuta copilul să-şi depăşească dificultăţile şcolare.

    Parintii vor menţine un contact permanent cu profesorii şi educatorii, fiind atenţi dacă copilul a fost răsplătit pentru eforturile sale.

    Psihoeducaţia familiei este necesară atunci când unul dintre părinţi este bolnav, sau dacă în familie există un grad crescut de „exprimare a emoţiei”, cu atmosferă tensivă, ostilă, critică;

    Familia va fi ajutată să depăşească impactul cu boala copilului, va fi ajutată să-şi găsească echilibrul, vor fi ajutaţi să înveţe tehnici „de rezolvare a problemelor” şi „modalităţi de comunicare a emoţiei” în 4 arii de abordare şi anume:

-ascultarea activă

-cum să reacţioneze în condiţii de feedback negativ

-cum să reacţioneze în condiţii de feedback pozitiv;

-cum să ceară sPsihoterapiile

    Cel mai frecvent recomandate psihoterapii sunt:

-Terapia cognitiv-comportamentală;

-Terapia raţional emotivă;

-Terapia interpersonală;

    Terapia cognitiv-comportamentală (TCC) este o intervenţie care promovează modificări emoţionale şi de conduită prin învăţarea copiilor cum să abordeze şi cum să se descurce cu problemele, cum să înveţe noi stiluri de adaptare

    Modalităţile asociate TCC pot fi:

-tehnicile de relaxare

-psihoterapia suportivă

-tehnicile de autocontrol

-tehnicile de automodelare.

    Terapia interpersonală este o tehnică de intervenţie scurtă, axată pe abilităţile de relaţionare ale pacientului, pe capacităţile sale de a iniţia şi continua relaţionarea socială. Are ca obiective:

-scăderea simptomelor depresive, îmbunătăţind funcţionarea interpersonală

-îmbunătăţirea abilităţilor de comunicare interpersonală – prima etapă vizează observarea patternului interpersonal, care determină gândirea depresivă, iar cea de-a 2-a etapă vizează învăţarea şi dezvoltarea altor strategii de comunicare

 

    Invatarea si modelarea unor relaţii interpersonale de calitate previn recidivele depresive.

 

 
Programare