Studiile arată că bacteriile sunt cheia sănătății vaginale

Studiile arată că bacteriile sunt cheia sănătății vaginale

Un studiu realizat de către Universitatea Arizona Health Sciences a identificat o anumită familie de bacterii ce poate contribui la dezvoltarea vaginozei bacteriene.
Vaginoza bacteriană este o afecțiune ginecologică frecventă și recurentă în rândul femeilor, afectând aproximativ 30% dintre femeile cu vârste între 15 și 44 de ani, conform Centrului SUA pentru Control și Prevenire a Bolilor.

Cercetătorii au descoperit că familia de bacterii Veillonellaceae contribuie la creșterea inflamației și a morții celulare, modificând astfel aciditatea micromediului cervical. Aceste modificări pot susține vaginoza bacteriană și chiar potența apariția de boli ginecologice, precum infecțiile cu transmitere sexuală și cancerul.

În urma publicării studiului în revista Biofilms and Microbiomes, s-a constatat că membrii familiei Veillonellaceae contribuie la boli ginecologice prin modificarea inflamației și metabolismului cervicovaginal.

Există și bacterii bune ce colonizează tractul genital feminin, dar cu rol în protejarea acestuia împotriva infecțiilor, precum Lactobacillus.

Atunci când se formează un dezechilibru între bacteriile bune și cele rele, se poate forma un biofilm ce conține microbi nocivi diferiți, promovând astfel diverse boli.

Studiul creat de Dr. Herbst-Kralovetz și colegii săi, a descries un model ipotetic în care interacțiunile dintre microbi și celulele umane modifică microambientul vaginal și în cele din urmă, influențează echilibrul dintre sănătate și boală.

Astfel, folosind un model uman 3D, cercetătorii au evaluat efectele a trei bacterii:

• Veillonella atypical
  • Veillonella montpellierensis
  • Megasphaera micronuciformis

S-a descoperit că Veillonella atypical și Veillonella montpellierensis au scăzut acidul lactic, acid produs în mod obișnuit de către bacteriile benefice din tractul genital.

Tot aceste două bacterii au crescut și substanțele cu rol în mirosul vaginal asociat cu vaginoza bacteriană.

Cercetătorii au descoperit faptul că M. micronuciformis determină progresia bolii prin creșterea inflamației și promovarea morții celulare prin producerea anumitor molecule de grăsime.

Perspectiva acestui studiu pune bazele pentru studii polimicrobiene care pot determina efectele din urma interacțiunii a mai multor specii bacteriene asupra sănătății reproductive a femeilor.

Data actualizare: 16-07-2021 | creare: 16-07-2021 | Vizite: 310