Colesterolul crescut

29-11-2015
Dr. Petre Muresan
Medicina de familie, Cluj-Napoca
Dr. Petre Muresan
Stiati ca ?

Stiati ca putem trata colesterolul crescut doar band apa corect ?

In 21 de zile de baut apa corect colesterolul scade in 90 % din cazuri.

In 90 % din cazuri colesterolul creste datorita deshidratarii.

Va propun sa luam aminte la cele spuse mai sus.
1 comentarii
0
29-03-2016, ora 14:23
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iași
Dietetician Acasandrei Mihaela
Hidratarea corespunzătoare reprezintă unul dintre principiile unei vieți și alimentații sănătoase.

Cresterea colesterolului (hipercolesterolemia) deține insa numeroase cauze:
- componenta genetica (hipercolesterolemia familiala),
- alimentatia bogata in grasimi, mai ales grasimi saturate (restrictia colesterolului provenit din dieta nu este atat de severa conform ultimelor recomandari nutritionale),
- stilul de viata obezogen, pro-risc (lipsa activitatii fizice, fumatul).

Atat hipercolesterolemia, cat si prevenirea cresterii colesterolului depind de interactiunea mai multor factori de risc, respectiv de protectie și nu doar de o componenta izolata a dietei. Altfel spus, deshidratarea nu poate fi cauza a 90% dintre cazurile de hipercolesterolemie.

Obiceiurile alimentare sanatoase (inclusiv hidratarea corecta) și adoptarea unui stil de viata activ sunt indispensabile pentru a preveni aceasta afectiune și pentru a o gestiona.

Hipercolesterolemia face parte din grupul de afectiuni reunite sub denumirea de „dislipidemii”. Dislipidemia este o afectiune metabolica, cronica (nu se vindeca, insa poate fi tinuta sub control prin terapie nutritionala si/sau medicamentoasa).

Prin urmare, modificarile la nivelul dietei si stilului de viata pro-sanatate trebuie mentinute pe termen lung, nedeterminat. Acestea pot sa includa:
- consumul crescut de legume si moderat de fructe;
- reducerea consumului de alimente rafinate (pâine alba, orez alb, etc.) si includerea variantelor integrale in dieta zilnica;
- reducerea alimentelor bogate in zaharuri si grasimi saturate (dulciurile si bauturile indulcite din comert, alimentele tip fast-food);
- evitarea grasimilor trans (margarina, snacks-uri din comert, produse de patiserie, cofetarie sau brutarie cu margarina);
- consum moderat de grasimi (maxim 30% din necesarul caloric zilnic sa provina din grasimi): < 8% grasimi saturate (unt, ulei de palmier, unt de cocos, lactate integrale, carnea grasă), 10% grăsimi mononesaturate (ulei de floarea soarelui), 12 % grăsimi polinesaturate (ulei de masline extra-virgin, somon, ton, nuci, etc.)***
- consumul a 1 - 1, 5 litri de apa, in conditiile in care in meniul zilnic sunt incluse fructe, legume, supe, care contribuie la acoperirea necesarul zilnic de 2 - 2, 5 litri de lichide;

*** valorile procentuale sunt orientative; prin adoptarea unei alimentații variate si moderate cu privire la cantitatea de grasimi din dieta, dar si a alimentelor bogate in lipide, aceste valori pot fi atinse.

Aceste recomandari sunt adresate populatiei generale.
Adaugă un comentariu / răspuns

25-02-2021, ora 09:20
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Apetit Block Sinetrol
Apetit Block Sinetrol reduce pofta de mâncare și accelerează metabolismul.
Veți observa că nu veți mai putea mânca aceeași cantitate de mâncare ca înainte și poftele dispar. Acțiunea Sinetrol® se bazează pe mecanismul său unic de acțiune: tehnologia Fat Shredding® (distrugerea grăsimilor).
Detalii aici  >
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Uleiul din semințe de bumbac - benefic în scăderea colesterolului
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.