Elevii mai mici dintr-o clasă școlară prezintă un risc mai mare de rezultate educaționale negative pe termen lung
Autor: Domșa Dariana

Cercetătorii au descoperit că cei mai tineri dintr-o clasă au o probabilitate mai mare de a experimenta realizări educaÈ›ionale scăzute, tulburări de abuz de substanÈ›e È™i depresie în viaÈ›a ulterioară. Cu toate acestea, copiii mai mici cu ADHD au apărut mai puÈ›in expuÈ™i riscului de depresie. „DiferenÈ›a dintre cel mai tânăr È™i cel mai în vârstă membru al unei clase poate fi de până la 11 luni. În primele etape ale copilăriei, aceasta este o diferență semnificativă în ceea ce priveÈ™te maturitatea, comportamentul È™i abilitățile cognitive.”, a declarat unul dintre autori, profesorul Jonna Kuntsi de la Colegiul King‘s.
Anchetatorii observă că efectele negative ale vârstei relative tinere sunt mult mai puÈ›in frecvente în țări precum Danemarca, posibil datorită abordării mai flexibile a vârstei de începere a È™colii acolo. Copiii mici care s-ar putea să nu fie pregătiÈ›i să înceapă È™coala au posibilitatea de a începe È™coala mai târziu È™i, ca atare, prezintă un risc mai mic de a experimenta efecte secundare.
Profesorul Kuntsi a solicitat anterior să se pună mai mult accent pe vârsta relativă a elevilor în raport cu dificultățile de citire, ortografie sau abilități aritmetice care nu sunt încă formate, ca urmare a capacității cognitive scăzute. Cercetătorii solicită revizuirea abordărilor actuale È™i adoptarea unora care să asigure cele mai bune rezultatele viitoare ale copiilor, pe deplin independente de vârsta relativă la începutul È™colii.
„A fi cel mai mic copil într-o sală de clasă poate avea consecinÈ›e complexe asupra dezvoltării È™i poate reprezenta un important dezavantaj în primele etape ale vieÈ›ii academice. Dacă vrem să depășim acest lucru, trebuie să existe o mai bună înÈ›elegere din partea factorilor de decizie, a cadrelor didactice È™i a clinicienilor, astfel încât toÈ›i copiii să aibă È™anse egale să reuÈ™ească mai târziu în viață”, a declarat acelaÈ™i cercetător.
sursa: Science Daily
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
- Lipsa intervenției în conflictele fizice dintre copii ar putea să-i ajute pe aceștia să își dezvolte abilitățile sociale
- Acizii grași Omega-3 din laptele matern ar putea reduce riscul de diabet tip 1 la sugari
- Este eficientă administrarea probioticelor pentru a preveni apariția eczemei sau a astmului?
- Comunicarea părinte-copil importantă pentru dezvoltarea celui mic
- Scurgeri vaginale la fetite - 7 ani!
- Copil de 7 ani cu probleme??? Nu foloseste deloc toaleta
- Miopie forte copil, sfaturi va rog
- Baiat de 10 ani, cand se sperie urineaza in pat