TERAPIE 3C

Anunț publicat de: Centru de Recuperare Neuropsihica
Locație: Piatra Neamt (Neamt)
Telefon: 0758 215 620
Data: 19-10-2019
Ce este Terapia 3C?
Terapia 3C este o terapie practica ce se realizeaza prin exercitii fizice specifice.
"
Terapia 3C este o metoda de recuperare pe care antrenorul de arte martiale Paul Cojocaru, a pus-o la punct in ultimii ani, alaturi de copiii cu autism, invatand odata cu ei.

Aspectul esential este ca terapia 3C functioneaza – exista multi copii recuperati psihomotric cu ajutorul ei si speram ca vor exista si mai multi in viitor.

Terapia 3C porneste de la ideea optimista ca in fiecare copil autist exista in stare latenta potentialul unui copil normal(celelalte tehnici terapeutice care au succes in recuperarea autistilor o demonstreaza din plin). Noi oferim o alternativa, o noua metoda de a trezi la viata acest potential, de a reda copilul autist lumii celor normali – sau cel putin de a-l aduce cat mai aproape de aceasta.

Terapia 3C nu se afla in contradictie niciuna din terapiile utilizate in prezent in tratarea autismului. Un alt aspect important este ca terapia 3C nu substituie logopedia sau terapia comportamentale care vizeaza deprinderea de abilitati practice specifice.

ABA, logopedia, celelalte forme de terapie pentru autism utilizate in prezent la noi in tara sunt perfect compatibile cu terapia prin sport si aplicarea lor simultan cu aceasta nu face decat sa amplifice rezultatele obtinute.

Un mare avantaj al terapiei prin sport este acela ca este ieftina si usor de aplicat. Deci, lucru deloc neglijabil, este accesibila si familiilor cu situatii financiare modeste.
Cui se adreseaza Terapia 3C.
Terapia 3C a fost conceputa pentru a ajuta copiii cu autism, dar aplicabilitatea ei poate fi extinsa si la ameliorarea diferitelor tipuri de retard psiho-motric asociat cu alte tulburari . Aventura autocunoasterii este la fel de captivanta pentru toti si ofera suficienta motivatie pentru a conduce la progrese semnificative.

Ce poate face Terapia 3C?
Terapia 3C construieste la copilul autist comportamente adaptative bazate pe abilitati psihomotrice de baza. Copilul va invata sa mearga corect, sa alerge, sa manipuleze obiecte, sa mearga in echilibru pe o barna, sa schimbe voluntar directia mersului. Va constientiza utilitatea miscarilor invatate si valoarea lor practica. Va constientiza contextul in care se afla si prezenta celor din jur. Va invata ce inseamna disciplina, va invata ca anumite comportamente nu sunt permise.

Va obtine un minim de abilitati de comunicare si lingvistice prin invatarea sensului unor comenzi elementare.

Va castiga curaj, incredere in el, dorinta de a experimenta lucruri noi. Va descoperi satisfactia reusitei si dorinta de a repeta acest lucru.

Va putea utiliza abilitatile dobandite in viata de zi cu zi

Cu alte cuvinte, va deveni psihomotric independent transformandu-se dintr-un copil asistat permanent, intr-unul partial asistat sau neasistat.

Ce nu poate face Terapia 3C?
Terapia 3C nu se poate substitui unei terapii care vizeaza construirea de deprinderi specializate – cum sunt terapia de tip ABA sau logopedia.

Daca doriti sa invatati copilul sa vorbeasca, va trebui sa lucrati cu un logoped sau sa faceti dv. acest lucru, fiindca desi copilul castiga la capitolele vizate de terapia noastra ( coordonare, constientizare, concentrare) trebuie invatat si ce anume trebuie sa faca. Va pregati terenul pentru aceasta ”construind” la copil increderea in sine, curajul, dorinta de a incerca lucruri noi, abilitati de comunicare de baza si dorinta de a interactiona cu ceilalti.
In ce consta Terapia 3C?
Terapia 3C este un ansamblu de exercitii elaborate pe parcursul a trei ani, printr-un proces de selectie bazat pe ”incercare si eroare”.Toate exercitiile vizeaza concentrarea atentiei si constientizarea contextului. Ele sunt dublate de comenzi verbale scurte – care vor fi specificate pentru fiecare exercitiu in parte.

Pentru fiecare copil este necesara prezenta unui partener – o persoana care sa asiste copilul pe durata programului de exercitii, acesta va fi de preferat o persoana apropiata copilului – un parinte, o ruda, un prieten, un terapeut voluntar. Daca este posibil, e bine sa se asigure prezenta unui instructor. Instructorul va fi asezat in fata copilului, va executa exercitiile corect si va numara miscarile. Partenerul va fi asezat langa copil, va asigura, cand este nevoie, promptarea si va colabora cu copilul la unele exercitii.

Este indicat ca programul unei sedinte de terapie sa dureze aproximativ o ora – s-a constatat practic ca aceasta durata este optima. O durata mai scurta nu ofera suficient timp sa se fixeze exercitiile, iar una mai lunga oboseste copilul, acesta nemaiputand sa-si concentreze atentia. Exercitiile vor trebui alese si combinate dupa acest criteriu.

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.