Alimente care intaresc sistemul imunitar

22-04-2015
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
- lapte de capra
- polen
- propolis
- vitamina C
- zinc
- ceai de echinaceea
- cartofi
- ceai
- spanac
- usturoi
- iaurt de vaca, capra
- grapefruit
- migdale
- varza
- pepene rosu
- ciuperci
- afine
- conopida
- nuci
- kiwi
- ardei gras
- ou
- seminte de floarea soarelui
- morcov
- peste
- ardei gras
- carne de vita
- dovleac
- kefir
- branza de vaci
- supa de pui
- patrunjel
- marar
- citricele
- mere
- prune
- struguri negri
- rosii
- gulii
- ridichii
- mierea
- fistic
- ceai
- ceapa
- banane
- smochine
- arahide
1 comentarii
0
04-05-2016, ora 10:29
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iași
Dietetician Acasandrei Mihaela
O alimentație echilibrată care să cuprindă alimente din toate grupele alimentare este benefica pentru buna functionare a organismului si consecutiv a sistemului imun:
- grupa cerealelor și derivatelor din cereale, de preferat integrale;
- grupa fructelor și legumelor, in stare proaspata (intregi, nu sub forma de sucuri), pe cat posibil de sezon, din surse sigure, legumele fiind indicate sa fie consumate la fiecare masa; in aceasta categorie sunt incluse si fructele si semintele oleaginoase;
- grupa lactatelor, in special a iaurtului care, prin continutul sau in probiotice, proteine de calitate, vitamine (vitamina B12!) si minerale (calciu, magneziu, zinc), are un rol important in sustinerea functiei imune;
- grupa alimentelor bogate in proteine (oul, carnea slaba, carnea de peste, organele, leguminoasele- naut, soia, mazare, fasole boabe, linte);
- grupa alimentelor care trebuie consumate cu moderatie si ocazional (uleiurile vegetale, untul- cu moderatie, dulciurile si alimentele procesate concentrate in zahar, sare, grasimi saturate, bauturile indulcite din comert- ocazional, de maxim 4 ori intr-o luna).

Deoarece compoziția diferă de la un aliment la altul, de la o grupa alimentara la cealalta, nu este indicata alimentatia selectiva, monotona care sa cuprinda „alimente care produc un anumit efect”, in acest caz intarirea sistemului imunitar, ci o dieta zilnica variata prin intermediul careia organismul sa primeasca nutrientii necesari pentru a functiona la un nivel optim global, si nu doar la nivel de organ sau sistem.

De asemenea, activitatea fizica realizata in mod regulat, de cel putin 30 de minute intr-o zi poate fi benefica asupra sistemului imunitar, insa doar in contextul unei alimentatii sanatoase si a lipsei comportamentelor nocive pentru sanatate cum sunt consumul excesiv de alcool, fumatul, stresul, privarea de somn, etc.

Pentru dobandirea si mentinerea starii de sanatate si implicit, a functiei imune optime, este nevoie de o modificare a stilului de viata si de multa vointa. Schimbarea alimentatiei reprezinta doar o etapa!
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Stimularea sistemului imunitar prin alimentație
  • Suplimentele alimentare și produsele naturiste pentru stimularea imunității
  • Stimularea imunității prin exerciții fizice
  • Stimularea imunității prin meditație
  • Efectul mediului ambiant asupra imunității
  • Sfaturi pentru stimularea sistemului imunitar
  • Top 10 alimente pentru stimularea imunităţii
  • O pastilă care imită sistemul imunitar
  • Un nou pas spre crearea unui medicament pentru tratarea rapidă și completă a alergiilor
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.