Ce dieta sa urmez la hipoglicemie?

20-09-2016
Mirodenia3
Nu este medic/terapeut
Mirodenia3
In urma cu 21, de ani am facut o analiza de hiperglicemie provocata si am fost descoperita ca avand hipoglicemie.
Cand nu mananc des, mi se face foarte rau.
Ar mai trebui sa repet aceasta analiza?
Am acumulat 30 de kg in plus si stiu ca nu pot manca legume si fructe, nu imi tin de foame, am nevoie de mare energie mereu. Unii mananca fructe si legume, o salata, beau apa si ceai, ceva si se satura. Mie mi se face rau de foame si am nevoie de energie. Am vazut ca din carne o iau de obicei. Daca mananc un iaurt mic sau un morcov, ma simt rau. Cum mananc ceva din carne, cum imi revine energia. Desi mie nu imi place carnea.
Am grupa de sange 0 1.
Ati putea va rog sa imi recomandati o dieta de slabit sau macar ce sa mananc pentru hipoglicemia mea?
La ce fel de medic sa merg sa slabesc avand in vedere hipoglicemia de care sufar?
Am 53 de ani, femeie, menopauza instalata, grasimi in sange crescute, in rest, analizele sunt bune.
3 comentarii
0
20-09-2016, ora 14:36
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iași
Dietetician Acasandrei Mihaela
Buna ziua!

Voi incerca sa va raspund la intrebari si sa va ofer o serie de lamuriri la afirmatiile dvs. Indicat este insa consultul unui specialist in nutritie (medic nutritionist sau nutritionist-dietetician) care sa tina cont de particularitatile fizice si clinice ale dvs., sa va analizeze alimentatia actuala pentru eliberarea unui program nutritional personalizat care sa va ajute sa scadeti in greutate si sa va imbunatatiti starea de sanatate. Este necesara o interventie nutritionala din toate cate spuneti, insa consilierea online nu va poate oferi raspunsul pe care il asteptati sau solutia potrivita la problemele dvs.

Valorile glicemiei (zaharul/ glucoza din sange) prezinta variatii implicit in timpul aceleiasi zile, prin urmare rezultatul unui test realizat acum 21 de ani este total irelevant. Analizele uzuale ar trebui sa includa si dozarea glicemiei. Puteti verifica in buletinul de analize efectuate daca glicemia prezinta valori in limite normale sau nu, pentru a va lamuri in aceasta privinta.

Este important sa definiti „des”. De cate ori pe zi? Cate mese principale? Cate gustari? Ce mancati mai des? etc.

Nu va puteti ghida dupa alimentatia altor persoane. Nevoile nutritionale difera de la om la om, la fel si preferintele si comportamentul de alimentare si nu exista nicio garantie ca acele persoane se alimenteaza corect.

Este indicata o alimentatie bazata preponderent pe fructe, legume și o hidratare corecta, insa aceasta trebuie sa includa si painea, orezul, pastele, de preferat variantele integrale si acordand o mare atentie portiilor pentru a evita excesul, amidonoasele (cartofi, linte, mazare, naut, fasole si alte pastaioase), proteinele de calitate din surse non-lactate (oua, carne, pui, peste, soia, fructe si seminte uleioase- la fel, atentie la portie si asigurarea varietatii), produsele lactate etc.

Sursele energetice sunt reprezentate de cerealiere (paine, orez, paste etc.) bogate in glucide/ carbohidrati. Grăsimile si proteinele care se gasesc in carne indeplinesc alte roluri in organism, iar excesul poate produce crestere in greutate, dar si alte consecinte asupra sanatatii (cresterea fractiilor lipidice din sange, chiar si hipoglicemie- deoarece nu ii oferiti organismului suficienti carbohidrati, care reprezinta sursa preferata de energie dupa cum am mentionat si mai sus).

Trebuie echilibrate mesele dvs. astfel incat sa includa toate grupele alimentare in cantitati suficiente. Un iaurt sau un morcov nu reprezinta o masa sau o gustare care sa va aduca satietatea, eventual va poate ajuta sa reduceti senzatia de foame pana cand timpul va permite sa luati o masa consistenta dar corecta din punct de vedere caloric si nutritiv.

Este un motiv anume pentru care spuneti ca nu puteti manca legume si fructe? Sau va referiti la simplul fapt ca nu puteti manca DOAR legume si fructe pentru a pierde in greutate. Repet, nu aceasta este solutia pentru a slabi si nici diete inune. Trebuie sa mancati moderat, variat si din fiecare grupa alimentara.

De aceea aveti nevoie de indrumarea specialistului pentru a invata CAT inseamna moderat pentru greutatea si inaltimea dvs., CE inseamna variat in fuctie de preferintele proprii alimentare și CAT puteti consuma din fiecare grupa alimentara pentru a reduce greutatea corporala, dar in acelasi timp sa nu creati un deficit de vitamine si minerale organismului. Nu exista un raspuns universal, este doar cel care vi se potriveste dvs. si stilului de viata.

Daca aveti alte nelamuriri nu ezitati sa mi le adresati! Multa sanatate!
0
23-09-2016, ora 11:00
Mirodenia3
Nu este medic/terapeut
Mirodenia3
Buna ziua si multumesc pentru raspuns.
Eu mananc 5 mese pe zi, ca la carte, legume si fructe si dieta este diversa, nu tin regim de nici un fel, mananc si dulciuri dupa doua mese, pranz si seara.
Am spus ca nu pot manca fructe si legume doar pentru ca mi se face rau de foame, ametesc si devin nervoasa.
Asta e simptom de hipoglicemie, nu? SI transpiratiile reci mai sunt.
Si cu nutritionistii e lunga poveste... unii zic asa, altii zic invers...
La o adica, eu am scris pentru ce se face in caz de hipoglicemie si nu am vazut vreun raspuns pt mine, doar generalitati si presupuneri ca eu nu fac ceva cum trebuie.
Tocmai ca fac, cati oameni mananca 5 mese pe zi? Si nu mananc prajit, uleiuri.. grasimi.
Doar dulciuri si da, stiu ca si ele au grasimi.
Am inteles, ma trimiteti la nutritionist. Am fost si sunt multi pe alaturi de drum, ori citesti dintr-o carte de nutritie, ori la ei, tot aia e. Diferenta e ca zice ca e dieta personalizata. Nu e. La toti e la fel aproape. Mici, mici diferente.
Eu stiu ca la boala mea se mananca putin si des. Da, dar ce anume este indicat putin si des? Dvs. scrieti de carbohidrati. Da, astia imi plac dar nu ingrasa?
0
23-09-2016, ora 12:34
Dietetician Acasandrei Mihaela
Nutritie si dietetica, Iași
Dietetician Acasandrei Mihaela
Imi pare rau deoarece experienta dvs. cu unii colegi nu a fost una multumitoare pentru dvs. insa nu trebuie sa generalizati.

Recomandarea de a consulta un nutritionist are drept scop evaluarea dvs. strict. Este importanta evaluarea antropometrica- nu doar numarul de kilograme- distributia acestora, compozitia corporala, circumferintele, implicit anamneza nutritionala: numarul de mese, compozitia, consemnarea intr-un jurnal alimentar pentru a surprinde micile erori care fac diferenta intre echilibrat nutritional si hipercaloric dar deficitar in nutrienti si multe alte informatii care nu pot fi determinate prin intermediul mediului online, istoricul familial de patologii metabolice si nutritionale.
Nu este vorba aici de citit din carti, ci de respectarea unor norme de bun simt si bune practici profesionale. Consilierea nutrițională este un act medical și prezintă o serie de limite pentru a proteja atat persoana care dorește consultația, dar și profesionistul care consiliază. Dar mai ales în mediul online și când poate fi implicată și o afecțiune nediagnosticată!

Hipoglicemia nu este o boala, este o manifestare, un simptom, care apare la valori ale glicemiei sub 40 mg/dL. Discutati cu medicul de familie cu privire la efectuarea analizei glicemiei pentru a afla sigur despre ce este vorba si ulterior se pot oferi si recomandari cu privire la alimentatia in caz de hipoglicemie, in functie de CAUZA: patologie care predispune la hipoglicemii frecvente sau aport redus de carbohidrati prin dieta.
Dupa cum v-am spus si in comentariul anterior, analiza efectuata cu 21 de ani in urma nu este relevanta din punct de vedere diagnostic.

In functie de cantitatea pe care o consumati si calitatea (cereale integrale pentru mic dejun dar fara adaos de zahar, derivate din fainuri integrale de grau, secara - paine, paste, sau orez) acestea nu ingrasa si sunt chiar ESENTIALE pentru o alimentatie sanatoasa, fiind sursa PRINCIPALA de energie a organismului si care trebuie sa reprezinte intre 45-65% din totalul de calorii consumate intr-o zi.

Repet, CANTITATEA și EXCESUL ingrasa!

De exemplu o portie de paine are 30 g, 1 portie de orez/ paste au 30 de g nepreparate, iar in functie de caloriile pe care trebuie sa le consumati in fiecare zi acestea variaza intre 6 si 11 portii zilnice. (de exemplu: 2 felii de paine la micul dejun, 60 g paste (cantitate nefiartă) la prânz, 30 g cereale la o gustare si 1 felie paine la cina, adica 6 portii de cereale intr-o zi).

Unele reguli nu se pot personaliza, trebuie respectate ca atare „din carti”. O dieta personalizata se refera la adaptarea in functie de preferintele si respectiv aversiunile individuale alimentare, la programul dvs., la activitatea fizica desfasurata- cea recreationala dar si cea casnicia si respectiv profesionala, eventuale patologii.

Imi pare rau daca nu a fost suficient ptr dvs. raspunsul oferit. In continuare, va raspund cu placere la nelamuriri! Multa sanatate!
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.