Jurnal alimentar si recomandari nutritionale

03-10-2016
Steve.the.great
Nu este medic/terapeut
Steve.the.great
Doamna doctor mă ajutați cu niste calcule calorice si recomandări generale dacă va trimit aici jurnalul de alimentație în fiecare seară ?! Mulțumesc !
14 comentarii
0
03-10-2016, ora 17:04
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iași
Dietetician Acasandrei Mihaela
Buna ziua, domnule Steve!

Recomandarile generate in acest mediu pot fi doar generale. Eventual pe baza jurnalului alimentar pot fi identificate spre remediere unele greseli, tintit. Pentru recomandarile nutritionale individualizate insa, eficiente, este nevoie sa consultati un specialist in nutritie in persoana, care sa va evalueze precis caracteristicile antropometrice (inaltime, greutate, compozitie corporala, distribuirea tesutului gras etc.), pe baza carora se vor trasa obiectivele unui program dietetic, in functie de nevoile dvs. pentru a va mentine sanatatea sau a o redobandi, respectiv dorintele si asteptarile proprii.

Dvs. puteti trimite si as putea incerca sa va dau unele indicatii, insa in lipsa unor certitudini antropometrice si a contactului in persoana, nu pot promite mai multe. Sunt multe aspecte care tin de antecedentele dvs. de sanatate si boala, dar si de actul medical nutritional in sine care nu cuprinde doar calculul caloric si emiterea recomandarilor strict, ce nu pot fi acoperite in mediul online.
0
03-10-2016, ora 21:55
Steve.the.great
Nu este medic/terapeut
Steve.the.great
Îmi asum constrângerile inerente mediului virtual , nu r o problema asta ! Deci pe azi am avut : dimineața - 120 gr pâine integrală, 60 gr cas, 40 gr halva, 11 gr unt 65 %, 30 gr turta dulce, 250 ml băutură energizanta (45 kcal și 10, 6 hc /100) ; prânz - 215 gr mar ; seara - 770 gr supa găluște, 30 gr pâine albă + 60 gr nuci, 150 gr struguri albi ! Plus 2 cafele mici cu câte 1 gr de miere (si lămâie) !
Datele antropometrice : 1, 68/73 /44 ! Am scăzut deja 1-2 kg, de la aprox 75 de kg !

Cu mulțumiri ! :)
0
04-10-2016, ora 09:12
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iași
Dietetician Acasandrei Mihaela
Calitatea si cantitatea recomandarilor pe care eu le pot oferi in mediul online pot fi afectate de asemenea. Sa ofer informatii mai elaborate fara sa stiu dimensiunile dvs. reale, antecedentele de boala etc. nu reprezinta o optiune pentru mine.

Nu este foarte reprezentativ jurnalul oferit. Ce pot sa mentionez este ca pranzul a fost foarte frugal, in timp ce la cina ati compensat consumat o cantitate extrem de crescuta de mancare. De regula o masa nu ar trebuie sa depaseasca 500 g. Observ de asemenea preferinta pentru alimente hipercalorice si zaharate: halva, turta dulce, bauturi energizante, chiar si strugurii care ar fi indicat sa ii consumati in prima parte a zilei pentru a nu aduce un aport de zahar si calorii suplimentar seara, cand teoretic activitatea fizica nu mai poate fi realizata.

Nu inteleg gramul de miere, cum l-ati calculat, estimat, a fost adaugat la ambele cafele ?!
Fara o sedinta initiala, pe langa masuratori sa va fie efectuata si anamneza nutritionala imi este greu sa stabilesc ceea ce doriti sau ce este corect, etic sa va comunic.

Nu stiu daca obisnuiti sa nu consumati carne sau alte produse de origine animala, lactate sau legume care nu s-au regasit in meniul oferit, nici alte preferinte alimentare. La o prima vedere pare dezechilibrat in macronutrienti (hipoproteic, poate chiar si sarac in grasimi si extrem de bogat in zaharuri libere), ceea ce implica de la sine un aport insuficient probabil de vitamine si minerale care necesita o atentie deosebita. Acestea trebuie insa estimate precis, de asemenea si aportul caloric total, fiind insa consumatoare de timp imi este dificil sa ofer aceste informatii, mai mult decat parerile de sus.

Nu subestimati actul nutritional, reprezinta mult mai mult decat ceea ce ati oferit si necesita mult ma multe informatii. Luati in calcul consultul unui specialist din apropierea dvs. in care sa aveti suficienta incredere ca va poate ajuta in problemele pe care le aveti.

Aveti aici o serie de recomandari generale, adaptate la ceea ce ati declarat si ceea ce am observat:
- painea, pastele si orezul nu trebuie sa lipseasca din alimentatia zilnica; incercati sa consumati cantitati echilibrate din acestea (de exemplu 60 g de orez complet/salbatic/basmati fiert/paste integrale fierte, 1 felie pâine integrala/ alba de 30 g);

- incercati sa limitati consumul de cartofi cam la 1-2 portii maximum pe saptamana, 1 cartof de dimensiuni medii (1 pumn) preparat intr-un mod dietetic;

- evitati prajelile, utilizarea sosurilor, limitati adaosul de zahar/ miere/ sirop de artar si alti indulcitori calorigeni in bauturi, sosuri, deserturi;

- limitati alimentele care pot sa aduca un surplus caloric: frisca din cafea, mierea/ zaharul in limonada, in cafea, ketchup-ul, maioneza si alte sosuri, inghetata cu glazura de exemplu- preferati variantele dietetice, cu arome de fructe, mici schimbari care in timp vor conduce la rezultatele dorite;

- evitati consumul de dulciuri, snack-uri și chips-uri din comert, bogate in zaharuri si grasimi, care, indiferent daca se consuma in cantitati mici, tot aduc un aport caloric substantial in dieta;

- consumati doar ocazional bauturi indulcite din comert, carbo/necarbogazificate;

- deserturile si dulciurile concentrate trebuie sa aduca circa 500 de calorii intr-o saptamana; nici acestea nu trebuie interzise, insa trebuie consumate intr-un mod constient si chibzuit, pentru a nu dauna sanatatii si a valorifica eforturile depuse in cadrul procesului de slabire;

- consumul de fructe se va limita la 2-3 portii de fructe/zi, maxim 200-400 g/zi, de preferat intre mese ca o gustare dulce si racoritoare (nu se recomanda consumul de fructe sub forma de sucuri); atentie la struguri, pere, prune care sunt foarte bogate in glucoza si fructoza libere, zaharuri naturale, rapid absorbabile. Incercati sa le includeti pe acestea in gustari complexe cu iaurt sau nuci, sau sa fie consumate la sfarsitul unei mese mai usoare, fara a depasi insa cele 500 g alocate;

-portia de oleaginoase (nuci, alune, semnite) nu trebuie sa depaseasca 30 g intr-o zi de preferat, cat reprezinta portia recomandata;

- consumati multe legume, vegetale si leguminoase in fiecare zi (peste 4 portii), sub forma de salate, garnituri, insa atentie la dressing-uri si la adaosul de grasimi, de regula vegetale, care pot sa aduca un surplus caloric nedorit; incercati sa utilizati pentru dozaj lingura si nu adaugati mai mult de 1-2 la o masa!

- nu uitati de cele 1-2 portii de lactate zilncice, fiind indicat ca proteinele non-lactate sa provina atat din surse animale
(ou, carne rosie 65 g gatita/ 90-100 g cruda la care a fost indepartata grasimea vizibila!, de maxim 4 ori pe luna,
carne slaba de pasare- 80g gatita/100 g cruda,
peste, fructe de mare- 100 g gatit/e sau 115 g crud/e portia!;
de asemenea, trebuie preparate dietetic, fara prajeala, adaosuri de sosuri, etc),
dar si surse vegetale (oleaginoase, soia, naut, linte, mazare, fasole, pastaioase, etc.);

Desi sunt generale, cele enumerate sunt o serie de modificari de bun simt care pot fi benefice pentru dvs.
0
04-10-2016, ora 12:53
Steve.the.great
Nu este medic/terapeut
Steve.the.great
Mulțumesc pt recomandări, o să le citesc si recitesc ! Tinta mea este să nu depășesc 1500 sau dacă nu e posibil 1800 de kcal/zi indiferent de compoziția meniului zilnic ! O să apelez la un amic să-mi facă calculul caloric !
În ce privește proteinele o a doua mare condiție autoimpusa este ca nu doresc sa devin cimitir pt turme de găini, vaci si porci ! :)
0
04-10-2016, ora 13:26
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iași
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nu este vorba doar de conditionarea aportului caloric, este importanta calitatea macronutrientilor (carbohidrati, proteine, grasimi) si echilibrul acestora in cadrul unei alimentatii sanatoase. Calitatea primeaza sau este aproape egala cantitatii. Aceasta este opinia mea.

A nu consuma carne este o alegere personala, care nu trebuie judecata, precum nici preferinta altora de a o consuma este una proprie, intima, care de asemenea nu trebuie justificata.
In aceasta situatie trebuie suplimentate sursele vegetale de proteine, iar un plan alimentar stabilit IMPREUNA cu un specialist, in functie de ceea ce va doriti va poate asigura un aport corespunzator de nutrienti, dar mai ales de calorii, care reprezinta si obiectivul principal al unei eventuale interventii nutritionale din cate ati spus. Alegerea va apartine!

Multa sanatate!
0
04-10-2016, ora 22:37
Steve.the.great
Nu este medic/terapeut
Steve.the.great
Dacă tot mi s-a dat un brânci pe scena si s-a pus reflectorul pe mine ca pe Charlie Chaplin o să mai mențin jurnalul câteva zile, poate învăța mai mulți din greșelile mele ! Deci : dimineața - 350 gr struguri, 290 gr iaurt 2, 8 %, 80 gr pâine neagră, 15 gr nuci ; prânz - 130 gr struguri ; seara - 35 gr pufuleți :), 330 gr iaurt 2, 8 %, 80 gr pâine, 40 gr castrave te, 2 ardei iuți !

Doamna doctor am un BMI de 25, 5, ce înseamnă asta ?
0
04-10-2016, ora 23:26
Phteva
Nu este medic/terapeut
Phteva
Bună seara, am citit cu interes toate recomandările nutriționistului și voi încerca să le aplic și eu. În ceea ce vă privește, domnule Steve.the.great, cred că ați primit mai mult decât informațiile necesare. Afișarea publică a jurnalului alimentar (la fel de dezordonat ca cel comentat anterior) mi se pare inutilă.
0
05-10-2016, ora 00:10
Costy2008
Nu este medic/terapeut
Costy2008
Steve ieri ai avut 2100 Kcal consumate. Calculez eu tot, stai linistit.

Phteva daca nu te pricepi in domeniu mai bine nu te bagi, a facut bine ca a pus sa vedem si noi ce mananca, e chiar f util, sunt aici sa mai dau si o alta parere decat doamna dietetician ca si eu am studii in domeniu.
IMC de 25, 5 inseamna om supraponderal.
Deci omul are o medie calorica de cam 1700-1800 Kcalorii, in primul rand a zis bine domna dietetician ca trebuie ordine si sa aiba si nutrientii care trebuie, insa pana la slabire putem lasa asa fara probleme atat timp cat are deficit caloric chiar daca e mic, o recomadare ar fi sa aiba deficit mai m are maca un 500 kcal/zi ca sa scape macar de 2 kile lunar daca arde un 2000.
Merge si halva, merge si turta dulce, ce are ? Mai merg si dulciuri, nu e o problema atat timp cat sunt in cantitati mici si nu sare de necesarul de energie ars ! Chiar daca are indice glicemic mai mare, daca cantitatile sunt f mici, nu conteaza, caci incarcarea glicemica e mica adica gramele de glucoza continute.
Mananca si mancare gatita precis deci pana la slabire lasam asa si dupa aia face sa ordine in ce mananca sa manance si mai echilibrat, desi la 100-200 kcal deficit, slabirea va fi grea.
Daca reduce aportul enegetic merge oricum deocamdata ca nu mananca doar prostii.
Dupa slabire, merg cartofi zilnic fierti sau pireu fara unt in ei si fara lapte prea gras...fara nici o problema, este satios si okey si nu cu calorii f multe, merge si mancare gatita langa piure deci e ok, o carne slaba.
Desigur nici cartofii aia sa nu fie in cantitati prea mari, un 500 g/zi ar merge, mancare gatita mazare, conopida, varza, etc, legume..
Sau paine integrala care are si nutrienti, se alterneaza.
Deci mai intai sa slabeasca, ca nu mannaca toata ziua halva si turta dulce dupa cum vad, dupa aie vedem cu ordinea ce facem.
0
05-10-2016, ora 00:43
Costy2008
Nu este medic/terapeut
Costy2008
Am calculat si ce ai zis mai sus toate alea si azi ai mancat 1386 Kcalorii cam !! Ai un deficit de cam 615 kcal, este f bine.
Jurnalele zilnice mi le dai mie ca eu te ajut cu placere, este o pasiune pentru mine domeniul nutritie si diabet.
0
05-10-2016, ora 21:52
Steve.the.great
Nu este medic/terapeut
Steve.the.great
Mersi mult Costy, ajutorul tău e mai mult decât oportun ! Ieri am uitat sa mai trec un ou (60 gr ) la prima masa !
Dacă tot mi s-a făcut subiect separat faraoia mea o să continui să-mi expun erorile alimentare, deci ai am avut : dimineața - 110 gr struguri, 120 gr pâine neagră, 80 gr pate vegetal, 100 gr ardei, 95 gr castravete, 15 gr ardei iute, 15 gr nuci ; prânz - o boaba strugure si o gura mar :) ; seara - 420 gr fasole scăzută, 50 gr pâine, 145 gr salata (roșie, castravete, ceapa, usturoi).
Ieri am primit si detectorul de minciuni (grăsimi :) care mi-a dat următoarele date : body fat - 26, 3 (normal 19 - 24%), hidratare 53, 5 % (normal 53 - 67 %, sub 53% este low !!) si un BMI de 25, 5 care nu stiu ce înseamnă ! Aparatul mai da un procent de muschiuleti care e 69, 6 % la mine și care nu e explicat nici el în vreun tabel dar l-am comparat cu al unui amic sportiv (si vegan ) care are 76, 5 si 19 % body fats !

Phteva simte-te libera să-ți expui datele antropometrice, vârstă și dieta zilnică poate învăț de la tine !
0
05-10-2016, ora 22:58
Costy2008
Nu este medic/terapeut
Costy2008
Steve ieri cu oul cu tot ai avut 1472 Kcalorii.
Azi 5 Octombrie Miercuri cu totul ce ai scris mai sus ai 1267 Kcalorii..

Ce sa inveti de la Phteva ca habar n-are de astea din moment ca a zis ca nu a fost bine ca ai pus jurnalul, plus ca nu a avut nimic de comentat la ce a spus doamna dietetician, sigur ca am zis, in mare pare are dreptate cu ordinea alimentara, nr de mese, cantitatea la o masa, si totul ptr a avea toti nutrientii si sa fie totul sanatos, insa ce am rectificat este doar ca pana la slabire sa lasam asa caci e f greu sa se faca ordine peste noapte, si apoi incet incet se face si ordinea aia, apoi am mai zis ca merg si dulciuri fara probleme daca sunt in cantitati mici.
0
06-10-2016, ora 21:52
Steve.the.great
Nu este medic/terapeut
Steve.the.great
Pe azi am avut așa : dimineața - 120 mar, 30 pâine, 55 gr ou fiert, 25 gr chiftea, 150 roșie ; prânz - 40 gr caju, 30 gr ghimbir confiat (354kc/100), 40 gr caju (553/100 !!), 1 baton (194 kc) ; 300 gr varza gătită, pâine 55 gr, 65 ceapa, 40 castravete, 175 lapte acru, 60 gr struguri acrisori !

Mersi Costy !
0
07-10-2016, ora 14:16
Steve.the.great
Nu este medic/terapeut
Steve.the.great
Costy dacă mai răspunzi pune si masa de azi-dimineață : 196 gr fasole scăzută, 45 gr pâine integrală, 20 gr caju, 5 gr ghimbir confiat, 250 ml energizant (45 kc/100) amestecat cu cafea amara ! Sper ca asta să fie principala masa a zilei !
Concluzia este că de prima importanta este CANTITATEA de alimente ingerata, ca aceasta să fie măsurată, conștientizată, în nici 2 săptămâni am ajuns de la 75 kg (îmbrăcat si mâncat) la 71 !!

Si-am încălecat pe-o sha si v-am spus povestea-asa ! :)
0
07-10-2016, ora 23:21
Steve.the.great
Nu este medic/terapeut
Steve.the.great
Mi s-a comunicat pe alte canale ca ieri am avut 1850 de kcalorii, deci menținere sau deficit nesemnificativ, masa de azi dimineata cam 650 kcal și 1250 pe toată ziua, deci excelent pt slăbire ! Acum 10 minute cântărit în aceleași condiții ca întotdeauna, îmbrăcat lejer, cu papuci de casa, chiar și cu telefonul în mână, aveam cam 70 de kg ! :)

Să aveți spor la slăbit ! Liber la comentarii, critici, întrebări sau sfaturi !
Adaugă un comentariu / răspuns

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.