am luat doar 13 comprimate din blisterul de yasmin

19-01-2013
melania28
Nu este medic/terapeut
melania28
Buna ziua!acum aproape 3 an, la sfatul medicului mi s-a prescris yasmin!in tot acest timp le-am utilizat cu pauza normala de 4 luni pe an!!insa ultima pauza a fost de 8..9 luni..iar cand am reluat anticonceptionalele..ca niciodata am fost coplesita de o avalansa de efecte secundare de la banalele greturi si ameteli pana la lipsa de aer si chiar manifestari urate si ciudate ale inimii cum ar fi durere in piept..cu intindere spre mana stanga..stari de rau general..am incetat administrarea yasmin la a 14 a pastila( am utilizat 13 pastile)!in a 16 zi cum ar veni (cand ar fi trebuit sa administrez cea de- a 16 a pilula)am intretinut relatii sexuale protejate cu pelicule contraceptive, cu toate astea ejacularea fiind externa! pt primul contact sexual am utilizat 2 pelicule la interval de 30-45 min intre ele..insa la cel de-al doilea contact sexual am omis introducerea peliculei..intre primul contact si cel de-al doilea scurgandu-se cam o ora jumate!!ejacularea a fost externa si de data aceasta!de frica dupa finalizarea contactului sexual am introdus totusi o pelicula!am incercat sa cumpar postinor2 insa farmacista nu mi-a recomandat, ingrijorandu-se la cantitatile mari de hormoni pe care le-am ingerat...avand in vedere ca acum o luna jumate am mai luat o data postinor 2! Imi puteti spune va rog cat de mari sunt sansele de a ramane insarcinata?cand va veni sangerarea dupa oprirea brusca a anticonceptionalelor?chiar nu e posibil sa mai iau postinor inca o data? Va multumesc anticipat!
6 comentarii
0
20-01-2013, ora 09:29
Dr. Balcan Anisoara
Medicina de familie, Erbiceni, Iasi
Dr. Balcan Anisoara
Nu e necesar sa iei Postinor, nu ai ramas insarcinata...a facut bine farmacista ca nu ti-a dat...E normal sa-ti intarzie menstruatia dupa Postinor.Mai bine fa un test de sarcina pentru a te linisti, vei vedea ca e negativ.Ai rabdare, nu mai lua nimic hormonal, foloseste pelicule sau prezervativ...parerile sunt impartite intre medici; eu sunt de parere ca daca ani de zile nu-ti doresti un copil, e bine, pe termen lung, sa se puna sterilet ; daca e vorba de 1-2 ani de amanare a sarcinii, sa se folosesca contraceptiv fara intrerupere ; ori intrerupi de tot, fara sa te mai atingi de alte blistere sau de Postinor [ folosesti doar metode contraceptive nonhormonale ]sau mergi cu ele inainte...Deci nu mai lua Postinor, asteapta caci menstruatia va reveni...
0
20-01-2013, ora 12:52
melania28
Nu este medic/terapeut
melania28
Inainte de toate va multumesc d.na doctor pt promptitudinea cu care mi-ati raspuns la mesaj!Acum ingrijorarea mea este ca nu pot inca face testul de sarcina...s-au scurs doar aproape 2 zile(pe 19.01) de cand s-a consumat actul sexual cu risc!dupa ce am luat postinor 2 acum o luna jumate, mi-a venit menstruatia cu intarziere de vreo 5 zile si atat...acum am intrerupt anticonceptionalele la mai bine de jumatatea blisterului si dupa 2 zile am avut contactul sexual cu risc!desi primul a fost protejat cu pelicule contraceptive si ejaculare externa...cel de-al doilea e cu risc deoarece am omis introducerea peliculei..insa ejacularea a fost tot externa(insa am mici indoieli pt ca am controlat eu situatia ghidata de partenerul meu si de asta mi-e teama ca nu m-am retras 100% la timp)..iara pt acest contact am vrut sa utilizez din nou postinor!am mai introdus o pelicula dupa contactul sexual cu risc..dar nu stiu daca mai are vreo importanta sau vreun efect de contraceptie!acum am 2 intrebari:m-au mai protejat in vreun fel anticonceptionalele chiar daca erau intrerupte de 2 zile?si peliculele cat de eficiente au fost in modul in care le-am utilizat?acum astept menstruatia deoarece am intrerupt AC brusc..insa nu a venit inca!va multumesc anticipat!
0
20-01-2013, ora 16:41
Dr. Balcan Anisoara
Medicina de familie, Erbiceni, Iasi
Dr. Balcan Anisoara
Parerea mea este ca ai fost protejata in a doua zi de intrerupere a pilulelor si cu pelicula introdusa la jumatate de ora de cea anterioara...eficienta peliculei e inferioara pilulei, dar adevarata ; chiar daca ai introdus-o dupa, exista deja alta plasata cu jumatate de ora inainte.spui ca nu esti sigura ca ejacularea s-a produs 100% la exterior [ nu tu ar trebui sa controlezi asta, ci el ]. Eu am spus o parere, dar indoiala persista si e firesc sa fie asa.
0
21-01-2013, ora 11:11
melania28
Nu este medic/terapeut
melania28
Buna ziua d-na doctor!Daca spuneti ca pilulele intrerupte mai au eficienta doar a doua zi...inseamna ca nu am fost protejata de ele pt ca contactul sexual s-a petrecut dupa 2 zile de la intreruperea pilulelor...Ieri seara a inceput menstruatia specifica intreruperii foliei de AC!Astazi observ ca fluxul este normal si destul de abundent...nu numai scurgeri maronii...deci exact ca o menstruatie normala.Asta ar putea insemna ca am scapat de riscul unei sarcini?Din cate stiu..in menstruatia de privare se elimina endometrul deoarece nu mai administrez hormoni!Daca se elimina acum endometrul...mai am sanse sa raman insarcinata dupa contactul sexual de acum 2 zile?Va multumesc pentru tot ajutorul acordat!
0
21-01-2013, ora 21:08
Dr. Balcan Anisoara
Medicina de familie, Erbiceni, Iasi
Dr. Balcan Anisoara
Ai scapat de riscul unei sarcini.mucoasa uterina se reface dupa menstruatie, vei putea ramane insarcinata oricand doresti...
0
21-01-2013, ora 21:31
melania28
Nu este medic/terapeut
melania28
Va multumesc din suflet pt tot ajutorul si timpul pe care mi l-ati acordat!
Adaugă un comentariu / răspuns

10-10-2016, ora 10:00
Publicitate ROmedic
Administrator forum
La-Pediatru.ro
La-Pediatru.ro - Centrul de informare pentru părinți
La-Pediatru.ro este un proiect ROmedic ce vine în sprijinul părinților cu informații complete și documentate științific despre toate aspectele îngrijirii copiilor. În plus vă oferă o listă actualizată de peste 4000 de pediatri cu date de contact, prezentări și recomandări de la părinți.
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Schimbarea metodei contraceptive
  • Dereglari hormonale cauzate de anticonceptionale
  • Greseli in administrarea contraceptivelor
  • Contraceptivele orale - avantaje și riscuri
  • Contraceptivele hormonale pot crește riscul de depresie
  • Contraceptivele hormonale cresc riscul de suicid?
  • Greșeli în utilizarea pilulelor anticoncepționale
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.