viata sedentara.. dietele de slabire

20-01-2008
claudiaz
Nu este medic/terapeut
claudiaz
am 36 de ani, 156 cm inaltime si 67 kg, cum as putea reduce kg in plus adica vreau sa stiu daca se pot reduce tinind seama ca duc o viata sedentara(pe perioada iernii nu am de munca) si cred ca si ceea ce maninc e fals.
Multumesc
3 comentarii
0
23-01-2008, ora 00:00
adrymett
Nu este medic/terapeut
adrymett
pai ar trebui sa incepi cu o perioada de dezintoxicare...adica sa bei 1 sapt ceaiuri detoxifiante(ex.:urzica).in acelasi timp, mai incearca sa reduci din alcool, zahar grasimi &co.apoi, poti incepe o dieta pr.-zisa.iata un exemplu:
Salata de legume este principalul fel de mancare al saptamanii. Puteti folosi ce legume doriti in orice cantitate, cu conditia sa nu adaugati altceva decat ulei si sa nu fie mai mult de doua legume pe zi folosite la prepararea salatei. Pentru ceaiul zilnic este preferabil sa folositi ceai verde, dar il puteti inlocui si cu alta planta care sa nu aiba insa efect calmant. Seara incercati sa beti ceaiul cat mai fierbinte pentru a transpira si a consuma caloriile „proaspete” aduse de cina.
Luni
Dimineata: o jumatate de ceasca cu suc de portocale; un ou; o felie de paine; o jumatate de ceasca de iaurt; un ceai cald neindulcit.
Pranz: 150 g de ton (daca e din conserva, scurgeti bine de ulei); salata de legume cu o lingurita de maioneza si o lingurita de smantana; un ceai cald.
Gustare: o ceasca de iaurt.
Seara: 180 g carne de pui fiarta; salata de legume cu o lingura de ulei de masline; un mar mic; un ceai fierbinte.
Marti
Dimineata: o portocala; un mic bol cu cereale fara zahar; o jumatate de ceasca de iaurt; un ceai cald.
Pranz: 160 g de carne de pui fiarta; salata de legume; o felie de paine; o jumatate de ceasca de iaurt; un ceai cald.
Gustare: o jumatate de ceasca de salata de morcovi si telina (facuta cu o lingurita de ulei).
Seara: 200 g de ton; salata de legume fierte; o piersica; un ceai cald.
Miercuri
Dimineata: o jumatate de grepfrut; 50 g de branza; o ceasca de iaurt; o felie de paine.
Pranz: omleta cu ciuperci (doua oua si o jumatate de ceasca cu ciuperci); salata de legume; o felie de paine; o jumatate de ceasca cu smantana; un ceai cald.
Gustare: Doua mere.
Seara: un ou fiert tare; salata de legume cu o lingura de ulei de masline; o portocala.
Joi
Dimineata: o piersica; un mic bol cu cereale fara zahar; o jumatate de ceasca de smantana; un ceai cald.
Pranz: 100 g de branza; salata de legume cu doua linguri de ulei de masline; o felie de paine; o jumatate de ceasca de smantana.
Gustare: O portocala.
Seara: 200 g de ton; salata de legume; o jumatate de ananas; un ceai fierbinte.
Vineri
Dimineata: o jumatate de ceasca cu suc de portocale; un ou fiert tare; o felie de paine; o jumatate de ceasca cu iaurt; un ceai cald.
Pranz: 150 g de ton; o felie de paine; o jumatate de ceasca cu smantana.
Gustare: un mar.
Seara: 150 g carne de pui fiarta; salata de legume cu o lingura de ulei de masline, un ceai fierbinte.
Sambata
Dimineata: o jumatate de grepfrut; un bol de cereale fara zahar; o jumatate de ceasca cu smantana; un ceai cald.
Pranz: 100 g de branza; salata de legume; o felie de paine; o ceasca cu iaurt.
Gustare: o piersica cu o ceasca de iaurt.
Seara: 200 g ficat de pasare fript; salata de legume; o portocala; un ceai fierbinte.
Duminica
Dimineata: 50 g de branza; un ou fiert tare; o felie de paine; un ceai cald.
Pranz: 200 g de ton, doua rosii, o felie de paine, 50 g cascaval.
Gustare: o portocala.
Seara: 150 g de carne de pui fiarta; salata de legume cu o lingura de ulei de masline; o jumatate de grepfrut; un ceai fierbinte.

alta varianta mai complicata:
Dieta cu calorii “negative” se bazeaza pe ideea conform careia anumite alimente consuma mai multe calorii pentru a fi digerate decat contin ele prin combinatia de nutrienti din compozitia lor. Este de asemenea adevarat ca anumite alimente au capacitatea de a creste rata metabolica mai mult decat altele. Atat carbohidratii, cat si proteinele “contin” cate patru calorii pentru fiecare gram, insa efectul termic al proteinelor este cu mult mai mare decat al carbohidratilor. Cu alte cuvinte, o parte din energia continuta de catre fiecare gram de proteine va fi pierduta sub forma de caldura in procesul digestiei. Efectul termic al nutrientilor este de aproximativ 2-3% pentru grasimi, 6-8% pentru carbohidrati si 25-30% pentru proteine.
Alimentele care se indica in dieta cu calorii “negative” sunt in principal fructele si legumele. La micul dejun se recomanda un bol de capsuni sau o portocala; o gustare consta intr-un mar sau o para; la pranz se consuma supa. Dupa primele zile se permite consumul de carne de pui sau peste.
Fructele si legumele au o densitate energetica redusa. Densitatea energetica se refera la numarul de calorii raportat la 1 gram de aliment. Aceasta valoare se poate calcula destul de usor, fiindca pe etichetele celor mai multe produse este scrisa cantitatea in grame a unei portii sau a intregului produs, precum si valoarea calorica. Pentru a calcula densitatea energetica impartiti numarul de calorii la greutate. Daca un aliment contine 400 kcal si cantareste 100 g, atunci densitatea lui energetica va fi 4.
Ca sa intelegeti mai bine importanta densitatii energetice, sa luam exemplul strugurilor si stafidelor. Stafidele nu reprezinta altceva decat boabe de struguri deshidratate. Daca veti dori sa luati 150 kcal din stafide, va trebui sa mancati aproximativ 50 g, insa pentru aceeasi valoare calorica, va trebui sa mancati in jur de 220 g struguri, deci de 4 ori mai mult. Insa strugurii au un volum mai mare si astfel vor mentine senzatia de satietate timp mai lung, ceea ce reduce dorinta de a consuma si alte alimente. Este binecunoscut rolul legumelor si fructelor in regimurile de slabire, nu numai datorita aportului de vitamine si minerale, ci si prin mecanismul prezentat anterior.
In ceea ce priveste dieta cu calorii “negative” – este de preferat sa nu o urmati ca atare, fiindca exista riscul de a reveni curand la greutatea de la care ati pornit, dupa ce veti intrerupe cura de slabire, insa va puteti folosi de densitatea energetica redusa a unor alimente, adoptand un regim de slabire bazat pe principii nutritionale corecte.

daca nu se poate, incearca macar sa urmezi sfaturile astea:
Femeile care au un program alert trebuie sa aiba o dieta bogata in vitamine, glucide, minerale si proteine, recomanda nutritionistii. Astfel, din meniul zilnic nu trebuie sa lipseasca legumele, fructele, lactatele si proteinele, in special pestele.
Daca unele diete nu pot fi duse la bun sfarsit pentru ca sunt foarte sofisticate si ne rapesc mult timp, iata un exemplu usor de urmat.
Astfel, micul dejun trebuie sa includa branzeturi degresate, un iaurt sau un fruct. Apoi, chiar daca sunteti la birou, nu trebuie sa incepeti ziua de munca fara a bea o cana de ceai verde sau de anghinare, recunoscute pentru proprietatile sale benefice asupra sanatatii. Este bine sa beti, zilnic, cel putin patru cani de ceai, eventual neindulcit. Daca in timpul zilei sunt de preferat produsele usoare, care nu necesita un timp de preparare, seara se impune o portie de mancare gatita, cu mentionarea ca cina nu trebuie luata dupa ora 18.00.
O cina usor de preparat si slaba in continut caloric este cea pe baza de orez. Pentru o portie avem nevoie de 200 g orez care va fi fiert in apa cu patru linguri de ulei de masline

sper ca te-am putut ajuta.succes
0
02-02-2008, ora 00:00
M!RUNA
Nu este medic/terapeut
M!RUNA
Sunt nascuta pe 15 iulie 1992, am o inaltime de 173 cm si 75 de kg.Imi doresc sa slabesc o data pentru totdeauna( vara trecuta in 2007 am tinut o dieta cam drastaica, am slabit, dar in scurt timp m-am ingrasat dublu).Sper ca ma puteti ajuta.Va rog sa-mi prescrieti o dieta care ma poate ajuta.Mentionez ca fac din cand in cand sport pe banda de alergare personala.
0
02-02-2008, ora 00:00
adrymett
Nu este medic/terapeut
adrymett
pt.M!RUNA
iti dau acelasi sfat : intai chestia cu dezintoxicarea si apoi dieta.poti incerca si dieta de mai sus, dar cred ca esti cam ocupata cu scoala si nu ai timp. inceraca sa iti faci rost de un tabel cu caloriile produselor alimentare, ca apoi sa iti poti calcula ceea ce mananci. faptul ca faci sport este foarte bine, dar incearca sa mai diversifici activitetea fizica.totusi, uite cam ce fel de alimentatie ar trebui sa adopti:in primul rand, renunta la fast food.Nu sari peste micul dejun complet.Citeste intotdeauna informatiile nutritive de pe ambalajul produselor, in special a semi-preparatelor: cantitatea de lipide nu trebuie sa depaseasca 5%, iar raportul proteine /lipide sa fie mai mare de 1.Chiar daca suporti relativ usor un regim foarte strict, exista toate sansele sa te ingrasi din nou odata regimul incheiat. In plus, exista riscul unui deficit nutritional care poate antrena scaderea rezistentei organismului.

in cazul tau, deoarece cu am mai zis esti cu scoala, nu se poate urma o dieta care s aaiba la pranz gratar sau alte chestii de acest gen. totusi daca vrei poti sa le iei cu tine la scoala intr-o caserola.in cazul asta, uite un gen de dieta:
Mic dejun :
Se pot alterna urmatoarele meniuri de dimineata:
Luni, miercuri, vineri, duminica:
cafea (cu zaharina) sau ceai (cu zaharina) + 1 fruct
Atentie!!
Fructul se mananca inainte sau dupa cafea cu 30 de minute
Marti, joi, sambata:
cafea sau ceai+2 rosii+1-2 oua fierte tari
LUNI
Pranz: 2 rosii, 100g orez fiert. Nu adaugati unt sau ulei, puteti sa folositi putina sare si mirodenii.Cina:salata de legume cu putin ulei si sare. Adaugati zeama de lamaie din belsug.Un ceai de tei neindulcit si caldut dupa 20 de minute.

MARTI
Pranz: salata de sezon:ardei gras, rosii si salata verde+100 gr paste integrale fierte, fara adaos de grasimi: unt sau ulei.
Cina: 200g morcovi, spanac si dovlecei fierti; 200g pui la gratar

MIERCURI
Pranz: peste la gratar sau fiert+200 gr de salata verde cu zeama de lamaie
Cina: salata de fructe - nu adaugati zahar sau frisca

JOI
Pranz: o portie supa de ceapa, praz si telina; 150g friptura vita/pui/peste la gratar
Cina: 150g iaurt + 200g mamaliga

VINERI
Pranz: telina fiarta+piept de pui+150 gr rosii
Cina: supa de varza: fara ulei, cu ft putina sare.

SAMBATA
Pranz: salata de cruditati:morcov si telina+ salata verde, cu otet de mere, lamaie, 20 gr nuci+100 gr piept de pui fiert.
Cina:1 iaurt mare degresat

DUMINICA
Pranz: supa de legume, fara adaos de ulei+gratar din carne de pui/peste/vita
Cina: 1 inghetata
daca mai ai nelamuriri, scrie-mi pe id-u d mess. succes!
Adaugă un comentariu / răspuns

Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.