Expunerea la bacterii bune în timpul sarcinii scade riscul tulburărilor de spectru autist

Potrivit unui nou studiu pe modele animale, administrarea bacteriilor bune în al treilea semestru de sarcină la mamele stresate poate preveni apariția tulburărilor de spectru autist la pui.
Rezultatele au fost publicate în revista Brain, Behaviour, and Immunity.

Studiul este printre primele care sugerează că expunerea la bacterii bune pe durata sarcinii influențează dezvoltarea neuronală a fătului.

Potrivit cercetărilor de-a lungul timpului la specia umană, stresul maternal în timpul sarcinii declanșează inflamație sistemică atât la mama cât și la făt iar acesta este un risc pentru autism.

Studiile anterioare au arătat că, atunci când șoriceii de laborator stresați primeau terbutalina (administrat de obicei gravidelor pentru a întârzia o naștere prematură), puii lor începeau să dezvolte tulburare de spectru autist.
Acum, cercetătorii au dorit să afle dacă un microb imunoreglator ar putea preveni consecințele pe termen lung ale factorilor stresori din mediu pe durata sarcinii.

Pentru studiu, oamenii de știință au expus șoriceii la factori stresori, administrându-le acestora terbutalină, pe o perioadă echivalentă trimestrului 3 de sarcină. Jumătate din totalul de cobai a primit o serie de injecții cu Mycobacterium vaccae (M. vaccae), un tip de bacterie bună, distrusă termic. Studiul a inclus un al treilea grup control care nu a primit niciun tratament.

Puii cobailor au fost evaluați la 2 și la 4 luni, inclusiv pentru nivelul de interacțiune socială și pentru comportamentul repetitiv. Rezultatele au arătat că acei puii proveniți din mame stresate cărora li s-a administrat terbutalină au avut comportamente compatibile cu tulburarea de spectru autist. La polul opus, cei imunizați cu M. vaccae nu au afișat acest tip de comportament.

Potrivit cercetătorilor, imunizarea cu M. vaccae pare să ofere un anumit grad de protecție împotriva efectelor negative ale factorilor de stres din mediu pe durata dezvoltării embrionare, în special împotriva tulburării de spectru autist.

Mai mult, rezultatele sugerează că administarea de M. vaccae nu protejează împotriva dezvoltării tulburărilor convulsive. Ttotusi, deoarece epilepsia are tendința de a apărea mai târziu în timpul vieții, cercetătorii doresc să repete experimentul cu un număr mai mare de cobai și pe o durată mai lungă de timp.

De cele mai multe ori, autismul și epilepsia apar împreună la specia umană. Aproximativ 30% dintre persoanele autiste au simptome ale epilepsiei, precum convulsii. Oamenii de stiința bănuiesc că inflamația indusă de stres le influențează pe amandouă.

Cercetătorii subliniază că acesta nu este un vaccin împotriva autismului. Mai mult, ei nu sugerează faptul că administrarea de microbi ar putea inversa boala la copiii care deja o au. În schimb, studiul reîntărește ideea că expunerea la bacterii bune ar putea juca un rol important la dezvoltarea creierului în uter.

Autorii studiului sugerează mamelor că ar trebui să conștientizeze posibilele riscuri ale factorilor stresori emoționali și din mediu, inclusiv administrarea de terbutalină în timpul sarcinii. De asemenea, mamele ar trebui să consume alimente fermentate precum iaurt sau varză murată, deoarece acestea conțin bacterii benefice.

Data actualizare: 02-06-2020 | creare: 02-06-2020 | Vizite: 99