Intrebari despre anticonceptionale: sunt avortive?

27-02-2008
karrissya
Nu este medic/terapeut
karrissya
e adevarat ca anticonceptionalele sunt avortive?
iau anticonceptionale de 1 an si cateva luni fara pauza, e vreo problema? ar trebui sa fac pauza? o sa ma afecteze cu ceva daca in viitor imi doresc un copil?
6 comentarii
0
01-03-2008, ora 00:00
Dr. Mihnea Dragomir
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Mihnea Dragomir
1. Anticoncepţionalele orale combinate au ca mecanism principal de acţiune oprirea ovulaţiei. Totuşi, în cazurile în care ovulaţia nu este oprită (15 % potrivit unor studii), ele acţionează prin două mecanisme secundare, dintre care unul este crearea de condiţii improprii implantării embrionului la nivelul uterului, cu alte cuvinte, pot avea efect avortiv, motiv pentru care sunt interzise de religiile care se pronunţă împotriva avortului (adică toate religiile).

2. Teoretic, anticoncepţionalele nu ar trebui să impieteze asupra fertilităţii viitoare, totuşi nu pot fi negate rezultatele unor studii ample care arată că utilizarea timp de mai mulţi ani a anticoncepţionalelor este corelată cu infertilitatea. Această problemă (a infertilităţii) pare legată mai mult de timpul total de folosire a anticoncepţionalelor, mai mult decât de modul de a le lua: continuu sau intermitent. Mai trebuie observat că anumite neplăceri pot reapărea de câte ori se reiau anticoncepţionalele după pauze. Cu rare excepţii, eu spun pacientelor mele că este preferabil să nu ia anticoncepţionale de loc; totuşi, dacă iau, atunci măcar să ia fără pauze.
0
28-10-2009, ora 22:44
gigi1983
Nu este medic/terapeut
gigi1983
buna va rog ajutatima am facut ceva analize si ma cam sperie trigliceridele serice 123 ast tgo 145 alt tgp 102 colesterol seric total 151 Hemoglobina glicolizata 8.9 hdl colesterol 42 va rog ajutatima nu prea inteleg ce se intimpla la aproape toate imi arata cu sageata ca sunt crescute ajutatima va rog

multumesc
0
29-10-2009, ora 01:00
Dr. Mihnea Dragomir
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Mihnea Dragomir
Daca intrebarea este: "se poate sa creasca TGP si TGO de la anticonceptionale ?", atunci raspunsul este: Da, se intampla relativ frecvent.
0
30-10-2009, ora 14:26
dora21d
Nu este medic/terapeut
dora21d
buna ziua! anul acesta in martie am nascut prin cezariana! am inceput de luna aceasta sa iau microgynon fara a merge la medic..as dori sa mentionez ca am mai luat si m-am simtit foarte bine de la ele si le-am luat tot fara sfatul medicului..le-am intrerupt acum 20 de luni..acum daca am inceput sa iau iar credeti ca s-ar putea sa apara efecte adverse dupa atita timp de intrerupere? am fost nevoita sa le incep din a doua zi de menstruatie deoarece prima zi nu mi sa parut a fi menstruatie doar am avut o scurgere maro si foarte putin am sangerat (am citit pe prospect ca se poate incepe si asa)..credeti ca se va intimpla ceva? si inca o intrebare as mai avea care ma framinta foarte tare: se zice ca chiar daca le folosesc corect si respect toate indicatiile exista riscul de a ramine insarcinata! e posibil asa ceva? imi puteti explica si de ce? va multumesc si va rog mult sa imi dati un raspuns!
0
10-12-2009, ora 14:53
dinu cornelia iuliana
Nu este medic/terapeut
dinu cornelia iuliana
am 22 de ani si vreau sa va intreb cava in legatura cu o boala pe care nu stie ca o are.acum doua luni a scuipat sange sa dus ma medic specialist in bz la noi si a diagnosticat-o cu suspecta tbc dar nici acum nu s-a confirmat.ACUM FACE SI FEBRA DAR NU TUSESTE ARE 21 DE ANI SI CREDE CA AR PUTEA AVEA O BOALA MAI GRAVA NU FUMEAZA SI NU A MAI AVUT ALTE BOLI DAR TATAL EI A MURIT DE PLAMANI DAR ACESTA FUMA SI ERA SI ALCOOLIST.A FACUT BRONHOSCOPIE SI ASTEPRAM REZULTATUL CREDETI CA ESTE CONTAGIOS PT NOI SUNTGEM 8 MEMBRI PRINTRE CARE SI 2 COPII VA ROG SA-MI RASPUNDA CINEVA CAT MAI CURAND VA MULTUMESC
0
14-12-2009, ora 13:03
deea-pupici
Nu este medic/terapeut
deea-pupici
buna ziua Domnu Doctor! sunt ingrijorata si am nevoie de dumneavoastra:(! Folosesc LOGEST i-ar in luna aceasta(cea de a 4-a de cand folosesc ) am uitat sa i-au un drajeu respectiv prima din a 2-a saptamana! Duminica trecuta am inceput blisterul iar aseara am uitat sa i-au drajeu de duminica aceasta si azi de gra am luat-o la 12 :(! se poate intampla ceva? va rog raspundeti-mi!:((( Va multumesccc
Adaugă un comentariu / răspuns

10-10-2016, ora 10:00
Publicitate ROmedic
Administrator forum
La-Pediatru.ro
Căutați un pediatru bun?
La-Pediatru.ro este un proiect ROmedic unde găsiți cea mai completă listă de medici pediatri din România. Alegeți din peste 4000 de pediatri - cu date de contact, prezentări și recomandări de la părinți.
Cunoașteți un pediatru bun? Oferiți-i o recomandare aici!
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Schimbarea metodei contraceptive
  • Dereglari hormonale cauzate de anticonceptionale
  • Greseli in administrarea contraceptivelor
  • Contraceptivele orale - avantaje și riscuri
  • Contraceptivele hormonale pot crește riscul de depresie
  • Contraceptivele hormonale cresc riscul de suicid?
  • Greșeli în utilizarea pilulelor anticoncepționale
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.