Nu este un lucru rău să-l lași pe copil să piardă la jocuri

Nu este un lucru rău să-l lași pe copil să piardă la jocuri

©

Autor:

Nu este un lucru rău să-l lași pe copil să piardă la jocuri
Atunci când copiii sunt lăsaÈ›i să creadă că au câÈ™tigat la jocuri sau provocări, aceÈ™tia pierd informaÈ›ii importante pe care le-ar putea folosi în deciziile viitoare.

O echipă de cercetători formată din profesori È™i studenÈ›i de la Amherst College au publicat în revista Journal of Experimental Child Psychology un articol intitulat „Succesul inhibă la preÈ™colari capacitatea de a avea încredere selectivă”. Co-ator al studiului a fost Vikram Jaswal, profesor de psihologie la University of Virginia.

Studiul a inclus mai multe experimente în care copii de patru È™i cinci ani au trebuit să joace un joc în care un obiect era ascuns È™i trebuia găsit. Jocul includea È™i doi adulÈ›i „experimentatori” care ofereau copiilor indicii - unul oferea indicii corecte, iar celălalt indicii eronate.

Autorii au manipulat jocul astfel încât jumătate dintre copii să găsească de fiecare dată obiectul. CeilalÈ›i copii au jucat normal, având mai multe È™anse să găsească obiectul cu ajutorul adultului care oferea indicii reale.

După mai multe jocuri, cercetătorii i-au întrebat pe copii pe care dintre cei doi adulÈ›i i-ar alege să-i ajute pe viitor în găsirea obiectelor. Copiii care au jucat versiunea „măsluită” a jocului nu au arătat preferință pentru persoana care le-a oferit indicii reale; de fapt, nici nu au considerat ca i-a ajutat în vreun fel. În schimb, copiii care au jucat corect au preferat în mod clar adultul care le-a oferit indicii corecte.

„Atunci când au avut succes, copiii au părut să ignore indiciile relevante despre persoana care a oferit ajutor real. În viaÈ›a de zi cu zi, atunci când copiii se bucură de succes desăvârÈ™it în îndeplinirea unei sarcini - spre exemplu, când părinÈ›ii îi lasă să câÈ™tige, pot fi mai puÈ›in conÈ™tienÈ›i de unele informaÈ›ii. Aceste informaÈ›ii însă sunt importante È™i îi pot ajuta să înveÈ›e despre lumea din jur.” spune Carrie Palmquist, profesor în psihologie.

Sursa: ScienceDaily

Data actualizare: 10-01-2021 | creare: 27-12-2016 | Vizite: 1044
Bibliografie
Let your kids lose: Success inhibits preschoolers’ ability to establish selective trust, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2016/12/161206125158.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • PărinÈ›ii nu conÈ™tientizează că preÈ™colarii deja își formează o imagine a propriului corp
  • PreÈ™colarii care stăpânesc limbajul matematic au aptitudini mai bune la È™coală
  • Copiii sunt mai predispuÈ™i să mărturisească dacă anticipează o reacÈ›ie pozitivă din partea părintelui
  • Forumul ROmedic - întrebări È™i răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum