Eritem nodos...

22-02-2008
andreea07
Nu este medic/terapeut
andreea07
Buna ziua, am fost diagnosticata cu eritem nodos acum un an jumate.Am fost la mai multi dermatologi, am primit anumite tratamente:moldamin, prednison, anumite creme, antibiotice orale si chiar injectii antiinflamatoare, insa in timpul tratamentului nodulii de pe gambe incepeau sa dispara, apoi dupa un timp imi apareau din nou in alta parte a gambei, iar cei care dispareau lasau o urma ca o mica pata.Acesti noduli apar printr-o durere, apoi devin rosietici.As dori sa stiu cum se poate vindeca aceasta boala sau daca se poate vindeca si prin tratamente naturiste.Ar trebui sa consult si un reumatolog?Va multumesc si sper sa-mi raspunde-ti!
12 comentarii
0
23-02-2008, ora 00:00
Dr. Dorin Mihalache
Dermatovenerologie, Iasi
Dr. Dorin Mihalache
Eritemul nodos poate fi in legatura cu un focar infectios pe care nu l-ati depistat si tratat (amigdalita cr., anexita cr., otita cr., etc.) sau cu un focar de tuberculoza. Ar trebui sa fiti mai bine investigata.
0
29-02-2008, ora 00:00
miadan
Nu este medic/terapeut
miadan
Draga Andreea, am avut si eu aceeasi boala, cu multi ani in urma, am primit aceleasi medicamente ca si tine, si de aceea vreau sa te atentionez in legatura cu prednisonul; ai grija la cantitatea pe care o iei, sigur nu o stabilesti tu, dar si medicii pot gresi sau sunt ignoranti. Am luat si eu in doze, incepand cu 8 (doza de atac)apoi se diminua, si destul de mult timp, iar cand am spus asta ultimului doctor care m-a scapat de eritem, adica nu stiu daca se scapa vreodata, dar nu mi-a mai aparut, si-a pus mainile in cap. Nu sunt medic, dar mi s-a spus ca poate dauna stomacului, florei intestinale, in orice caz, trebuie dozat f. bine. La vremea aceea, dupa ce am umblat la 9 medici, fiecare recomandandu-mi ceea ce credea, am fost la al 10-lea, care mi-a dat "FENILBUTAZONA SUPOZITOARE", care nici nu mai stiu daca mai este acum, si dupa 10 buc., nu mi-a mai aparut pana in ziua de azi. Am fost investigata si eu, atunci, mi s-au depistat niste stafilococi sau streptococi, dar nu s-a stiut, in final care a fost cauza. Poate am avut noroc, dar dupa cate stiu eu, fenilbutazona este un antiimflamator, si totusi, a avut efect mai mult decat toate celelalte medicamente luate. De fapt, mai trebuie sa-ti spun ca si la mine, cand eram sub tratament cu prednison, imi dispareau nodulii, dar imediat cum incetam sa mai iau, imi apareau, mai multi ca inainte, ajungand, la sfarsit, sa am toata gamba inflamata, la ambele picioare, si abia mai puteam umbla. Pe scurt, am vrut sa te atentionez cu privire la prednison, nu cred ca ar avea ce sa-ti faca rau daca ai incerca si tu cu Fenilbutazona, dar poate mai bine ar fi sa intrebi un medic, in care ai incredere si stii ca nu iti da un raspuns la intamplare. Iti doresc sa scapi cat mai repede si mai usor de aceasta boala, si daca reusesti ceva, da-mi, te rog, de stire, numai bine.
0
04-04-2008, ora 00:00
oananastase
Nu este medic/terapeut
oananastase
buna ziua, in urma cu cateva zile am fost diagnosticata cu eritem nodos. am fost la un dermatolog, pot sa spun foarte bun, si mia dat advantan crema, piroxicam, ketotifen si alerid.pot sa spun ca a avut rezulatate in primele doua zile aceste medicamente deoarece inainte de a lua pastile aveam dureri foarte mari si nu puteam merge. in primele zile de cand am luat medicamente acei noduli sai mai retras, nu sau ma umflat si nici nu ma mai dor.atat ca mi se umfla picioarele, seara. as dori sa va intreb daca am facut bine ca mam dus la un dermatolog si daca aceste medicamente pe care mi lea prescris sunt bune. dupa cate saptamani imi trec acesti noduli si daca este posibili daca ei pe viitori vor aparea. as vrea sa stiu mai multe despre aceasta boala. specific ca din familia mea nimeni nu a avut tuberculoza (dar in scoala in care invat a fost un caz de tuberculoza, dar n-am avut nici o tangenta cu acea persoana), vreau sami spuneti de unde pot aparea acest noduli, cum pot scapa de ei definitiv,.as dori mai multe informatii.eu am 18 ani.
0
13-04-2008, ora 00:00
elena2008
Nu este medic/terapeut
elena2008
eu am avut eritem nodos si dupa alte investigatii - calciu in sange, VSH, ACS-se face la spit.NASTA am fost diagnosticata cu sarcoidoza, va sfatuiesc sa discutati cu medicul dvs. dar nu dermatologic ca este o boala de sistem f.rara, dar care se trateaza, am avut si eu dureri mari de picioare si noduli care mi-au trecut, dar repet boala nu a fost tratata, nu este truberculoza desi se refera la plamani caci acolo pot aparea nodul, dar si la ficat sau rinichi, trebuie sa mergeti la un medic reumatolog eu asa am scapat, sanatate multa
0
13-04-2008, ora 00:00
elena2008
Nu este medic/terapeut
elena2008
as vrea sa stiu cati ani aveti, tratamentul a fost simptomatic, dar nu a inlaturat cauza, va rog nu renuntati numai fiindca pe moment va simtiti bine, tratamentul se face cu alte medicamente, de aceea trebuie sa mergeti la un medic reumatolog sau de plamani succes si sanatate
0
27-03-2009, ora 12:51
Adinutza_22
Nu este medic/terapeut
Adinutza_22
Am fost diagnosticata azi cu eritem nodos. I'au anticonceptioanale de 2 ani, la sfatul medicului, nu pot renunta la ele. Oare au o "vina"? La analize mi-au iesit peste medie analizele legate de inflamare. Mai tr sa fac analize. Momentan voi lua anti inflamator. Multumesc.
0
27-03-2009, ora 12:53
Adinutza_22
Nu este medic/terapeut
Adinutza_22
Precizez am fost la reumatolog.
0
11-01-2010, ora 22:22
franci_bibi
Nu este medic/terapeut
franci_bibi
am o fetita de trei ani si jumatate. A fost diagnosticata cu eritem nodos. Am facut toate analizele inclusiv TBC si au iesit bine. Ce sa mai fac?Va rog sa-mi raspunde-ti daca stie cineva
0
24-05-2010, ora 12:57
livia2
Nu este medic/terapeut
livia2
am fost diagnosticata cu eritem nodos, mi a dat tratament cu augmentin, prednison, dar am incetat augmentinul si mi au reaparut nodulii pe genunchi, am fost din nou la dermatolog si mi a dat injectii sa fac, Axetine 750 mg, mi e teama ca dupa ce o sa fac injectiile o sa mi reapara nodulii durerosi pe picioare, se poate sa fie de la o anexita ?
0
11-12-2011, ora 18:07
mirela1111
Nu este medic/terapeut
mirela1111
Am un eritem nodos caruia nu i se gaseste cauza.Fac tratament cu dapsona si plaquenil dar se pare ca nu au efect.Sunt oare persoane care au scapat de eritem prin alte tratamente?Ma chinui cu o forma recurenta din primavara...
0
15-12-2011, ora 11:53
livia2
Nu este medic/terapeut
livia2
buna din nou, am avut si eu eritem nodos si am facut mai multe analize si am fost diagnosticata cu sarcoidoza pulmonara, din cauza ei imi apareau nodulii pe picioare si doctorul de la bucuresti mi a dat un tratament de 3 luni cu PREDNISON, incepand cu o doza de 6 pastile si terminand cu una pe zi, si vreau sa va zic ca dupa ce am terminat tratamentul nu mi a mai aparut nimic pe picioare si ma simt foarte bine, asa ca mergeti la un medic si faceti va o radiografie la plamani si mergeti la un pneumolog, el stie sa va zica daca este de la plamani sau nu, in cazul meu asa a fost. sanatate multa!!!
0
16-12-2011, ora 11:55
mirela1111
Nu este medic/terapeut
mirela1111
Buna, ma bucur ca esti bine. Chiar mi-as fi dorit sa-mi depisteze asa ceva.Adica as fi stiut cauza eritemului si ar exista un tratament.Am facut 2 radiografii pulmonare dar nu am nimic la plamani...Sper sa mai scrie si altii care au reusit sa scape...Eu nu am reusit sa gasesc nicio cauza.
Adaugă un comentariu / răspuns

Alte subiecte care v-ar putea interesa:

Mai multe informații despre: Eritemul nodos

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.