entorsa grava gen drept cu leziune LCI, LIA, si LCE
buna ziua! va rog foarte mult sa ma ajutati cu cateva raspunsuri, daca se poate, pentru ca e vorba atat de cariera sportiva, cat si de cea profesionala! joc handbal si sunt student la academia de politie, iar peste 4 luni trebuie sa sustin prelicenta la sport. pe 29 dec am suferit entorsa la genunchiul drept, la ski.mentionez ca am cazut cu genunchiul catre interior.mi-am pus piciorul in burlan gipsat pe loc la spitalul din azuga, iar doctorul nu mi-a spus ca as avea vreo interdictie de a calca pe picior..in consecinta am mers, am redus cat am putut, dar am mers. la doua saptamani de la accident, RMN indica aspect insirat si edematiat al LCE, ruptura cvasicompleta a LIA si ruptura completa a LCE. pe 4 februarie am facut ligamentoplastie pt incrucisat cu grefa din gracilis si semitendinos.4 saptamani nu am calcat pe el, iar de vreo 4-5 zile, de cand am fost la control, mi s-a spus ca pot incepe sa calc pe el ca sa il acomodez, dar tot cu suport in una sau doua carje, alternativ. muschii piciorului sunt atrofiati destul de rau, fiind o diferenta de 6-7 centimetri in circumferinta intre coapse. piciorul nu imi mai fuge in lateral dar nu am inca baza solida in el la mers, mai ales ca imi este si frica sa calc complet cu piciorul operat. la aplicare de presiune prin parghia facuta pentru verificarea colateralelor, tibia se mai deplaseaza putin fata de femur in lateral, dar mult mai putin decat in momentul accidentului, mai mult in interior, iar in exterior destul de putin. e posibil ca LCE rupt complet sa se fi cicatrizat si sa fi inceput refacerea lui naturala? pt ca eu as fi vrut sa il operez, dar doctorii mi-au spus ca se refac singure colateralele. sau este posibil ca genunchiul sa fie slabit din cauza interventiei asupra LIA?cam in ce masura imi voi mai putea recapata echilibrul in timp, si cam care ar fi acest timp? eu fac acasa un set de exercitii pentru recuperare posoperatori, dar ma gandesc ca prin acestea sa