Cum îi ajută scrânciobul pe copii să învețe să coopereze
©
Autor: Airinei Camelia

„Sincronizarea îmbunătățeÈ™te cooperarea pentru că atenÈ›ia este direcÈ›ionată în acelaÈ™i timp spre comunicarea cu celălalt. Credem că „a fi la un moment dat” împreună consolidează interacÈ›iunea socială într-un mod pozitiv”, a spus Tal-Chen Rabinowitch de la Institute for Learning & Brain Sciences (I-LABS). Cooperarea - adaptarea la o situaÈ›ie, compromisul cu celălalt, colaborarea pentru un obiectiv comun - este o aptitudine de viață pe care părinÈ›ii È™i educatorii încearcă să o insufle de timpuriu copiilor.
Studiile anterioare au făcut legătura între muzică È™i sincronizare cu comportamentele pro-sociale, ca ajutorul, împărÈ›irea È™i empatia la copiii mici. Spre exemplu, marÈ™ul È™i cântatul împreună îi poate stimula pe copii să împartă lucrurile cu ceilalÈ›i. În studiul de față, cercetătorii de la institutul universității din Washington s-au axat doar pe miÈ™care, examinând ulterior efectul asupra cooperării la copii.
Pentru studiu s-a folosit un scrânciob cu două leagăne, în care s-au dat pe rând perechi de copii cu vârsta de patru ani, aceÈ™tia necunoscându-se dinainte. Apoi, perechile de copii au participat la activități create special pentru a le evalua cooperarea. Într-una din activități, copiii trebuiau să apese pe câte un buton în acelaÈ™i timp, pentru a se ivi un personaj de desene animate.
Astfel, cercetătorii au constatat că preÈ™colarii care s-au dat în leagăn în sincron au completat activitatea mai repede decât copiii care nu s-au sincronizat, sau cei care nu s-au dat în leagăn. Mai mult, aceÈ™tia au creat strategii pentur a fi mai eficienÈ›i.
„Înainte de acest studiu, nu am È™tiut că putem îmbunătăți cooperarea între copii doar prin miÈ™carea împreună”, a spus psihologul Andrew Meltzoff. Autorii sunt de părere că rezultatele studiului ar trebui să îndemne părinÈ›ii È™i educatorii să ofere cât mai multe oportunități de „miÈ™care în sincron” copiilor, fie prin muzică, dans sau joc.
Sursa: Science Daily, University of Washington
Data actualizare: 29-01-2020 | creare: 21-04-2017 | Vizite: 1061
Bibliografie
1. More than recess: How playing on the swings helps kids learn to cooperate, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2017/04/170419122009.htm2. More than recess: How playing on the swings helps kids learn to cooperate, link: https://www.washington.edu/news/2017/04/19/more-than-recess-how-playing-on-the-swings-helps-kids-learn-to-cooperate/
3. https://www.facebook.com/uwnews/videos/1368424733250118/
©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Copiii care consumă băuturi energizante au un risc mare să treacă foarte repede la consumul de alcool
- Legătura dintre apropierea de spații verzi și simptomele psihice la copii
- Medicamentele pentru ADHD la copii nu cresc riscul de abuz de substanțe la maturitate
- Reducerea utilizării rețelelor sociale îmbunătățește imaginea de sine la adolescenți
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Copil netratat corespunzator
- Baietel de 5 ani nervos, incapatanat si plangacios!
- Probleme de comportament fetiță în vârstă de 5 ani și 6 luni
- Ce gradinite imi recomandati in zona Tei?