Cum suntem prostiti si muscam, cum suntem drogati alimentar cu rahat comercial

30-05-2019
Petru.Rotariu@Gmail.com
Nu este medic/terapeut
Petru.Rotariu@Gmail.com
Ce au in comun aceste anunturi featuring Joe Camel, Kool-Aid Man si mascota maniacala pentru Punch Hawaiian (bauturi racoritoare)?

Toate cele trei au fostde Big Tobacco în deceniile în care producătorii de țigări, încercând să-și diversifice exploatațiile, au achiziționat o parte din brandurile iconice ale băuturilor americane. Ei și-au folosit expertiza în aroma artificială, de colorare și de marketing pentru a spori atracția produselor față de copii.

Că companiile de tutun au vândut odată băuturi îndulcite cu zahăr, cum ar fi Tang, Capri Sun și Kool-Aid, nu sunt tocmai vestea. Dar cercetătorii care se aruncă într-o vastă arhivă a documentelor companiei de țigări de la Universitatea din California, San Francisco au dat peste ceva care dezvăluie: Corespondența internă a arătat cum directorii de tutun, excluși din vizarea copiilor pentru vânzările de țigări, și-au concentrat motivația de marketing asupra tinerilor pentru a vinde băuturi dulci în moduri care nu fuseseră făcute înainte.

Arhiva, cunoscută sub numele de Documente privind industria tutunului, a fost creată ca parte a unei înțelegeri între principalele companii de țigări și statele care încearcă să recupereze costurile de îngrijire a sănătății legate de fumat. Cercetatorii si-au publicat concluziile, joi, in publicatia medicala BMJ.

Kim H Nguyen si colegii sai examineaza modul in care companiile de tutun aplicau cunostintele lor de arome, culori si marketing axat pe copii pentru a dezvolta marcile de bauturi de bauturi indulcite de bauturi indulcite. Aceste tehnici continuă să fie utilizate de companiile de băuturi, în ciuda acordului industriei de a nu promova produsele nesănătoase în acest mod

Băuturile îndulcite cu zahăr sunt un factor de risc pentru obezitate și boală cardiometabolică. Copiii mici sunt în mod special sensibili la influența persuasivă a anunțurilor pentru băuturile zaharoase, 567 și Organizația Mondială a Sănătății a cerut guvernelor să înăsprească restricțiile de comercializare a alimentelor și băuturilor pentru a proteja copiii.

Comercializarea băuturilor zaharoase pentru copii de către corporațiile multinaționale și necesitatea reglementării acestora au fost preocupări publice încă din anii 1970. 910111213 În 1974, Biroul Better Business a creat unitatea de revizuire a publicității pentru copii pentru a promova publicitatea "responsabilă" a copiilor prin intermediul auto-politiei. În 2006, ca răspuns la solicitările de reglementare guvernamentală, industria a creat inițiativa de publicitate pentru alimente și băuturi pentru copii (CFBAI).14 Membrii CFBAI se angajează să "mute mixul de publicitate direcționată în principal către copii (publicitatea direcționată către copii) alegeri dietetice "pentru a" dedica 100% din publicitatea lor orientată către copii către alimente mai bune pentru tine sau să nu se angajeze într-o astfel de publicitate "și să" limiteze folosirea de caractere licențiate de terți, uri.“15

S-au făcut comparații între industriile de tutun și băuturi răcoritoare, 1617 inclusiv asemănările în activitățile agresive pentru a se opune impozitării și restricțiilor de comercializare, determinând unii să întrebe: "Este zahărul noul tutun?" 1819 Documentele interne ale industriei tutunului arată că multe dintre copiii de astăzi băuturile de băuturi au fost odată deținute și dezvoltate de companiile de tutun (tabelul 1; consultați datele suplimentare despre bmj.com pentru sursele de documente și metodele de cercetare).


Detalii in engelza aici:
https://www.bmj.com/content/364/bmj.l736
https://www.nytimes.com/2019/03/14/health/big-tobacco-kool-aid-sugar-obesity.html?smid=nytcore-ios-share
0 comentarii
Adaugă un comentariu / răspuns

Programari cabinete medicale, clinici Alege-ți medicul și fă o programare!
Peste 13000 de cabinete medicale își prezintă serviciile pe ROmedic.