O nouă moleculă ar putea revoluționa știința

O nouă moleculă ar putea revoluționa știința
Cercetătorii danezi raportează crearea unei molecule artificiale, pe care o descriu ca o combinație între ADN și peptide, care poate revoluționa nanotehnologia. Lucrarea cercetătorilor poate desluși enigme ale naturii și poate contribui la accelerarea progreselor științifice.
Odată cu descoperirea ADN-ului și a modalităților de controlare a acestuia, nu doar știința, ci și întreaga societate a fost revoluționată. În prezent, cercetătorii și industria medicală creează în mod constant structuri ADN artificiale pentru mai multe scopuri, inclusiv pentru diagnosticarea și tratamentul bolilor. În cadrul unui nou studiu, o echipă internațională de cercetare raportează că a creat o supermoleculă puternică cu potențialul de a revoluționa în continuare știința.

Cercetătorii își descriu supermolecula ca pe o combinație între ADN, o biomoleculă esențială și peptide, structuri folosite, printre altele, pentru a crea proteine ​​artificiale și diferite nanostructuri. „Dacă combinați peptidele cu ADN-ul, așa cum am făcut noi, obțineți un instrument molecular foarte puternic, care poate permite realizarea unor nanostructuri mai avansate, de exemplu, pentru detectarea bolilor”, spune autorul studiului, Chenguang Lou, profesor asociat la Universitatea din Danemarca de Sud.

Potrivit cercetătorilor, combinația peptidelor cu ADN-ul va putea fi folosită inclusiv pentru a crea proteine ​​artificiale, care vor fi mai stabile și, prin urmare, mai fiabile pentru a lucra decât proteinele naturale, care sunt vulnerabile la căldură, raze ultraviolete, reactivi chimici, etc. „Următorul nostru pas va fi să investigăm dacă o combinație între ADN și peptide poate fi folosit pentru a explica cauza bolii Alzheimer, afecțiune determinată de nefuncționalitatea peptidelor”, spune unul dintre autorii corespondenți, Hanbin Mao, profesor la Universitatea Kent.

Data actualizare: 12-01-2022 | creare: 12-01-2022 | Vizite: 44