Cum îi ajută scrânciobul pe copii să învețe să coopereze

Cum îi ajută scrânciobul pe copii să învețe să coopereze

©

Autor:

Cum îi ajută scrânciobul pe copii să învețe să coopereze
Cercetătorii de la University of Washington au descoperit că sincronizarea miÈ™cărilor la preÈ™colarii care se dau în lagăn îi poate ajuta pe aceÈ™tia să coopereze cu alÈ›i copii la activități ulterioare. Studiul a fost publicat online, în Journal of Experimental Child Psychology.

„Sincronizarea îmbunătățeÈ™te cooperarea pentru că atenÈ›ia este direcÈ›ionată în acelaÈ™i timp spre comunicarea cu celălalt. Credem că „a fi la un moment dat” împreună consolidează interacÈ›iunea socială într-un mod pozitiv”, a spus Tal-Chen Rabinowitch de la Institute for Learning & Brain Sciences (I-LABS). Cooperarea - adaptarea la o situaÈ›ie, compromisul cu celălalt, colaborarea pentru un obiectiv comun - este o aptitudine de viață pe care părinÈ›ii È™i educatorii încearcă să o insufle de timpuriu copiilor.

Studiile anterioare au făcut legătura între muzică È™i sincronizare cu comportamentele pro-sociale, ca ajutorul, împărÈ›irea È™i empatia la copiii mici. Spre exemplu, marÈ™ul È™i cântatul împreună îi poate stimula pe copii să împartă lucrurile cu ceilalÈ›i. În studiul de față, cercetătorii de la institutul universității din Washington s-au axat doar pe miÈ™care, examinând ulterior efectul asupra cooperării la copii.

Pentru studiu s-a folosit un scrânciob cu două leagăne, în care s-au dat pe rând perechi de copii cu vârsta de patru ani, aceÈ™tia necunoscându-se dinainte. Apoi, perechile de copii au participat la activități create special pentru a le evalua cooperarea. Într-una din activități, copiii trebuiau să apese pe câte un buton în acelaÈ™i timp, pentru a se ivi un personaj de desene animate.

Astfel, cercetătorii au constatat că preÈ™colarii care s-au dat în leagăn în sincron au completat activitatea mai repede decât copiii care nu s-au sincronizat, sau cei care nu s-au dat în leagăn. Mai mult, aceÈ™tia au creat strategii pentur a fi mai eficienÈ›i.

„Înainte de acest studiu, nu am È™tiut că putem îmbunătăți cooperarea între copii doar prin miÈ™carea împreună”, a spus psihologul Andrew Meltzoff. Autorii sunt de părere că rezultatele studiului ar trebui să îndemne părinÈ›ii È™i educatorii să ofere cât mai multe oportunități de „miÈ™care în sincron” copiilor, fie prin muzică, dans sau joc.



Sursa: Science Daily, University of Washington

Data actualizare: 29-01-2020 | creare: 21-04-2017 | Vizite: 1061
Bibliografie
1. More than recess: How playing on the swings helps kids learn to cooperate, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2017/04/170419122009.htm
2. More than recess: How playing on the swings helps kids learn to cooperate, link: https://www.washington.edu/news/2017/04/19/more-than-recess-how-playing-on-the-swings-helps-kids-learn-to-cooperate/
3. https://www.facebook.com/uwnews/videos/1368424733250118/
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • PărinÈ›ii nu conÈ™tientizează că preÈ™colarii deja își formează o imagine a propriului corp
  • PreÈ™colarii care stăpânesc limbajul matematic au aptitudini mai bune la È™coală
  • Nu este un lucru rău să-l laÈ™i pe copil să piardă la jocuri
  • Forumul ROmedic - întrebări È™i răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum