Cum îi ajută scrânciobul pe copii să învețe să coopereze

©

Autor:

Cum îi ajută scrânciobul pe copii să învețe să coopereze
Cercetătorii de la University of Washington au descoperit că sincronizarea mișcărilor la preșcolarii care se dau în lagăn îi poate ajuta pe aceștia să coopereze cu alți copii la activități ulterioare. Studiul a fost publicat online, în Journal of Experimental Child Psychology.

„Sincronizarea îmbunătățește cooperarea pentru că atenția este direcționată în același timp spre comunicarea cu celălalt. Credem că „a fi la un moment dat” împreună consolidează interacțiunea socială într-un mod pozitiv”, a spus Tal-Chen Rabinowitch de la Institute for Learning & Brain Sciences (I-LABS). Cooperarea - adaptarea la o situație, compromisul cu celălalt, colaborarea pentru un obiectiv comun - este o aptitudine de viață pe care părinții și educatorii încearcă să o insufle de timpuriu copiilor.

Studiile anterioare au făcut legătura între muzică și sincronizare cu comportamentele pro-sociale, ca ajutorul, împărțirea și empatia la copiii mici. Spre exemplu, marșul și cântatul împreună îi poate stimula pe copii să împartă lucrurile cu ceilalți. În studiul de față, cercetătorii de la institutul universității din Washington s-au axat doar pe mișcare, examinând ulterior efectul asupra cooperării la copii.

Pentru studiu s-a folosit un scrânciob cu două leagăne, în care s-au dat pe rând perechi de copii cu vârsta de patru ani, aceștia necunoscându-se dinainte. Apoi, perechile de copii au participat la activități create special pentru a le evalua cooperarea. Într-una din activități, copiii trebuiau să apese pe câte un buton în același timp, pentru a se ivi un personaj de desene animate.

Astfel, cercetătorii au constatat că preșcolarii care s-au dat în leagăn în sincron au completat activitatea mai repede decât copiii care nu s-au sincronizat, sau cei care nu s-au dat în leagăn. Mai mult, aceștia au creat strategii pentur a fi mai eficienți.

„Înainte de acest studiu, nu am știut că putem îmbunătăți cooperarea între copii doar prin mișcarea împreună”, a spus psihologul Andrew Meltzoff. Autorii sunt de părere că rezultatele studiului ar trebui să îndemne părinții și educatorii să ofere cât mai multe oportunități de „mișcare în sincron” copiilor, fie prin muzică, dans sau joc.



Sursa: Science Daily, University of Washington

Data actualizare: 29-01-2020 | creare: 21-04-2017 | Vizite: 920
Bibliografie
1. More than recess: How playing on the swings helps kids learn to cooperate, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2017/04/170419122009.htm
2. More than recess: How playing on the swings helps kids learn to cooperate, link: https://www.washington.edu/news/2017/04/19/more-than-recess-how-playing-on-the-swings-helps-kids-learn-to-cooperate/
3. https://www.facebook.com/uwnews/videos/1368424733250118/
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Părinții nu conștientizează că preșcolarii deja își formează o imagine a propriului corp
  • Preșcolarii care stăpânesc limbajul matematic au aptitudini mai bune la școală
  • Nu este un lucru rău să-l lași pe copil să piardă la jocuri
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum