Insomnie severa

21-03-2017
Andreea233
Nu este medic/terapeut
Andreea233
Buna ziua, am 23 de ani si in urma cu 4 ani am fost diagnosticata de catre un medic psihiatru cu episoade depresive si anxietate. Mi s-a prescris un tratament cu escitalopram si anxiar, a mers bine un an in timpul tratamemtului si un an dupa el. Apoi imediat starile au revenit si la indrumarea medicului am reluat tratamentul inca un an. De curand simteam cum starile ma coplesec iar de data asta am primit ca tratamen t xanax de 0, 25 jumate la pranz si seara unul si serlift de 50 mg unul pe zi dimineata. Iau si melatonina sublinguala de 3 mg, beau si ceaiuri cate o cana seara( roinita, busuioc, valeriana, lavanda) si tot nu am un somn odihnitor. Ma trezesc pe reprize. Si daca dorm un pic, visez foarte mult, ma trezesc obosita ! Ce mai e de facut ? Va multumesc anticipat!
16 comentarii
1
21-03-2017, ora 11:53
Psiholog Pătraşcu Roxana
Psihologie, Bucuresti
Psiholog Pătraşcu Roxana
Andreea, elementele care provoacă problemele de somn sunt:
Agitaţia psihomotorie - se caracterizează prin simptome de agitație, creşterea ritmului cardiac, încordarea şi rigiditatea la nivelul muşchilor, respiraţie superficială, anxietate şi nervozitate.
Ne confruntăm cu agitaţie psihomotorie atunci cand avem de-a face cu situaţii stresante, probleme în familie sau la locul de muncă, termene limită etc.

EX: Realizează activităţi fizice de intensitate moderată cu 2-3 ore înainte de culcare (ex. o plimbare de 30 de minute) sau un exercitiu de relaxare.
Relaxarea sau exerciţiile fizice contribuie semnificativ la reglarea acitivităţii neurofiziologice. Atenţie însă la realizarea exerciţiilor fizice intense prea aproape de ora de culcare. Acestea iti vor spori nivelul de activare şi iti vor împiedica somnul.

Orarul de somn dezorganizat. În unele zile ne ducem la culcare mai târziu, iar în altele mai devreme sau în anumite dimineţi ne trezim prea devreme şi în altele mai târziu.

EX: Stabilește o oră de culcare pe care să o respecți în fiecare zi, indiferent de dispoziţia în care te afli. Dacă ora stabilită este 12 noaptea, atunci la 23:45 începi să execuţi rutina premergătoare somnului (spalat pe dinți, îmbrăcat de somn etc) şi să te aşezi în pat.
Realizează acest lucru indiferent dacă te simţi adormit(a) sau nu.
-Stabilește o oră de trezire pe care să o respecţi în fiecare zi. Dacă ora de trezire este 9 dimineaţa, te trezești şi te ridici din pat la ora respectivă, indiferent cât de bine ai dormit pe parcursul nopţii. Evită să dormi pe parcursul zilei, chiar dacă te simţi adormita. Scopul este să îți programezi mintea să doarmă în intervalul stabilit de tine. În timp, acest lucru va funcţiona de la sine.

Obiceiurile dezadaptative
Alimentaţia nepotrivită înainte de culcare. Mese copioase, alimente bogate în carbohidraţi, consumul de cafea, ceaiuri – care te scot la urinat pe timpul nopții și îți îtrerupe somnul, alcool. Acestea pot provoca simptome de balonare, dureri abdominale, arsuri gastrice, nevoia frecventă de a urina. Prin urmare, îmbunătăţirea calităţii somnului necesită corectarea comportamentelor alimentare neadecvate.

Activitatea mentală intensă. Avem biroul în dormitor, lucrăm până noaptea târziu, scriem, lecturăm sau navigăm pe internet din pat.

Gândirea iraţională. Exagerăm consecinţele unui somn neadecvat, catastrofăm. Exemplu de astfel de gânduri:, , Trebuie neapărat să adorm, altfel nu voi fi în stare de nimic a doua zi”, , , Cred ca am o problemă medicală foarte gravă”, , , Dacă nu reuşesc să dorm 8 ore, o să fiu foarte oboistă a doua zi”, , , Numai mie mi se întâmplă să nu pot dormi şi nu mai suport această stare de nesomn”.

Problemele de somn – dupa cum ai observat, contribuie, la simptomele anxios-depresive.
Un program regulat al orelor de somn ne oferă un somn stabil, odihnitor și un management mai bun în lupta cu afectiunile emotionale.

Pe langa tratamentul medicamentos, se recomandă să apelezi și la ședințele de psihoterapie. În cadrul acestror ședințe vei învăța și vei exersa diverse metode pentru creșterea calității somnului, plus alte tehnici de relaxare, cognitive și comportamentale pentru tratarea simptomelor anxios-depresive.

O zi frumoasă!
1
21-03-2017, ora 16:14
Andreea233
Nu este medic/terapeut
Andreea233
Un raspuns mai frumos ca acesta nu cred ca puteam primi. Multa sanatate si succes mult in viata va doresc !
1
21-03-2017, ora 17:36
Psiholog Pătraşcu Roxana
Psihologie, Bucuresti
Psiholog Pătraşcu Roxana
Cu drag, Andreea! Toate cele bune si tie!
0
22-03-2017, ora 18:41
david90
Nu este medic/terapeut
david90
Pe langa posibilele cauze mentionate de dna psiholog, ar trebui sa luati in considerare si posibilitatea ca actuala schema de tratament sa fie principala cauza a calitatii scazute a somnului. Majoritatea medicamentelor utilizate in tratarea tulburarilor psihice afecteaza in mod negativ calitatea somnului. Din proprie experienta va pot spune ca exercitiile fizice si cele de relaxare, induc somnul si imbunatatesc calitatea acestuia, doar daca nu s-au administrat in prealabil seara, diferite substante care perturba metabolismul cerebral. Aceste substante pot fi si suplimente alimentare, ceaiuri, etc, nu doar medicamente alopate.
0
22-03-2017, ora 22:30
Andreea233
Nu este medic/terapeut
Andreea233
Deopotriva va spun sincer ca tratamentul mi-a fost dat tot din aceasta cauza. Am acumulat 30 de ore de nesomn si atunci organismul a avut un soc...in cele din urma am ajuns la urgenta. Sunt de acord cu dvs. miscarea face bine si are efecte benefice asupra calitatii somnului insa medicatia asta cred ca nu are nicio influenta negativa, eu oricum nu ma odihneam nici inainte de a o lua !
0
23-03-2017, ora 07:06
david90
Nu este medic/terapeut
david90
Ai face bine daca ai merge si la endocrinolog pt niste analize mai amanuntite. Parerea mea este ca problema nu se va rezolva urmand tratamentul actual.Numai bine!
0
11-04-2017, ora 19:39
lili6
Nu este medic/terapeut
lili6
Draga Andreea, trec printr o situatie asemanatoare, respectiv o depresie postoperatorie cu insomnie, 2 sapt nu am dormit mai deloc, imi tremura corpul, eram in sevraj.. dupa 2 sapt de spital (nu puteam manca, imi era rau) am mers la psiholog /psihiatru, mi a dat Seroxat pt 6 luni vazandu ma asa agitata, psiholoaga mi a zis din start k trebuie psihiatru, nu ma puteam uita nici la o emisiune TV d anxietate.. cand am auzit 6 luni, efecte adverse, am luat decizia sa mai aman tratamentul o sapt /2 si sa mi pun mintea la contribuție, a fost ca o lupta sfâșietoare, recunosc, dar a mea.. knd am ajuns acasa mai dormeam in unele nopti (oricum din 2 una era alba, fara pic de somn, atipeam dimineata f putin).. si eu am dt cu Somnix cu melatonina (din cauza asta visam numai tampenii si oricum dormeam pe reprize), nu am mai dat cu el de o sapt... Insa am luptat f fff mult cu mine, in ce sens :
- aveam tendinta de a dramatiza (cel mai mult este obosit creierul);
- am evitat sa ma mai compar cu cei mai buni, ci m am uitat in jur cati au probl grave... gandeste te la cei care lucreaza in tura ca nu dorm cu noptile.
-si acum lenevesc in pat dimi pana la 9/10 desi nu dorm, lucru gresit, la care vreau sa lucrez.
-am inceput sa fac meditatie singura, iti pun un clip de pe YouTube: https://youtu.be/mX-OfAT4im4
- dr psihiatru mi a spus sa nu amestec ceaiurile cu anxiar pe care mi l a dat si mie de curand in locul paroxetinei vazand k starea mea s-a schimbat catusi de cat in bine si m am mai liniștit ;
- Nu sta, activitate zilnic, azi noapte de ex nu am dormit, azi am fost 5 ore la munca, acum sunt in parc, ;
- Acum 2 sapt nu aveam rabdare sa fac nimic, mi am spus "pofta vine mancand" si asa am inceput cate putin, fac mâncare, curat, ma uit la Tv;
- nu sunt cea dinainte, dar numai noi insine ne putem controla subconștientul, dar cu munca grea si răbdare, noi aveam impresia k nu ne stresam, dar subconștientul nostru e plin de ganduri ;
- sa apelezi la ajutor specializat e f bn, dar pe timpul tratamentului lupta cu gandul f mult, cauta tehnica care are efect la tn (chiar si cel mai mic), fiecare om e diferit, am observat ca daca te stresezi enorm in timpul tratamentului afecteaza beneficiul acestuia asupra organismului ;
- Dzeu ne a inzestrat cu f multa forta, toti suntem slabi cand ne dam batuti si toti gasim forta in noi cand luptam ;
- vb cu subconștientul tau, spune ti ca nu te dai batuta, incearca sa fci cate cv pt din jur, familie, gaseste ti utilitatea, in fiecare zi sa faci cate cv cat de mic si o sa vezi ca intr o zi lucrurile vor veni de la sine, nici nu ti vei da seama cand;
- fa activitati ce te relaxeaza, de ex eu ma joc Candy crush, tricotez (la fel la inceput nu aveam rabdare, trebuia sa te fortezi un timp, sa fci, mai in sila, mai fara dorinta, fci 10 min, te opresti, te reapuci iar pe parcurs o sa apara o sclipire) ;
- ce am facut gresit, aveam asteptarea de la ceilalti de a ma ajuta si a mi rezolva problema, ma victimizez si ma plâng din orice k eu am cv grav, Stop, doar noi insine ne putem rezolva aceasta problema, sta in gândurile noastre, in noi, ceilalti ne ajuta destul cu incurajari si cu ce tine de ei;

- pe cat posibil nu i lasa pe altii sa faca lucrurile in locul tau;
- exista si zile /nopti bune si rele, asa erau si inainte ;
- sa nu ne impunem blocaje, iar la primul stres sa nu dormim, viata nu e roz ;
- comunica cat mai mult, asculta muzica, plimba te;
- chiar si o rana fizica are nevoie de timp pt a se vindeca, răbdarea e f imp ;
- nu ti imagina k eu sunt Zen, si k aplic per total acestea, ca nu am momente urate, recapeți normale in evolutia spre vindecare, dar lupt sa le aplic, daca pic dupa noaptea in care nu dorm, apoi imi spun ca trebuie sa ma ridic iar si iar, vreau sa ajung makr sa nu mai fie noaptea alba sa dorm chiar si 3 ore pt k organismul ar fi ok, s ar mai odihni.
- umple ti inima cu multa iubire, sentimente calde, lupta in fiecare zi sa le simti, razi si fortat, pt k este imposibil ca efectul sa nu se simta dupa o perioada mai mare, nu totul vine cand vrem noi ;
- multumeste knd ai o noapte buna, iar a 2 a zi spune ti cat de in forma esti ;
- ce e ciudat cate sfaturi se pot da knd uneori noi suntem lesinate de somn si nu putem merge nici p strada, dar sa te duci la sport( asta gandim noi, ca nu suntem intelese, intr adevar nu intelege decat cel care trece prin asta, dar nici ceilalți nu dau sfaturi rele), deci se poate, dc punem in practica cate putin, câte puțin, e ca in cls 1 cand scriai fortat literele, iar acum vin de la sine, asa va fi si cu noi, trebuie sa ne inducem siguranta in creier.. (temeri are orice om, totul face parte din noi si existenta cuprinde de toate) ;
- cauta pe YouTube filmul documentar " The Secret", Secretul, Legea Atracției, este subtitrat romana, te va ajuta f mult, vei intelege ce inseamna forta gandului... Mai e o carte pe net- Puterea Gândului, scrisa de un yoghin, nu știu exact numele ;
- Forta, se poate! Vom reusi, cei din jur au nevoie de noi ( si eu am 28 ani, imi planificasem un copil, dar avem timp pt tot), fa totul fortat la inceput, mecanic, o luna, 2, 3.. si vei vedea chiar si un minim de schimbare
0
11-04-2017, ora 19:45
lili6
Nu este medic/terapeut
lili6
Gandeste te la cauza care a determinat aceasta anxietate si solutioneaz o, "ca pe o problema matematica", eu de câteva luni faceam atacuri de panica ca nu pot respira pe nas, erau atat de grave k simteam k nu am aer in piept, nicaieri, am ajuns la urgențe de cateva ori, am ajuns sa fac bronhoscopie si endoscopie, atat eram de paranoica ca am cv in piept, nu e usor, dar trebuie sa ne gasim echilibrul... acesta e f imp, pt k perfectiune nu exista ;
Nu uita sa zambesti zilnic!
0
11-04-2017, ora 20:17
Andreea233
Nu este medic/terapeut
Andreea233
Mulțumesc draga lili, asa este, acum dupa o luna de la tratament simptomele s-au mai ameliorat macar un pic, in schimb noaptea dorm si dorm chiar binisor. Adorm la 11 seara (am urmat sfaturile d-nei psiholog si mi-am obligat organismul sa adoarma la ore fixe...mecanic cum spui tu pt inceput..apoi a venit de la sine ), si dorm profund pana pe la 2-3 noaptea, stau vreo ora cu ochii pe pereti iar apoi adorm din nou pana se lumineaza afara...si partea buna e ca am reusit sa reduc si xanaxul cu ajutorul medicului curant de la 0, 37 mg pe zi pana la 0, 25, mai precis un comprimat pe zi de cel mai mic gramaj. Problema mea care ma tot framanta e ca sunt zile in care am o agitatie in stomac ca un continuu motoras ceea ce ma face irascibila si tind da ma cert cu cei din jur. Simt ca as vrea sa depasesc si fara medicatie...si asta e un motiv care ma supara, ca multi spun :"vai esti prea tanara sa iei asa ceva ", unii spun ca va trebui sa le iei pe viata, iar apoi imi vine in gand ideea ca eu nu voi concepe niciodata un copil ? Daca ramai insarcinata in timpul tratamentului ce va trebui sa faci ? Si asa mai departe. !
0
11-04-2017, ora 20:36
lili6
Nu este medic/terapeut
lili6
Elimina ideea copilului pt moment, esti tanara, o elimin si eu temporar ( si eu am avut stresul asta, merg spre 29 ani)..este doar un blocaj daca nu ne putem gandi la ea in mod pozitiv, eu vedeam copii in parc si ma bufnea plansul, gandeste te ca altii nici macar nu pot avea copii...fi convinsa ca nu vei lua toata viata tratament si ca te vei regla la un moment dat, propune ti in fiecare zi sa blochezi cand iti vine un gand negativ, cum iti vine chiar dc il lasi, sa iti spui STOP, vb cu subconstientul tau..cu siguranta vei avea si copil, vei vedea ca va veni timpul in care iti vei aminti mandra ca ai invins si cu zambetul pe buze de aceste momente.vom reusi! Dzeu nu ne da ceea ce nu putem duce, daca te uiti in jur fiecare are o problema, a noastra este aceasta, sa o acceptam, face parte din viata noastra, tot repetand in mod mecanic "fericirea" intr o zi ne vom cufunda in ea.Aceeasi problema cu stomacul am avut o si eu, d aia am fct endoscopie, aveam dureri, imi tineam mana la stomac cand mergeam, arsuri, am fct reflux pe stres ( care a durat doar cat eram stresata), de ce? pt k in stomac sunt niste terminatii nervoase, care la stres imediat reactioneaza, cu cat stai mai calma nu o sa mai simti agitatia, stomacul e primul loc fizic in care simti imediat ( mi a explicat psiholoaga mea).si inca cv, citeste pe net si forumuri doar chestii mai ok, cele negative, postari disperate elimina le, am intrat pe postari de gen ~ insomnie de o viata" si intram in panica pe pur si simplu pararea unui om si simtirile lui..practic pe stresul lui, nu realitatea lui...noi vrem sa ne vindecam, nu sa ne agravam situatia...ti am zis, cauta cauza stresului tau, de acum 4 ani, mediteaza la ea si solutioneaz o pt totdeauna. ma bucur ca reusesti sa dormi cat de cat, si eu lupt sa elimin noptile albe ( ma multumesc si cu 3 ore atunci :) si mergem spre bine!
0
11-04-2017, ora 20:39
lili6
Nu este medic/terapeut
lili6
Eu am intrat pe toate prostiile de pe net luni de zile si ce crezi, mi-am facut rau singura...nu trebuie sa ne creem blocaje de genul, totul e roz, nu ma uit la stiri k spune de rau, pt viata e asa cum e, dar cat tine de noi sa evitam sa ne inducem lucruri negative ( daca gandim asta vom reusi sa punem si in practica).
0
11-04-2017, ora 20:42
lili6
Nu este medic/terapeut
lili6
Ce am gasit despre subconstient:

Trebuie să ne asigurăm în permență că alimentăm SUBCONSTINETUL doar cu gânduri și sugestii pozitive, întrucât tot ceea ce transmitem în subconștient, voluntar sau involuntar, acesta încearcă să materialize, iar mai devreme sau mai târziu vom trăi, sub fomă de experiențe, tot ceea ce am transmis în trecut în mod constant în subconștient.( Subconstientul nu diferențiază emoţia sau sentimentul pozitiv de cel negativ și de asemenea nu face distincția între bine sau rău, el este neutru şi nu gândeşte. Doar constientul nostru acela care distinge între bine și rău, între o emoție pozitivă și una negativă.) - aici nu realizam cat rau ne facem noi cu gandurile, cat ne alimentam.


Subconstientul se află într-o permanentă legătură cu divinitatea, cu tot ceea ce se află în spațiul înconjurător, cu înregul univers. Este latura transcedentă a noastră, este Dumnezeul din noi.
Subconstientul deține deja, în profunzimile sale latente, solutiile perfecte la toate problemele care ne framânta si ne poate îndeplini direct proportional cu intensitatea încrederii, orice dorință. Cel mai bun mod de convingere este, de exemplu, să-i sugerezi ferm înainte de a adormi: ”Vreau să mă trezesc la ora 5 dimineața” și vei constata că te vei trezi exact la ora dorită.

Nu întrebuința niciodata formulări de tipul: „nu am mijloace” sau „îmi este imposibil” sau „niciodată n-am pot”, întrucât îți vei sabota singur reușitele.

Constientul este și paznicul căii de acces spre inconstient. În mod normal, prima lui funcție ar trebui să fie aceea de a ocroti inconstientul, astfel încât în el să nu ajungă să se imprime idei false, convingeri greșite sau gânduri negative. De aceea este bine sa obișnuiesti constientul să produca doar gânduri pozitive.
0
11-04-2017, ora 20:45
lili6
Nu este medic/terapeut
lili6
Uite te la filmu acesta, te va ajuta fff mult sa intelegi, unei pers dragi mie cu o probl de sanat i a fost d f mare ajutor, te poti uita de mai multe ori..si fa meditatie zilnic, sunt multe clipuri p youtube,

https://www.youtube.com/watch?v=znIRe6KcT_M
0
11-04-2017, ora 20:53
lili6
Nu este medic/terapeut
lili6
Si eu ma simt vulnerabila in multe momente, imi pierd uneori controlul, dar toata puterea sta in noi, doar noi ne putem controla! pune in practica zilnic, sa ne auzim cu vesti bune, viata e minunata si cel mai frumos dar de la Dzeu pt care trebuie sa luptam si sa l apreciem! ( inainte de aceste momente cu 2 ani in urma am trecut prin alte clipe grele, decesul mamei mele de 47 ani, de o boala incurabila, a fost o luptatoare, numai cand ma gandesc la simptomele ei si cat a luptat cu zambetul pe buze, apr 3 ani imi dau seama ca noi ne incapatanam sa ne facem singure rau desi putem fi mai bine)..ia in considerare ca altii in aceste situatii sunt cazuti fizic si automat psihic..si nu mai au sperante, dar tot lupta...noi avem toata viata inainte, e atata speranta in jur si ne alimentam mai rau. Daca noi care avem speranta nu vrem sa luptam, dar ei care chiar nu au cum reusesc sa lupte?! Se poate draga Andreea, vom reusi!nu imdeiat cum vrem noi, trebuie sa acceptam ca e de durata, dar sa nu ne mai alimentam gandurile..sau cat mai putin, ca cine zice deloc minte, nu exista perfectiune.
0
11-04-2017, ora 21:05
Andreea233
Nu este medic/terapeut
Andreea233
Super sa ne auzim cu bine ! Sanatate multa ! Mulțumesc pentru sfaturi ! :*
0
12-04-2017, ora 17:43
lili6
Nu este medic/terapeut
lili6
Andreea sa imi zici dupa ce vizionezi filmul documentar pe care ti l-am trimis " secretul -legea atractiei >
https://www.youtube.com/watch?v=znIRe6KcT_M&t=96s
cat te-a ajutat, ia-ti o agenda si noteaza-ti tot ceea ce consideri tu ca e imp, are un impact major asupra modului nostru de a gandi, sa ai incredere ca te va ajuta enorm sa-ti schimb modul de a gandi si nu numai ca vei redeveni ca inainte, dar viata ta se va imbunatati invatand sa gandesti pozitiv si sa ai sentimente pozitive.
Nu amana, fiecare gand negativ poate fi blocat, acum cu tratamentul ce il iei iti poti ajuta ff mult subconstientul!
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomandă un Psihoterapeut sau caută unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care vă prezintă peste 3900 de terapeuți din România. Avantajul acestui site este că pune mare preț pe recomandările pacienților. Găsiți prezentări detaliate ale serviciilor psihologice, citiți recomandări, vă puteți programa online. În plus, există o secțiune cu o mulțime de articole interesante și teste psihologice.
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Insomnia
  • Insomnia severă ar putea fi cauzată de slăbirea conexiunilor cerebrale
  • Culcatul la ore târzii a fost asociat cu alimentația nesănătoasă și sedentarismul
  • Thim - dispozitivul care te ajută să dormi mai bine, monitorizându-ți somnul
  • Insomnia crește riscul de astm la adulți
  • Calitatea redusă a somnului la copii, asociată cu insomnia mamei
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.