efecte secundare?

31-08-2007
dyanapopey
Nu este medic/terapeut
dyanapopey
Iau anticonceptionale lo femenal(sunt gratuite pt studenti)de aproximativ 3 ani.Am facut pauze de cateva luni, dar nu neaparat intotdeauna 3.Au fost si 5 luni, dar a fost si una.Nu mi-am facut nici un fel de analiza inainte de a le lua, mi-au fost recomandate de un medic ginecolog pt a face reclama planing-ului din policlinica, eu le-am luat fara grija fiind gratis si simtindu-ma foarte bine cu ele, scapasem de durerile menstruale si imi reglase greutatea(nu m-am ingrasat asa cum se spune).Numai ca nu demult am auzit 2 cazuri in care 2 femei nu au mai putut avea copii din cauza anticonceptionalelor.Pe langa asta, la ultimul control ginecologic mi s-a zis ca am uterul mic de la antic.Sunt in Germania acum si nu am pe cine intreba asa ca apelez la d-voastra.Imi puteti spune care e probabilitatea sa nu mai pot avea copii?Ar trebui sa renunt la ele?Nu pot fara ele, in sensul ca nu pot fi linistita daca nu ma protejez.Am 21 ani si ma gandeam daca nu e mai bine sa imi pun difragma.Are efecte secundare?Sper sa imi raspundeti ca nu am la cine apela.Va multumesc.
1 comentarii
0
01-09-2007, ora 00:00
Dr. Mihnea Dragomir
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Mihnea Dragomir
Este posibil ca un consum îndelungat de anticoncepţionale să ducă la infertilitate, totuşi rareori e vorba de o infertilitate definitivă, ci doar de un grad de atrofiere a uterului, care îşi revine după un timp.
Efectele secundare ale diafragmei sau prezervativului sunt mai mici decât ale anticoncepţionalelor orale, iar eficieanţa este asemănătoare.
Adaugă un comentariu / răspuns

10-10-2016, ora 10:00
Publicitate ROmedic
Administrator forum
La-Pediatru.ro
La-Pediatru.ro - Centrul de informare pentru părinți