Cum sa slabesc?Ajutor.

25-01-2018
Vernus
Nu este medic/terapeut
Vernus
Buna ziua.Va intreb direct:cum sa slabesc?Ce sa fac ca sa slabesc?Ce sa mananc si ce sa nu mananc?Pentru început mi-am cumparat un ceai de slabit 100 % natural.
Mai departe ce trebuie sa stiu/sa fac/sa mananc ca sa slabesc?
Am 117 kg si am luat mult in greutate de la antidepresive dar si de la dulciuri.
5 comentarii
0
25-01-2018, ora 10:42
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iași
Dietetician Acasandrei Mihaela
Buna ziua!

Avand in vedere ca vorbim de un caz avansat de obezitate asociat unei tulburari psihiatrice sub tratament (ce predispune la crestere in greutate) solutia nu consta intr-un ceai (atentie la interactiunile cu medicatia antidepresiva.. aceste „adjuvante” pentru slabit nu sunt controlate precum medicamentele pentru eficienta si siguranta consumatorului, iar producatorul e liber sa scrie ce doreste pe eticheta!! si pierderea in greutate promisa nu e din tesutul gras cide cele mai multe ori din apa si rezervele energetice ale organismului daca se asociaza cu o restrictie calorica insemnata.. sfatul meu e sa nu va pacaliti, oricat de 100% natural este ceaiul).

Intr-adevar, medicatia predispune la crestere in greutate, dar substratul energetic pentru excesul de grasime provine tot din alimentele pe care le aduceti in organism. Daca vorbiti de compulsia de a consuma dulciuri, acest lucru trebuie discutat cu psihoterapeutul care va monitorizeaza starea de sanatate si impreuna sa descoperiti cele mai eficiente solutii, non-alimentare, prin care sa capatati control asupra aportului de alimente dulci.

Nu este mereu vorba de CE TREBUIE SA FAC/STIU/MANANC pentru a slabi, ci din contra, este nevoie sa stiti CE NU trebuie sa mai faceti, sa mancati, iar treptat sa renuntati la obiceiurile daunatoare (mancat compulsiv, rontait din plictiseala, pe fond emotional, mese neregulate, supraalimentatie, sedentarism, inactivitate fizica, alte alimente hipercalorice pe care le includeti in dieta dvs zilnica in cantitati mai mari comparativ cu portiile recomandate si nevoile energetice, alimente prajite, sucuri naturale sau de la raft, cu indulcitori sau cu zahar etc., sa nu va faceti provizii in casa de astfel de alimente de care sunteti constient ca va dauneaza).

In ceea ce priveste ce puteti face pentru a va regla greutatea, sfatul meu e sa contactati un specialist care sa va ofere indrumarea de care aveti nevoie, deoarece dietele prost conduse si lipsa rezultatelor, pot avea si ele efecte negative asupra starii de sanatate, a motivatiei, a stimei de sine. Plus ca nu e de joaca cu sanatatea, iar obezitatea este de regula asociata cu anumite complicatii metabolice si cardiovasculare de care trebuie sa se tina cont atunci cand se prescrie planul alimentar.

Intre timp, puteti incepe prin a include cat mai multe legume in alimentatia dvs. de preferat la fiecare masa, fructe, leguminoase, lacatte fermentate, grasimi sanatoase in portii adecvate, controlate - peste, nuci, seminte- respectati un program regulat de mese, realizati activitati fizice regulate chiar daca vorbim doar de mers pe jos (incercati sa inlocuiti activitatile statice cu mersul pe jos, urcatul scarilor, miscari active atat cat va permite organismul, in reprize si pe tot parcursul zilei). Cate 2000 de pasi prima data de 3 ori pe zi, apoi de 4 apoi de 5, apoi cate 3 mii. Daca nu va permiteti sa apelati la serviciile unui kinetoterapeut de exemplu, care sa va supravegheze activitatea pana va recuperati mobilitatea, tinand cont de posibilele afectiuni de la nivelul articulatiilor, coloanei vertebrale asociate frecvent cu excesul de greutate. Desigur, daca aveti afectiuni diagnosticate care va contraindica anumite activitati, respectati cu strictete recomandarea medicului care va cunoaste cel mai bine starea de sanatate!!

Tineti un jurnal alimentar pentru a identifica sabotorii procesului de scadere in greutate: ce rontaiti intre mese, de ce rontaiti, erati suparat, erati trist, va era 100% foame sau erati plicisit, urmatoarea data oare nu e mai bine sa va imbracati corespunzator si sa iesit pana in fata blocului sa va plimbati, in loc sa mancati un X aliment dulce sau nu?, oare am depasit nevoile organismului meu?, oare puteam sa gatesc cu mai putin ulei sau deloc acest fel de mancare? am constientizat la masa ca am mancat atat de mult - poate daca mestecam de mai mult ori si nu ma uitam la tv/calculator as fi mancat 1 felie de paine nu 2-3-4...?

Setati-va un obiectiv realist de kilograme si nu va pacaliti cu promisiuni aberante de la ceaiuri sau cele vandute de dietele la moda total dezechilibrate. Desi fiecare are ceva de zis in ceea ce priveste slabitul, acest proces depinde de mult mai multe aspecte pe cat ati putea crede si nu doar de ceea ce mancati. De exemplu somnul insuficient este asociat cu inmagazinarea sub forma de tesut gras a caloriilor, iar restrictia calorica severa duce la reducerea metabolismului bazal si treptat la recastigarea kilogramelor in plus. De aceea interventia unui specialist este esentiala.

Multa sanatate va doresc si succes! Aveti rabdare si luati decizii intelepte. Kilogramele s-au acumulat in timp, la fel trebuie sa si „dispara”. Iar medicatia antidepresiva am spus si repet constituie doar un factor din multitudinea de factori genetici, din mediu si cei ce tin de comportamentul si preferintele dvs. alimentare.

Cu stima,
Mihaela Acasandrei
Nutritionist-dietetician
0
26-01-2018, ora 00:50
Vernus
Nu este medic/terapeut
Vernus
Multumesc frumos pentru raspunsul dvs..Apreciez mult faptul ca mi-ati raspuns.Multe bucurii va doresc!
0
10-02-2018, ora 21:18
Ciprian1234
Nu este medic/terapeut
Ciprian1234
Buna, am sa fac o introducere am 19 ani, 1, 70 și 95 de kilograme țin să nu consum sucuri și dulciuri problema mea e că pun pe mine foarte repede și vreau să ajung la o greutate normala sa nu îmi fie rușine să ies pe stradă, va rog frumos niste sugestii ce e bine de evitat in alimentație un sugestie de activitate sport sa nu dăuneze articulaților orice, mulțumesc frumos
0
27-02-2018, ora 21:10
irina_v2009
Nu este medic/terapeut
irina_v2009
Laudabil ca doresti sa te intretii si sa-ti controlezi greutatea inaintea de a scapa de sub control. Dupa cum spui ca pui foarte repede kilograme, ar fi bine sa-ti programezi o intalnire cu un nutritionist, care sa-ti faca si niste analize si apoi sa-ti recomande el o dieta personalizata. Eu am avut o experienta asemanatoare cu doamna doctor Oana Dumitrache care dupa ce mi-a descoperit o problema de metabolism si mi-a spus cum o pot tine in frau mi-a facut si o dieta personalizata adecvata, care nu inseamna o insiruire de meniuri, cum vezi peste tot, ci maimulte chita unui regim de viata si a unor reguli alimentare pe care trebuie sa le urmez si in functie de care sa ma hranesc cu alimente alese de mine. Mie mi-a recomandat-o o prietena care se operase sa slabeasca la doctorul Smeu si apoi ramasese observatia doamnei doctor de un an deja. Dar faptul ca lucreaza la un spital care face operatii bariatrice in principal nu inseamna si ca dumneaei se ocupa doar de pacientii care au facut operatie de slabit sau au nevoie de ea!
0
09-08-2018, ora 10:56
reta robo
Nu este medic/terapeut
reta robo
Buna..eu am slabit rapid cu dieata aceasta: ---------*
O zi buna!

(*modificat de admin)
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Unde se duce grăsimea atunci când slăbim?
  • Interacțiunile sociale ar putea fi influențate de dorința de a slăbi
  • Aplicații care ajută persoanele supraponderale să reziste tentațiilor alimentare
  • Balon intragastric ce poate fi înghițit - cea mai recentă armă împotriva obezității
  • Cât de eficient este sportul pentru scăderea în greutate la femei?
  • Sărbătorile vă afectează greutatea? Cântarul nu vă spune chiar totul
  • Cum să găsești voința pentru a slăbi
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.