ROmedic Cabinete medicale Bucuresti Cabinete Psihologie Psihologie Bucuresti

De ce un program de asistenta psihologica in gradinite

Autor: psihoterapeut Adriana Serban-Ionescu
Poate te intrebi la ce bun un astfel de program? Personal am auzit de multe ori adulti care spuneau "Noi sau parintii ori bunicii nostri nu am crescut cu psiholog la gradinita si iata ca ne-am dezvoltat normal". "Poate, le raspund adesea, insa lumea este intr-o continua evolutie, iar cerintele societatii actuale sunt din ce in ce mai mari, incepand chiar din scoala primara sau chiar din gradinita.

Dorinta mea, ca specialist in domeniul psiho-social al copiilor, a fost de a raspunde nevoilor de adaptare la exigentele unei educatii timpurii, de sprijinire si asistare atat a copiilor si parintilor cat si a personalului educativ implicat in cresterea si pregatirea copiilor din gradinite.

Serviciile acestui program sunt:
- evaluarea dezvoltarii psihice a copiilor
- consilierea copiilor, parintilor si personalului didactic

Scopul evaluarii dezvoltarii psihice este acela de a monitoriza ritmul de dezvoltare, de a identifica eventuale dificultati manifestate de copiii şi de a interveni focalizat prin masuri remediale, reparatorii intr-un timp util. A face toate aceste lucruri, fara ca ele sa devina o situatie grava pentru un copil, inseamna de fapt reducerea semnificativa, in primul rand, a suferintei celor implicati- copil, parinti, educatori, profesori etc. si in al doilea rand, o importanta scadere a costurilor necesare intervențiilor reparatorii şi fundamentarea curriculumul pentru educația timpurie. „O educație timpurie adecvată – ne atentioneaza echipa de cercetatori de la Cognitrom- este principala cale de reducere a esecului si a abandonului scolar. Ea este cea mai rentabilă investiție in educație si, in acelaşi timp, cea care are cele mai mici costuri de oportunitate (Culha,1991)”.

Prin evaluarea dezvoltării putem obtine informații esentiale privind gradul de pregătire pentru scoala la care au ajuns copiii. Asfel, decizia parintilor sau a educatorilor de a inscrie copilul la scoala va fi una informata, fundamentată stiintific prin masurarea, evaluarea competentelor personalitatii copilului, tuturor acelora responsabile de adaptabilitatea la mediul scolar, ceea ce va contribui semnificativ la performanta academica, la succesul scolar al copilului.

Rezultatele obtinute in urma evaluarile individuale si de grup a copiilor din gradinita permit interventia focalizata, in functie de nevoile identificate, fie la nivel general, de grupa sau particular, personalizat la nivel de copil. Preventia, exercitiile de imbunatatire a deficitelor de performanta, consilierea- se inscriu in categoria masurilor de interventie specifice care aplicate, conduc la remedierea situatiei (problematice) identificate.

In plus, consilierea copilului, a parintilor si a personalului educativ inseamna de fapt unirea eforturilor celor implicati in gasirea unor strategii de rezolvare a aspectului deficitar si care sa raspunda adecvat, tintit acestuia.
 
Programare