constipare din timpul sarcinii

30-06-2014
Doro
Nu este medic/terapeut
Doro
Buna imi puteti spune va rog eu ies foarte rar la lipsa mare asta sa intamplat de acum 2 ani decat am ramas insarcinata de de atunci nu sa rezolvat problema imi puteti spune va rog daca e ceva grav merg si la 5 zile 6 altadata si foarte putin
6 comentarii
0
01-07-2014, ora 00:48
Dr. Diana Enachescu
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Diana Enachescu
Ideală este evacuarea o dată pe zi fără ca aceasta să fie însă o condiţie obligatorie. E important sa stabiliti rutina a unei ore de scaun, cel mai potrivit la 15-30 minute după un mic dejun mai consistent. Pot fi de ajutor un pahar de suc de fructe rece băut înaintea micului dejun pe stomacul gol, sau o cana de cafea fierbinte după. Iniţial poate fi folosit un laxativ pentru a stimula eliminare, in primele 3-5 zile intestinul căpătând singur obişnuinţa de evacuare la momentul stabilit.
Alimentaţia - este cel mai important factor asupra căruia se poate interveni.
Mesele trebuie să fie bogate în fibre pentru a creşte volumul scaunului şi a uşura stimularea motilităţii intestinale şi în lichide (1, 5 -2l zilnic)
Alimente bogate în fibre: tărâţe de grâu, semintele de in, boabele de fasole, mazăre, soia, fulgi de ovăz, musli cu fructe, seminţe de floarea soarelui, mere, portocale.

Alimente interzise:

Legume: morcovi fierti, orez simplu (doar cu branza de vaci si fructe)
Fructe: banana, afine, coarne, seminte, nuci, alune, mere coapte, catina;
Cereale si derivate: paine alba;
Preparate lactate: branza de vaci, telemea slaba, cascaval;
Condimente iritante: usturoi, piper, ardei iute

Foarta importanta este activitatea fizica pentru a preveni si trata constipatia.
0
01-07-2014, ora 10:33
Doro
Nu este medic/terapeut
Doro
Va multumesc mult !!
0
01-07-2014, ora 10:48
Dr. Diana Enachescu
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Diana Enachescu
Cu placere. Multa sanatate va doresc!
0
03-07-2014, ora 16:18
stevens
Nu este medic/terapeut
stevens
Daca-mi permiteti D-na Doctor, nu boabele de fasole au fibre ci fasolea verde (pastai) ! Dimpotriva boabele de fasole trebuie scoase sau reduse in mancare !
Deasemenea fructele enumerate sunt toate bune pt digestie poate cu exceptia coarnelor care au efect puternic astringent dar care nici se prea gasesc !

Cu stima !
0
03-07-2014, ora 16:58
Dr. Diana Enachescu
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Diana Enachescu
Principiul fibrelor alimentare este bazat pe faptul ca NU se digeră în intestine, iar prin aceste mecanism regleaza tranzitul intestinal. Fasolea indiferent de forma ei contine fibre alimentare si contrar asteptarilor fasolea uscata furnizeaza cea mai mare cantitate de fibre dintre toate tipurile de fasole si anume: 10, 5 g/100 g portie. Celelalte tipuri de fasole, precum cea alba, neagra, Pinto sau fasolea verde ofera pana la 15 g de fibre la fiecare portie de 100 g.

Cele mai importante surse de fibre alimentare sunt: tărâţe de grâu, de ovăz şi de porumb, seminţe de in, fasole boabe, năut, făina de soia sau din grâu integral, curmale, germeni de grau, alune, migdale, mazare boabe uscată, fructe, orez.
0
03-07-2014, ora 17:25
stevens
Nu este medic/terapeut
stevens
Vai mie ! Or fi fibre dupa cum spuneti dar sunt aproape inutilizabile din cauza excesului de amidon atat la fasole boabe dar si la naut din experienta o spun ! In schimb acestea sunt foarte bune surse de proteine !
Cele mai bune si sanatoase fibre se gasesc in legume: morcov, patrunjel, varza, ceapa verde, dovlecel, ridichi, napi, sfecla rosie.. Pe incercate ! :)
Adaugă un comentariu / răspuns

13-09-2017, ora 09:15
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Proctoline
HEMOROIZI? FISURI ANALE? Tratament fără operație și fără internare!
Clinicile Proctoline sunt centre medicale specializate în tratarea eficientă a hemoroizilor și a fisurilor anale. Ne găsiți în 14 orase din țară! Detalii aici
12-11-2019, ora 10:00
Publicitate ROmedic
Administrator forum
OptiBac
OptiBac - probiotice adaptate nevoilor tale
Optibac Probiotic zilnic Extra Forte are o concentratie de 20 miliarde de bacterii vii si contine Lactobacillus acidophilus NCFM - cea mai cercetata tulpina acidophilus din lume. Este probioticul ideal pentru persoanele care au urmat un tratament indelungat cu antibiotice, se confrunta cu alergii sau afectiuni digestive. Detalii aici
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Constipația în timpul sarcinii
  • Constipația
  • Noi abordări terapeutice în colonul iritabil și constipația cronică idiopatică
  • Ar putea exista o legătură între constipație și infecțiile herpetice?
  • Constipaţia cronică creşte riscul de cancer de colon?
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.