Elevii mai mici dintr-o clasă școlară prezintă un risc mai mare de rezultate educaționale negative pe termen lung

Elevii mai mici dintr-o clasă școlară prezintă un risc mai mare de rezultate educaționale negative pe termen lung

©

Autor:

Elevii mai mici dintr-o clasă școlară prezintă un risc mai mare de rezultate educaționale negative pe termen lung
Persoanele cele mai tinere dintr-o clasă È™colară au un dezavantaj pe termen lung, din punct de vedere educaÈ›ional È™i al sănătății mintale, comparativ cu colegii lor mai în vârstă, arată un studiu recent, în care au fost analizate datele de la 300.000 de persoane din registrele naÈ›ionale suedeze.
Cercetătorii au descoperit că cei mai tineri dintr-o clasă au o probabilitate mai mare de a experimenta realizări educaÈ›ionale scăzute, tulburări de abuz de substanÈ›e È™i depresie în viaÈ›a ulterioară. Cu toate acestea, copiii mai mici cu ADHD au apărut mai puÈ›in expuÈ™i riscului de depresie. „DiferenÈ›a dintre cel mai tânăr È™i cel mai în vârstă membru al unei clase poate fi de până la 11 luni. În primele etape ale copilăriei, aceasta este o diferență semnificativă în ceea ce priveÈ™te maturitatea, comportamentul È™i abilitățile cognitive.”, a declarat unul dintre autori, profesorul Jonna Kuntsi de la Colegiul King‘s.

Anchetatorii observă că efectele negative ale vârstei relative tinere sunt mult mai puÈ›in frecvente în țări precum Danemarca, posibil datorită abordării mai flexibile a vârstei de începere a È™colii acolo. Copiii mici care s-ar putea să nu fie pregătiÈ›i să înceapă È™coala au posibilitatea de a începe È™coala mai târziu È™i, ca atare, prezintă un risc mai mic de a experimenta efecte secundare.

Profesorul Kuntsi a solicitat anterior să se pună mai mult accent pe vârsta relativă a elevilor în raport cu dificultățile de citire, ortografie sau abilități aritmetice care nu sunt încă formate, ca urmare a capacității cognitive scăzute. Cercetătorii solicită revizuirea abordărilor actuale È™i adoptarea unora care să asigure cele mai bune rezultatele viitoare ale copiilor, pe deplin independente de vârsta relativă la începutul È™colii.

„A fi cel mai mic copil într-o sală de clasă poate avea consecinÈ›e complexe asupra dezvoltării È™i poate reprezenta un important dezavantaj în primele etape ale vieÈ›ii academice. Dacă vrem să depășim acest lucru, trebuie să existe o mai bună înÈ›elegere din partea factorilor de decizie, a cadrelor didactice È™i a clinicienilor, astfel încât toÈ›i copiii să aibă È™anse egale să reuÈ™ească mai târziu în viață”, a declarat acelaÈ™i cercetător.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 14-08-2021 | creare: 14-08-2021 | Vizite: 285
Bibliografie
Younger children in a school class at greater risk of long-term negative outcomes like low educational achievement and substance misuse, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/08/210811091604.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Nicio diferență găsită între satisfacÈ›ia vieÈ›ii elevilor din È™colile private È™i cei din È™coli de stat
  • Forumul ROmedic - întrebări È™i răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.