dereglare hormonala, sau altceva?

11-06-2013
bebec
Nu este medic/terapeut
bebec
am observat k la ultima menstruatie aveam o culoare inchisa, maro unchis, este chiar urata.as vrea sa stiu cam care sunt cauzele care provoaca asta...una pe care o stiu este dereglare hormonala.as vrea a stiu dak sunt si cauze din cauza careia ar treb sa imi fac griji.aceasta scurgere de culoare moro inchis si urata dureaza cam de 3 zile..va rog sa imi raspundeti.va multumesc.
7 comentarii
0
11-06-2013, ora 13:52
otilia107
Nu este medic/terapeut
otilia107
Menstra trebuie sa fie maro inchis, asa e normal. Nu ai nimic.
0
11-06-2013, ora 23:17
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
@ bebec

Modificarile culorii sau grosimii sangelui menstrual sunt de cele mai multe ori normale.

Totusi, exista cateva afectiuni care ar putea cauza aparitia de cheaguri anormale sau ar putea conduce la modficari ale culorii sau consistentei sangelui menstrual. Retineti, orice aspect care va ingrijoreaza trebuie discutat cu medicul dumneavoastra.

Afectiunile incriminate includ:
- Pierderea sarcinii (avortul spontan). Pierderea unei sarcini poate duce la eliminarea de cheaguri sau fragmente de tesut. Daca sunteti insarcinata, este indicat sa va adresati de urgenta unui serviciu medical in cazul in care observati sangerari excesive sau cheaguri;
- Fibroame uterine. Numite si fibromioame, acestea sunt tumori benigne ale uterului, care se formeaza in cavitatea abdominala. Fibroamele nu cauzeaza intotdeaua simptome, dar deseori femeile care au fibrom uterin pot observa sangerari menstruale mai abundente decat de obicei. Daca suferiti de aceasta afectiune, este posibil sa observati si eliminarea mai multor cheaguri decat inainte de formarea fibroamelor uterine;
- Modificarile hormonale. Organismul feminin se bazeaza pe echilibrul delicat dintre hormonii estrogen si progesteron. Acesti hormoni regleaza productia si eliminarea stratului interior al uterului, strat despre care am amintit anterior. Cand acest echilibru fin este tulburat poate aparea un strat intern uterin foarte gros. Aceasta ingrosare a stratului intern al uterului cauzeaza o sangerare mai abundenta decat de obicei si de asemenea poate duce la formarea de cheaguri in sangele menstrual cand acest strat este eliminat.
Modificarile hormonale pot aprea in mai multe circumstante, precum:
- menopauza;
- modificarile semnificative ale greutatii corporale;
- reactii adverse ale unor medicamente, incluzand aici cortizonul si steroizii;
- uterul marit. Daca uterul, ale carui dimensiuni cresc pe parcursul sarcinii, nu isi revine la dimensiunile initiale, poate ramane permanent marit. In cazul unui uter marit, sangele menstrual poate stagna in cavitatea uterina si in acest caz se pot forma cheaguri, sangele se inchide la culoare si menstruatia poate avea o consistenta crescuta;
- obstructia in eliminarea sangelui menstrual. Orice obstacol ce jeneaza sau blocheaza curgerea sangelui menstrual din uter prin colul cervical si vagin poate cauza modificari ale culorii si consistentei menstruatiei si aparitia de cheaguri. Curgerea poate fi afectata de polipi benigni sau poate fi incetinita in preajma menopauzei, cand canalul cervical se micsoreaza pe masura ce nivelul de estrogeni scade;
- Adenomioza sau endometrioza. Aceste afectiuni apar cand tesutul care formeaza stratul intern al uterului apare si in alte locuri unde nu se gaseste in mod normal. In endometrioza, acest tip de tesut se dezvolta in afara uterului, in timp ce in adenomioza el se dezvolta in interiorul muschiului ce constituie peretele uterului. Ambele afectiuni pot conduce la aparitia de menstruatii anormale si abundente, putand aparea formarea de cheaguri sau ingrosarea sangelui menstrual.

Sursa: --------*

(*modificat de admin)
0
18-06-2013, ora 15:05
camy2511
Nu este medic/terapeut
camy2511
Buna ziua!
Sunt femeie, am 37 ani, un copil in varsta de 5 ani.
Am o problema care ma deranjeaza si simt ca se agraveaza pe zi ce trece.am nascut prin cezariana, acum 5 ani de zile.am avut o sarcina cu probleme...toxica, am luat duphaston toata sarcina pentru a mentine sarcina, serclaj la 3 luni si jum.am fost groaznica in timpul sarcinii.textura pielii s-a schimbat..ten mult mai gras, acneea si-a facut aparitia vulgar pe umeri si destul de urata si pe fata.si a ramas cam asa de atunci... nu mai spun ca parul pe picioare, maini si fata este mai des si negru... eu nu am avut asemenea probleme nici macar in perioada puberila... nervoasa... bufeuri... stari de isterie uneori...viata sexuala aproape inexistenta in ultimii doi ani din cauza scaderii apetitului sexual.mi-a fost rusine si m-am neglijat sa merg la un doctor...ca nici nu stiu cu ce sa incep si cu ce sa termin. Va rog din suflet sa ma ajutati...ce credeti ca as putea sa fac in situatia mea, ce-mi recomandati!?
Multumiri anticipate!
O zi buna!
0
18-06-2013, ora 15:42
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
@ camy2511

V-ati dereglat hormonal ca efect secundar de la Duphaston.
Mergeti la un medic endocrinolog pentru analize si eventual tratament.

Pentru acnee incercati solutia Tenapin de la Institutul Apicol.
0
19-06-2013, ora 09:04
camy2511
Nu este medic/terapeut
camy2511
Stimata doamna doctor,

Va multumesc din suflet pentru promptitudine si sfaturi, asa voi face.
Sanatate si multa putere de munca!
Cu stima,
Camelia
0
01-02-2015, ora 11:06
Samira26
Nu este medic/terapeut
Samira26
Buna ziua as avea si eu o întrebare am născut acum 2 ani si la un an după naştere a început atacuri de panica si foarte multă frica si vreau sa punctez pe frica Petru ca este grav îmi este frica sa numise întâmple ceva ( sa în nebunesc ) si sa ramana copilu fără mama. Frica sta o am de acum un an începe înainte de menstruaţie si dupaia ma mai lasă si îmi începe iar când trebe sa ovulez. Atunci sant foarte fricoasa dar in schimb in zilele celalalte sant fricoasa pentru frica care i am înainte de a meseria si asa merge toată luna si nu mâncau pot bucura de nimic si stau Numa si ma gândesc dacă înnebunesc sau păţesc ceva. O fi o dereglare hormonală pentru ca in schimb când am fost însărcinată m-am simţit foarte foarte bine. Aştept răspuns va mulţumesc mult de tot
0
01-02-2015, ora 14:59
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
@ Samira26

Mergeti la un psihiatru sa va evalueze daca nu ati facut Anxietate si sa va dea de facut si niste analize hormonale. Exista medicamente care merg foarte bine pe anxietate.
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Ce este o dereglare hormonală?
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.