Carcinom microcelular T4N3M0 + Dificultati de vorbire

24-01-2011
romicu_75
Nu este medic/terapeut
romicu_75
Sotia mea. Are 44 de ani, 57 kg, fost fumator. A fost diagnosticata in ianuarie 2008 cu carcinom microcelular pulmonar mediastinal-dreapta, T4N3M0. A urmat tratamentul constand in polichimioterapie si radioterapie pulmonara concurenta, plus iradiere profilactica "whole brain". Remisia a fost completa, reluaindu-si activitatea la inceputul anului scolar (este profesor - fizica). In martie 2010 a avut o recidiva localizata in apropierea ficatului. Din nou polichimioterapie 8 sedinte, avand ca rezultat din nou remisia completa. Tratamentul a fost finalizat pe 22.10.2010 prin exament CT cap, torace, pelvis - nici un semn de ingrijorare. In data de 22.01.2011, dupa vreo doua zile in care a fost... mai putin energica decat de obicei, a acuzat durere de cap si de spate, tratate cu un Nurofen si, la recomandarea medicului de familie, am demarat si Augmentin 1g/12 ore. A dormit si dupa, la interval de vreo 2 ore, a acuzat faptul ca vede cu ochiul drept ca si cum s-ar fi uitat spre bec inainte. Am verificat pupilele - nimic deosebit. Dupa 10 minute vederea a revenit la normal, insa nu mai putea finaliza propozitiile. Le articula corect, le formula corect dar nu le finaliza. La o ora dupa o injectie cu B1+B6+Piracetam si un Tonotil vorbirea a revenit la normal. A dormit OK, ramane doar o usoara durere de cap.
Maine dimineata mergem la oncolog care probabil ne va trimite la neurolog.
Update: Peste weekend totul a fost OK, mai putin poate o senzatie de usoara oboseala. Azi (luni, 24.01.2011) am mers la oncolog, care ne-a programat Joi pentru un CT cap+gat+torace+pelvis cu substanta de contrast pentru joi Ne-a recomandat si un consul de specialitate la sectia Neurologie. Am fost la neurolog care, dupa ce a ascultat simptomele prezentate de noi i-a facut o internare de zi pentru azi, marti si miercuri, pentru un tratament intravenos cu Manitol+ Piracetam+ Cerebrolysin, intramuscular Milgamma si vitamine Triovit si PoliOmega oral. Dupa prima zi de tratament s-a simtit OK, am venit acasa chiar pe jos (cam 1 km). A mancat OK, a mai tras o ora de somn, a mai stat pe la TV. Pe seara insa s-a simtiti obosita (ora 21) si s-a intins in pat. Pe la 21.15 am intrebat-o de vorba, vorbise in prealabil putin la telefon cu o colega si deficientele de pronuntie s-au manifestat din nou. Nu putea finaliza propozitiile, le incepea corect dar ieseau alte cuvinte spre finalul propozitiei. Am pus-o sa-mi scrie - literele corect "desenate" dar... cuvinte prea lungi si fara inteles. Am lasat-o sa se odihneasca, dupa 10 minute nu adormise, acuzand o usoara durere de cap, dupa 30 minute era adormita.
Va rog sa dati o parere referitoare la cele prezentate mai sus. Este posibil un AVC ischemic tranzitoriu? Daca nu este ischemic ci hemoragic, tratamentul dat de neurolog poate face rau ? Daca este o tumora localizata in creier... exista variante de tratament ? Radioterapie ? Gamma knife ?
6 comentarii
0
25-01-2011, ora 12:28
lala2004
Nu este medic/terapeut
lala2004
De unde sunteti?
0
25-01-2011, ora 16:32
romicu_75
Nu este medic/terapeut
romicu_75
Caracal, Olt.
0
25-01-2011, ora 16:35
romicu_75
Nu este medic/terapeut
romicu_75
Update: Astazi, dupa un nou shot de Manitol+ Piracetam+ Cerebrolysin perfuzate, intramuscular Milgamma si vitamine Triovit si PoliOmega oral am facut si un examen oftalmologic. Atropina + verificare fund de ochi. Totul e OK. Poimaine mergem la CT general si... vedem dupa.
0
26-01-2011, ora 20:44
romicu_75
Nu este medic/terapeut
romicu_75
A treia zi de tratament - dimineata somnolemta, mic dejun, somn pana la 11, stare de greata, voma, pe la 12.30 am plecat pentru tratamentul la neurologie, suportat OK, restul dupa-amiezei fiind fara probleme.
0
29-01-2011, ora 22:29
chicunatalia
Nu este medic/terapeut
chicunatalia
Buna ziua! Tatal meu a fost diagnosticat cu cancer pulmonar acum7 luni...a facut chimioterapie 4 sedinte + radioterapie 25 sedinte... acum zice ca are noduri in git, inghite greu si are febra pina in 38...sa mai intensificat si tusea si scuipa sputa cu singe...VA ROG SA-MI ZICETI ESTE VRE-UN EFECT SECUNDAR AL RADIOTERAPIEI...???? In rest se simte bine si are si pofta de mincare...alt discomfort nu -l deranjeaza... Va rog frumos..sa-mi raspundeti!!!!!

Acel nod din git zice ca parca sa spart si a iesit mult murdarie cind a tusit... ce ar putea fi...nu mai inteleg nimic...si medicul nu ne explica nimic...Va Rog sa ma ajutati cu un raspuns.
0
21-02-2011, ora 13:57
lala2004
Nu este medic/terapeut
lala2004
Nu stiu sa-ti raspund la intrebarile tale dar, pot sa-ti spun ca sint tratamente naturiste care-i pot prelungi viata.Am inteles ca nu are metastaze, un lucru f bun.O sa-ti trimit un mesaj privat pt. ca nu am voie sa postez aici pt. a nu face publicitate unui site.

Discuțiile despre tumori benigne și cancer au fost transferate pe:

Forumul Ghid-Cancer.ro - un proiect ROmedic destinat exclusiv acestui subiect.

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Investigații paraclinice în bolile hepatice și biliare
  • Moduri în care ne putem distruge ficatul
  • Ficat sănătos - ce poți face pentru ficatul tău (conform studiilor)
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.