Lista vitaminelor cu un rol important în creșterea imunității

©

Autor: Redacția ROmedic

Lista vitaminelor cu un rol important în creșterea imunității
Advertorial oferit de Vitamix.ro
Vitaminele, substanțe complexe cu rol esențial în organism, se găsesc în majoritatea alimentelor de pe piață. Vorbim aici în principal de cele provenite în mod natural. Consumul de alimente naturale atrage de la sine starea de bine generală a organismului, dar și menținerea imunității la un nivel optim.

Vitaminele sunt de două tipuri: liposolubile (solubile în grăsimi) și hidrosolubile (solubile în apă). În prima categorie amintim de vitamina A și provitamina A, D, E și vitamina K. În ceea ce privește vitaminele hidrosolubile amintim de C, B1, PP, B2 și B12 în principal. Lista vitaminelor regăsite în corpul uman, vitamine cu rol fix și indispensabil, este una vastă. În rândurile ce urmează amintim de cele cu sarcină directă în creșterea și menținerea imunității în parametri optimi.

Vitamina D

Combinația de zinc si vitamina D este cea care stimulează sistemul imunitar. Consumul de vitamina D reduce riscul de a contacta o gripă, o răceală sau infecții ale gâtului. Ea este cel mai bine sintetizată în piele, sub acțiunea razelor ultraviolete. Chiar dacă mai este numită și vitamina soarelui, asta nu înseamnă că trebuie să faceți rabat de consumul de alimente ce o conțin.

Există o mulțime de alimente bogate în vitamina D recomandate pentru consum, în special în sezonul rece: ton și sardine, unt, pui, ciuperci, cereale și nu doar atât. Atât copiilor, cât și adulților le este recomandat să consume alimente bogate în vitamina D. Există și o gamă selectă de suplimente alimentare ce au ca principal compus vitamina D. Le regăsiți și la Vitamix, magazin de nișă.

Vitamina A

Vitamina A și provitamina A (carotenul care, odată ajuns în organism, se transformă tot în vitamina A) reduc riscul de apariție a infecțiilor. De asemenea, betacarotenul are efecte anticancerigene și stimulează producția celulelor T. Asta înseamnă din nou o rezistență sporită în fața infecțiilor, dar și eficientă în lupta cu celulele canceroase.

Pentru cei ce suferă de carențe de vitamina A este recomandat consumul de ardei, spanac, dovleac, sfeclă roșie, cartofi dulci și roșii. Bineînțeles, un efect la fel de pronunțat îl au și pepenii galbeni, piersicile, laptele, gălbenușul de ou și chiar peștele.

Complexul de vitamine B

Complexul de vitamine B este renumit pentru rolul său suprem în menținerea sistemului imunitar la pragul normal. Vitamina B6 este cea care iese cel mai mult în evidență, fiind vitamina care dă semnalul de alarmă atunci când în organism apar infecții bacteriene sau simpli microbi. Mai exact, este aliatul de temut al sintezei de anticorpi.

Tot despre vitamina B6 putem spune că este cea care contribuie într-o foarte mare măsură și la formarea globulelor roșii. Pentru cei ce suferă de carențe de vitamine din complexul B, este recomandat consumul de piept de pui, năut, banane, avocado, cartofi, produse lactate, dar și ton.

Alte vitamine minune cu rol important în menținerea sistemului imunitar pe linia de plutire sunt vitamina C și E. Ele pot fi asimilate în organism prin consumul de alimente naturale, dar și din consumul de suplimente alimentare.

Pentru comenzi de suplimente alimentare cu rol în întărirea sistemului imunitar, magazinul online vitamix.ro este o recomandare. Prețuri promoționale și diversitate!
www.vitamix.ro

Data actualizare: 18-01-2021 | creare: 18-01-2021 | Vizite: 82
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.