O nouă moleculă ar putea revoluționa știința

O nouă moleculă ar putea revoluționa știința
Cercetătorii danezi raportează crearea unei molecule artificiale, pe care o descriu ca o combinaÈ›ie între ADN È™i peptide, care poate revoluÈ›iona nanotehnologia. Lucrarea cercetătorilor poate desluÈ™i enigme ale naturii È™i poate contribui la accelerarea progreselor È™tiinÈ›ifice.
Odată cu descoperirea ADN-ului È™i a modalităților de controlare a acestuia, nu doar È™tiinÈ›a, ci È™i întreaga societate a fost revoluÈ›ionată. În prezent, cercetătorii È™i industria medicală creează în mod constant structuri ADN artificiale pentru mai multe scopuri, inclusiv pentru diagnosticarea È™i tratamentul bolilor. În cadrul unui nou studiu, o echipă internaÈ›ională de cercetare raportează că a creat o supermoleculă puternică cu potenÈ›ialul de a revoluÈ›iona în continuare È™tiinÈ›a.

Cercetătorii îÈ™i descriu supermolecula ca pe o combinaÈ›ie între ADN, o biomoleculă esenÈ›ială È™i peptide, structuri folosite, printre altele, pentru a crea proteine ​​artificiale È™i diferite nanostructuri. „Dacă combinaÈ›i peptidele cu ADN-ul, aÈ™a cum am făcut noi, obÈ›ineÈ›i un instrument molecular foarte puternic, care poate permite realizarea unor nanostructuri mai avansate, de exemplu, pentru detectarea bolilor”, spune autorul studiului, Chenguang Lou, profesor asociat la Universitatea din Danemarca de Sud.

Potrivit cercetătorilor, combinaÈ›ia peptidelor cu ADN-ul va putea fi folosită inclusiv pentru a crea proteine ​​artificiale, care vor fi mai stabile È™i, prin urmare, mai fiabile pentru a lucra decât proteinele naturale, care sunt vulnerabile la căldură, raze ultraviolete, reactivi chimici, etc. „Următorul nostru pas va fi să investigăm dacă o combinaÈ›ie între ADN È™i peptide poate fi folosit pentru a explica cauza bolii Alzheimer, afecÈ›iune determinată de nefuncÈ›ionalitatea peptidelor”, spune unul dintre autorii corespondenÈ›i, Hanbin Mao, profesor la Universitatea Kent.

Data actualizare: 12-01-2022 | creare: 12-01-2022 | Vizite: 331