O moleculă produsă în urma dietelor cetogene poate preveni cancerul colorectal

O moleculă produsă în urma dietelor cetogene poate preveni cancerul colorectal
Beta-hidroxibutiratul, o moleculă produsă de organismul uman ca răspuns la înfometare sau la dietele sărace în carbohidrați, a reușit să suprime puternic creșterea tumorilor colorectale în experimente de laborator efectuate pe șoareci de către cercetătorii de la Universitatea din Pennsylvania. Descoperirile sugerează că molecula ar putea fi utilă pentru a preveni creșterea tumorilor colorectale.
În cadrul studiului, cercetătorii au descoperit inițial că șoarecii care urmează diete cetogenice, bogate în grăsimi și sărace în carbohidrați, au o rezistență crescută la dezvoltarea și creșterea tumorilor colorectale. Ulterior, cercetătorii au urmărit dacă efectul este determinat de beta-hidroxibutirat (BHB), o moleculă organică produsă în ficat ca răspuns la dietele cetogene sau la înfometare.

Descoperirile au arătat că molecula, produsă pe cale naturală, are un efect de încetinire a creșterii și proliferării tumorilor colorectale. Studii anterioare au arătat că BHB funcționează ca o sursă alternativă de energie pentru organe cheie, în condițiile consumului unei diete cu conținut scăzut de carbohidrați. Cu toate acestea, cercetătorii au arătat că nu este doar o sursă de energie, ci și un semnal puternic de încetinire a creșterii, cel puțin pentru celulele care căptușesc intestinul.

În studiu, cercetătorii au reușit să reproducă efectele de suprimare a tumorilor ale dietelor cetogene prin simpla administrare a moleculei, fie în apa consumată de către rozătoare, fie printr-o perfuzie care imită secreția naturală a moleculei. „Beta-hidroxibutirat ar putea deveni o parte standard a îngrijirii și prevenirii cancerului colorectal”, a declarat co-autorul principal al studiului, Maayan Levy, profesor asistent de microbiologie la Universitatea din Pennsylvania.

Data actualizare: 02-05-2022 | creare: 02-05-2022 | Vizite: 314
'Keto' molecule may be useful in preventing and treating colorectal cancer, study suggests, https://www.sciencedaily.com/releases/2022/04/220427115716.htm

• Dieta cetogenică (cetogenă, ketogenică, cetozică) - explicații, beneficii
  • Dieta ketogenică poate combate efectul virusului gripal asupra organismului
  • Cum putem reduce în mod eficient grăsimea viscerală?