Balonare!!!!!

16-12-2016
Katyaz
Nu este medic/terapeut
Katyaz
Buna ziua,
Am 23 de ani si ma confrunt cu o problema. Sunt balonata si am abdomenul umflat. Discomfortul il simt mai ales in partea superioara, uneori durandu-ma si stomacul. Mentionez ca am momente in care sunt constipata. Am luat Chocolax impotriva constipatiei. M-a ajutat pe moment, apoi problema a reaparut. Mentionez ca am 1, 70 si 61 de kilograme. Bineinteles ca vreau sa slabesc si incerc sa imi limitez caloriile. Atunci cand mananc mult, imi autoinduc voma. Ca alimente mananc in special fructe (mere mai ales si nu putine- chiar si 1 kg pe zi si cam atat), salata de varza, legume si lactate (iaurt si lapte). Nu am un program stabil de masa. Cand exagerez mananc dulciuri multe si iaurt. Beau apa multa si am senzatia de sete continua. Mai precizez ca am mai avut astfel de probleme, dar acum mi se pare mai nasol. Abdomenul nu e tare, dar ma ingrijoreaza mai ales cand simt ca nu pot respira normal. Sunt atat de stresata incat nu ma gandesc decat la asta. Si la faptul ca nu reusesc sa slabesc. Ma de deranjeaza enorm burta si faptul ca nu pot scapa de ea. Inca o chestiune- eu am momente de amenoree (de cativa ani). Sunt luni in care imi vin si luni in care nu. De exemplu dupa ce toata vara nunam avut menstruatie in octombrie mi-a revenit si am avut chiar normal. Asta in caz ca se gandeste cineva la o anumita cauza a abdomenulului umflat (nici nu mi-am inceput viata sexuala macar). Chiar si asa incep sa iau in calcul orice posibilitate. Va rog sa ma ajutati deoarece simt ca o iau razna.
7 comentarii
0
16-12-2016, ora 11:19
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iași
Dietetician Acasandrei Mihaela
Buna ziua!

De cat timp va restrictionati aportul caloric? Si care este greutatea tinta pe care doriti sa o atingeti?

Pentru a asigura o digestie eficienta si a limita aparitia balonarii si a constipatiei organismul are nevoie de alimente din toate grupele. Din ceea ce mentionati dvs. se pare ca dieta este monotona si probabil deficitara in cerealiere (surse de fibre care asigura formarea bolului fecal si stimuleaza inaintarea acestuia pe traiectul digestiv- fibrele din fructe nu sunt suficiente!).

Excesul de fructoza din fructe, daca spuneti ca uneori consumati chiar si 1 kg pe zi, ar putea fi responsabil pentru aparitia simptomelor. Se recomanda limitarea aportului de fructe la 1-2 portii pe zi (1-2 mere de exemplu), in contextul varietatii alimentare si al suficientei.

Problema dvs. ar putea fi mult mai profunda si nu doar un disconfort indus de balonare si/sau constipatie. Desi va mentineti la un indice de masa corporala in limite normale, acesta nu este un indicator al unui status nutritional optim.

Restrictia calorica pe termen lung, depletia rezervelor de energie glucidice prin absenta aportului, toate acestea pot induce un deficit proteic insemnat si topirea masei musculare (si nu a celei grase pe care dvs. doriti si intentionati de fapt sa o pierdeti) si reprioritizarea utilizarii proteinelor pentru supravietuire si nu pentru metabolismele „mai putin importante”. Avand in vedere ca hormonii necesari pentru aparitia menstruatiei sunt formati tot din proteine acest lucru poate explica amenoreea. Asta in cazul in care ati facut deja investigatii si cauza este identificata si independenta de alimentatia dvs.

Varsaturile autoinduse pot afecta mucoasa digestiva (a portiunii superioare a stomacului, a esofagului, a cavitatii bucale etc.). Cel mai bine este sa consultati un gastroenterolog care sa evalueze starea de sanatate a tubului digestiv in aceasta privinta. Consecintele pot fi severe daca sunt ignorate o perioada indelungata.

De asemenea, amenoreea necesita investigatii medicale de specialitate. In ceea ce priveste dieta si pierderea in greutate, puteti consulta un specialist in nutritie care sa va evalueze alimentatia si sa identifice erorile, deficitele, restrictiile inutile, posibilele excese care trebuie controlate intr-un mod fiziologic si nu prin autoinducerea varsaturilor. Pierderea in greutate daca este cazul se poate obtine printr-o dieta echilibrata la fel de bine, nu trebuie sa fie chin, interdictii si anxietate.

Prezenta amenoreei, compulsiile alimentare urmate de comportamente compensatorii (varsaturile), obsesia pentru greutate si dorinta intruziva de a slabi sunt indicatori puternici ai unor tulburari de comportament alimentar. Multe persoane se confrunta cu astfel de tulburari si pot fi corectate cu ajutorul psihoterapiei si a terapiei nutritionale. Nu ezitati sa cautati ajutorul, un sfat din partea unui specialist in domeniu. Alegeti sanatatea! Cel putin dati-i o sansa!

Va doresc multa sanatate si curaj sa luati deciziile corecte! Daca aveti intrebari, va raspund cu drag!
0
16-12-2016, ora 11:49
Katyaz
Nu este medic/terapeut
Katyaz
Aceasta restrictionare dureaza de ceva timp si nu este permanenta. Eu am avut si mai putine kilograme, fie sub 55, fie 57 de kilograme. Mentionez ca in copilarie am avut probleme de greutate fapt ce m-a afectat (mi se aducea aminte tot timpul de faptul acesta, chiar de catre parinti) (la 14 ani am inceput sa slabesc de la sine, fara dieta). Revenind la actuala problema, trebuie sa recunosc faptul ca ma confrunt cu fluctuatii de greutate de cateva kilograme. Greutate la care vreau sa ajung este de 56-57 de kilograme. In vara aceasta am cumulat cateva kilograme. Am tot incercat sa tin diete si nu observ vreun rezultat. Faptul este extrem de frustrant si ma afecteaza. Ma gandesc mai tot timpul la acest fapt. Iar acum este si problema balonarii care ma streseaza. In plus, sa stiti ca de la inceputul acestei luni practic KangooJumps de doua ori pe saptamana. In noiembrie am fost la NaturHouse pentru un consult. Mi-a reiesit un exces de grasime de 3 kilograme. E foarte trist si frustrant prntru mine toata aceasta situatie. Ce credeti ca se poate face in situatia mea? La eliminarea balonarii
0
16-12-2016, ora 12:16
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iași
Dietetician Acasandrei Mihaela
Dupa cum ati spus si dvs: EXCES DE GRASIME de 3 kilograme. Prin urmare trebuie urmarita compozitia corporala si nu cifra de pe cantar. Dietele dezechilibrate, restrictive, exercitiul fizic epuizant care nu este sustinut de o alimentatie corespunzatoare poate duce in mod paradoxal la scaderea in greutate pe baza masei slabe si prea putin a grasimii, ceea ce trebuie absolut prevenit. La reluarea alimentatiei normale masa slaba nu se mai recupereaza, in schimb cea grasa creste si tot creste. De aceea simpla greutate corporala nu este un indicator precis al unei greutati sanatoase!! acesta fiind de fapt idealul. Par lucruri banale, insa, odata cu inaintarea in varsta aceste schimbari vor fi tot mai greu de corectat. De aceea trebuie facut totul ca la carte pentru sanatatea de acum dar si de peste ani. Obiectivele unui plan de pierdere in greutate trebuie sa fie realiste si complexe, rezultatele superficiale si de scurta durata nu aduc nici satisfactii, mai mult decat atat va pun in pericol sanatatea. Nu intr-un mod vizibil sau nu acum. De aceea nu este o prioritate ptr. dvs., insa asa ar trebui.

In privinta balonarii v-am explicat si mai sus. Excesul de fructoza ar putea fi un factor determinant. Consumul excesiv de varza de asemenea. Puteti citi mai multe informatii aici unde sunt enumerate anumite masuri pe care le puteti lua:

http://www.romedic.ro/balonarea-0C32736

Balonarea este insa un simptom, un semn ca alimentatia dvs. nu este corecta si/sau organismul are o problema. Militez pentru consultul de specialitate (gastroenterolog, dietetician pentru o evaluare amanuntita a greutatii, a compozitiei corporale, a aportului alimentar si al disconfortului resimtit pentru a spune cu mai multa siguranta care dintre obiceiurile dvs. alimentare favorizeaza aparitia balonarii, a constipatiei si ulterior pentru a le corecta).
Remedierea simptomelor poate ascunde adevarata cauza care se poate agrava intre timp. De aceea recomandarile dietetice se dau dupa confirmarea sau infirmarea bolilor. Dupa cum veti observa si in articol, sunt multe astfel de cauze.

In ceea ce priveste pierderea in greutate, nu vorbim de diete! Ci de stil de viata si educatie nutritionala astfel incat sa se ajunga la o greutate sanatoasa, sa se mentina aceasta si la fel si starea de nutritie sa nu fie afectata. Curele de slabire nu sunt solutia. Daca nu pierdeti tesut gras!! nu se numeste slabit! Daca este o povara prea mare pentru dvs., apelati la un specialist pentru o indrumare. Chiar si un sfat, un mit demonatat va pot aduce un gram de sanatate si speranta, motivatie. Nu trebuie sa fiti singura in acest proces!
0
16-12-2016, ora 12:33
Katyaz
Nu este medic/terapeut
Katyaz
Considerati ca sunt grasa? Stiu ca trebuie sa slabesc doar ca sper sa gasesc solutii de durata.
0
16-12-2016, ora 13:00
Katyaz
Nu este medic/terapeut
Katyaz
Este vreo problema daca voi manca iaurt/sana. Sa ma ajute in problema balonarii?
0
16-12-2016, ora 13:53
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iași
Dietetician Acasandrei Mihaela
In nici un caz nu am spus acest lucru. Nu pot sa imi dau cu parerea in aceasta privinta. Greutatea dvs. corespunde unui indice de masa corporala in limite sanatoase. Parerea mea total obiectiva tinand cont de acest indicator este ca NU trebuie sa pierdeti in greutate, ci trebuie sa va optimizati alimentatia pentru a fi completa si complexa in nutrientii necesari bunei functionari a organismului. NU am facut referire la diete sau pierdere in greutate deoarece consider ca trebuie sa slabiti, ci doar pentru a va atrage atentia ca regimurile dezechilibrate pe care le incercati si restrictiile alimentare cel mai probabil nenecesare la care va supuneti nu sunt justificate nici de greutatea dvs. in limitele normalului si nici de optiunile sanatoase de pierdere in greutate pe care le-ati avea daca ar fi cazul.

Nu stiu si nici nu spun ca trebuie sa slabiti deoarece nu v-am consultat, nu detin informatiile necesare pentru a face o astfel de recomandare. Doar am subliniat faptul ca nu greutatea conteaza, ci compozitia corporala si cel mai bine apelati la specialist care sa va evalueze si dumnealui sa spuna daca aveti sau nu nevoie, pentru a va asigura ca luati cele mai bune decizii cu privire la alimentatia dvs. Sper ca v-am lamurit.

In cadrul unei alimentatii sanatoase, iaurtul, sana si restul lactatelor fermentate sunt de regula bine tolerate, cu numeroase beneficii pentru sanatate. Daca va simtiti bine de la ele puteti consuma fara grija. Insa trebuie echilibrat aportul de nutrienti din celelalte grupe alimentare: excesul de fructe, excesul de varza, trebuie variate alimentele sa contina si cereale, si paine, paste, orez, integrale, leguminoase, surse de proteine de calitate (oua, lactate, peste, carne), in functie de prezenta sau nu a unor patologii, intolerante si de preferintele proprii. Toate acestea trebuie incluse in alimentatie astfel incat sa asigure necesarul de calorii si nutrienti esentiali.

Deoarece nu pot determina cauza balonarii nu imi permit sa dau verdicte, ce este bun sau nu. De aceea nu va pot oferi decat sfaturi generale care sunt foarte bine detaliate in link-ul din comentariul anterior.
0
16-12-2016, ora 15:37
Katyaz
Nu este medic/terapeut
Katyaz
Va multumesc foarte mult pentru sfaruri. Voi incerca sa le pun in aplicare. O zi cat mai buna si sanatate multa.
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Anorexia nervoasă: plăcerea de a deveni slab sau frica de a lua în greutate?
  • Dependența de alimente
  • Femeile cu boală celiacă sunt de două ori mai predispuse la anorexie
  • Topul alimentelor ce produc gaze (balonare)
  • E normal să mă balonez atât de tare indiferent ce și cât mănânc?
  • De ce stomacul meu ramane plin atat de mult timp?
  • Balonare imediat după masă - cauze și tratament
  • Topul alimentelor care provoacă balonare
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.