sarcina posibila?

22-08-2012
iri-iul
Nu este medic/terapeut
iri-iul
Iau contaceptive de 5 ani, si anume Yaz. Luna trecuta nu am avut sangerare, am continuat administrarea pilulelor ghidandu-ma dupa prospect, deoarece nu am avut diaree, varsaturi, nu am luat alte medicamente, iar pilule le-am luat la ora fixa, in fiecare zi, fara exceptie, asa cum fac de 5 ani incoace. Dupa ce am terminat si pilulele albe din cea de a doua folie de yaz, sangerarea tot nu a aparut. Deci, nu am avut sangerare de doua ori succesiv. Am facut in cursul lunii trecute doua teste de sarcina care au iesit negative. Intrebarea este: credeti ca ar putea fi vorba de o sarcina, sa nu fi fost eficiente pilule chiar daca le-am luat corect, conform prospectului. Mentionez ca in acesti 5 ani nu am mai avut o problema de genul acesta. Astept raspunsul dvs. Multumesc!
3 comentarii
0
22-08-2012, ora 14:03
Dr. Mihnea Dragomir
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Mihnea Dragomir
Nu aveti, din cele ce scrieti, nici cel mai mic motiv sa banuiti o sarcina.
Sangerarea lunara produsa la intreruperea anticonceptionalelor (in zilele de pauza) este, de regula, mai slaba cantitativ decat menstruatia. Chiar de la inceput. Cu timpul, scade si mai mult, pana cand poate ajunge la zero. Asta nu inseamna sarcina, dar ar putea insemna abuz de anticonceptionale. Daca, vreodata, credeti sa s-ar putea sa va doriti copii, ar fi bine sa va opriti macar acum. Desigur, puteti continua daca nu veti dori (in viitor) copii, fiindca alt inconvenient al hipotrofiei uterine, in afara de sterilitate, nu exista.
0
22-08-2012, ora 14:20
iri-iul
Nu este medic/terapeut
iri-iul
Multumesc pentru informatiile avizate. Intr-adevar sangerarea a fost din ce in ce mai putin cantitativa de la o luna la alta. Acum cateva luni la o ecografie mi s-a descoperit absolut intamplator un fibrom uterin mic (ecografia era pt o dichinezie biliara), ar putea fi influentata evolutia fibromului de administrarea contraceptivelor? Am uitat sa va spun, dl doctor ca am 34 ani si un copil. Multumesc pt raspuns, chiar nu ma asteptam sa primesc atat de repede lamuriri.
0
22-08-2012, ora 22:33
Dr. Mihnea Dragomir
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Mihnea Dragomir
Este foarte probabil ca fibromul nu va fi influentat in niciun fel, nici de intreruperea anticonceptionalelor, nici de eventuala lor continuare. Tot ceea ce trebuie sa faceti este sa il tineti sub observatie clinica si ecografica, ceea ce presupune, de regula, 2 controale pe an.
Adaugă un comentariu / răspuns

10-10-2016, ora 10:00
Publicitate ROmedic
Administrator forum
La-Pediatru.ro
La-Pediatru.ro - Centrul de informare pentru părinți
La-Pediatru.ro este un proiect ROmedic ce vine în sprijinul părinților cu informații complete și documentate științific despre toate aspectele îngrijirii copiilor. În plus vă oferă o listă actualizată de peste 4000 de pediatri cu date de contact, prezentări și recomandări de la părinți.
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Diferența între sarcină și sindromul premenstrual
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.