Fitnessul cardiorespirator îmbunătățește notele la școală

©

Autor:

Fitnessul cardiorespirator îmbunătățește notele la școală
Studii recente indică o legătură între capacitatea cardiorespiratorie a copiilor și performanța lor școlară: cu cât sunt mai sportivi, cu atât notele lor sunt mai bune la disciplinele de bază. Rezultatele studiilor indică o legătură indirectă cu capacitatea cardiorespiratorie, care influențează abilitățile cognitive, care la rândul lor influențează rezultatele școlare.
Cercetătorii de la Universitatea din Geneva au testat elevii din opt școli din Geneva pentru a afla dacă există o legătură între capacitatea cardiorespiratorie și rezultatele școlare. Cercetătorii au efectuat teste cognitive și fizice pe 193 de elevi cu vârsta cuprinsă între 8 și 12 ani. „Combinat cu înălțimea, greutatea, vârsta și sexul, acest test ne permite să evaluăm capacitatea cardiovasculară a copilului”, spune autorul studiului, Marc Yangüez, cercetător la Facultatea de Psihologie și Științe ale Educației din cadrul Universității din Geneva. „După aceasta, am folosit nouă sarcini care ne permit să evaluăm abilitățile copiilor în cele trei funcții executive principale (inhibare, flexibilitate cognitivă și memorie de lucru) și am măsurat diferiți indicatori precum precizia și viteza răspunsurilor lor”, explică Julien Chanal, cercetător la aceeași facultate.

Pentru a măsura flexibilitatea cognitivă, elevii au susținut trei teste, dintre care unul le-a cerut elevilor să așeze în ordine crescătoare o serie se numere și litere. Într-unul dintre testele de memorie de lucru, elevii au trebuit să memoreze o succesiune de numere și apoi să le repete în ordine inversă. În plus, la sfârșitul anului, profesorii, cu acordul părinților, au transmis notele elevilor pentru cele trei perioade ale anului la matematică și franceză I (înțelegerea și exprimarea textului) și franceza II (gramatică, ortografie și vocabular).

Prin combinarea datelor obținute, psihologii au constatat că există o legătură între o mai bună capacitate cardiorespiratorie și note mai mari la matematică și franceză II. „Franceza I este probabil mai puțin direct afectată, deoarece evaluarea textului și a scrierii depinde mai mult de factorii subiectivi, ceea ce este mai puțin cazul matematicii sau gramaticii, pentru care există puțină subiectivitate în răspunsurile corecte sau greșite”, explică Marc Yangüez.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 03-04-2021 | creare: 03-04-2021 | Vizite: 87
Bibliografie
Cardiorespiratory fitness improves grades at school, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/03/210330100318.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.