Feriti-va de Ciprinol(Ciprofloxacin)/Tavanic(Levofloxacin)

10-09-2020
Statidepartedechinolone
Nu este medic/terapeut
Statidepartedechinolone
Feriti-va de acest antibiotic foarte puternic care in tara noastra este prescris ca si cum ar fii unul banal. Sunt constient ca toate medicamentele au efecte adverse, dar la aceasta grupa de antibiotice numita Fluoroquinolones efectele adverse sunt mult mai frecvente decat sunt anuntate oficial.

Sunt grupuri intregi de persoane care au luat doar cateva pastilute si s-a ajuns de la tendonita, tendoane rupte la cateva saptamani/luni dupa ce s-au oprit din al mai lua pana chiar la paralizie. Posibilele efecte adverse sunt foarte bine stiute in tarile din Vest, in SUA fiind insemnat cu Black Box de catre FDA (chiar daca le-a luat din 1962 pana in 2016 sa isi dea seama), dar in Romania dupa ce am discutat cu mai multe persoane din domeniul medical, care mi-au ras in nas cand le-am spus de efectele adverse pe care le poate avea, justificand ca toate medicamentele au, iar acest antibiotic este unul foarte comun si chiar "banal", fiind prescris pentru o multitudine de infectii chiar si ca prima varianta, am ajuns la concluzia ca este un pericol real.

Eu am primit Ciprinol impreuna cu picaturile Ciprofloxacin dupa ce am suferit o perforatie de timpan, urmand sa imi fie prescrise 2 pastile de 500mg la 12 ore(pentru 5 zile) si 2 picaturi de 2 ori pe zi (pentru 3 zile). Dupa 2 zile am avut marea placere sa aflu ce inseamna durerile de tendoane la frageda varsta de 20 de ani. Am fost inapoi la doctor si mi-a spus sa nu il mai iau si mi-a prescris simpla amoxicilina. A fost a doua oara cand am luat antibiotic in toata viata si nu e ca si cum as fi fost o persoana bolnava sau cu probleme precedente la tendoane. (Foarte sanatos, mers la sala de 4 ori pe saptamana). Sper sa nu se agraveze in timp.

Efectele adverse sunt mult minimalizate, deoarece acesta grupa de antibiotice poate avea efecte adverse chiar si dupa cateva luni, fara sa deranjeze pana in acel moment (Tendoane rupte spontan, neuropatie), iar dupa atata timp omul nu se mai gandeste ca ceea ce i se intampla e din cauza unui medicament pe care l-a luat acum cateva luni. Si chiar daca spune medicului asta acesta se loveste fie de indiferenta, fie de raspunsuri de genul: "Ai fost tu ghinionist!", iar intamplarea nu mai este reclamata de nimeni institutiilor specializate. Daca aveti efecte adverse de la un anume medicament puteti anunta aici: https://www.anm.ro/m...eactie-adversa/

Daca ati luat acest medicament si nu ati avut nici o problema in trecut, nu inseamna ca trebuie sa repetati experienta. Sunt multe cazuri de persoane care au luat un antibiotic din aceasta grupa de mai multe ori pe an pentru perioade indelungate, iar apoi la inceperea unui nou tratament de la primele pastile au inceput sa aiba efecte adverse devastatoare. E alegerea fiecaruia daca doreste sa ia aceste antibiotice dupa ce s-a informat despre ele, dar e foarte bine sa stii care sunt riscurile posibile si daca nu cumva puteti lua alt antibiotic. Cine vrea sa cerceteze mai mutle sa caute pe internet termenul: Floxed.

Linkuri: ---------*

(*modificat de admin)
4 comentarii
0
10-09-2020, ora 14:13
Dr. Albu Laura
Dermatovenerologie, Cluj-Napoca
Dr. Albu Laura
Stiti cati oameni mor zilnic din cauza antiinflamatoarelor nesteroidiene (cum este ibuprofenul, naproxenul, indometacinul, banala aspirina si multe altele)? De ce nu va faceti un utilizator Statidepartedenurofen?
Da, toate medicamentele au reactii adverse, da, uneori raportul risc/beneficiu nu este cel pe care ni-l dorim, adica 0, dar intotdeauna incercam sa ne asiguram ca este subunitar. Avand in vedere cat de putine antibiotice noi sunt aduse pe piata si cat de mult a crescut frecventa germenilor multirezistenti, avem nevoie de toate antibioticele. Toate au locul lor in arsenalul terapeutic.
0
11-09-2020, ora 11:42
Statidepartedechinolone
Nu este medic/terapeut
Statidepartedechinolone
Autoritatile specializate au emis un comunicat acum 2 ani:

-------*

Am mentionat deja ca sunt constient de faptul ca toate medicamentele au efecte adverse, dar atat autoritatile din Europa cat si din America recomanda ca ele sa fie folosite doar ca ultima alternativa din antibiograma. Sunt curios cati dintre pacienti ar mai accepta sa ia acest antibiotic daca ar stii ca la inceput ele au fostcu scopul de a fi folosite ca chimioterapie, urmand ca fiind rebranduite ca antibiotice, tocmai de aceea efectele adverse pot aparea peste saptamani/luni de zile, iar reclamatiile sunt doar la 10% din cat ar trebuii sa fie. Vreau doar ca doctorii si pacientii sa fie constienti de efectele adverse devastatoare care se pot intampla dupa administrarea acestui antibiotic. Pacientii trebuie sa stie la riscurile la care se supun si in cazul unei dureri de tendon/furnicaturi/halucinatii sa stie ca aceste reactii negative le-au fost provocate de acest antibiotic si sa intrerupa imediat tratamentul. INTOTDEAUNA SA INTREBE DACA EXISTA UN ALT ANTIBIOTIC PE CARE IL POT LUA INAINTE DE A II FI PRESCRIS UNUL DIN GRUPA CHINOLONELOR.

(*modificat de admin)
0
11-09-2020, ora 21:58
Dr. Albu Laura
Dermatovenerologie, Cluj-Napoca
Dr. Albu Laura
"Sunt curios cati dintre pacienti ar mai accepta sa ia acest antibiotic daca ar stii ca la inceput ele au fostcu scopul de a fi folosite ca chimioterapie, urmand ca fiind rebranduite ca antibiotice"

Ce va deranjeaza de fapt? De asemenea sunt multe chimioterapice intial dezvoltate cu scopul de a obtine antibiotice. Nici alea nu ar trebui folosite? Avem multe exemple de medicamente dezvoltate initial cu un anumit scop, carora li se gasesc de fapt alte utilizari.

"reclamatiile sunt doar la 10% din cat ar trebuii sa fie"

De unde ati scos aceasta cifra? Probabil din acelasi loc din care ati scos i-ul suplimentar...

Pacientii trebuie sa stie riscurile la care se expun inainte de a lua orice medicament. Cred ca nimeni nu inghite antibiotice de placere si nici un medic nu ar trebui sa le prescrie ca pe bomboane. Aici da, avem o mare problema vis-a-vis de toate antibioticele, atat la nivel de prescriere, cat si la nivel de eliberare din farmacie si nu in ultimul rand la nivelul populatiei unde tot omul stie ca daca-l doare-n gat/are muci verzi/tuseste/sau ce mai vreti, n-are sa-i treaca fara antibiotic.

Pentru ca sa va linistiti putin si poate sa va cautati o cauza mai demna, aflati ca intr-adevar tendinta este de a nu se prescrie chinolone de prima intentie, in special anumitor categorii de populatie cum sunt varstnicii, iar medicii cunosc reactiile adverse ale acestei clase de antibiotice, dar va repet - ele au locul lor si ar fi pacat ca un pacient cu o infectie amenintatoare de viata sa refuze un tratament potential salvator de viata pentru ca el sau familia citesc avertismente prezentate biasat si pareri absolute. Nu mai sfatuiti oameni ce sa ia sau sa nu ia pana cand nu sunteti medicul pacientului in cauza si-i cunoasteti exact situatia. Altfel generalitatile sunt ieftine si pe toate gardurile.
0
13-09-2020, ora 07:29
Doct2016
Nu este medic/terapeut
Doct2016
Fiecare organism reactioneaza in mod diferit.

Trebuie inceput cu doze mici, asta nu prea stiu medicii.

Eu m-am simtit rau de la 5000 U de vitamina D picaturi si nu stiam ce am.

5000 U de vitamina D este doza maxima si citind instructiunile s-a facut lumina.

Unii doctori se sperie si dau doze mari, ceea ce este gresit.


L am injurat pe acel doctor ca nu a tinut cont de o chestie esentiala si m-am dus la alt doctor care mi-a dat 2000 U.
Adaugă un comentariu / răspuns

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.