menstruatia in timpul ac

25-04-2011
Pati04
Nu este medic/terapeut
Pati04
Buna.Joia trecuta tocmai am terminat prima cutie e a artizia si aseara mi-a venit ciclu.Imi vine cu chegulete de sange, iar culoarea este rosu aprins...vine la fel cum venea si inainte sa iau ac.Am inteles ca daca iei anticonceptionale, menstruatia nu mai are aceleasi caracteristici ca si inainte, culoarea este mai deschisa si vine in cantitate mica.Cum trebuie sa fie normal menstruatia in timpul ac?Astept raspuns.Multumesc.
7 comentarii
0
25-04-2011, ora 22:57
Dr. Mihnea Dragomir
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Mihnea Dragomir
In timpul administrarii anticonceptionalelor, activitatea ciclica a ovarelor si, implicit, menstruatia sunt suprimate. La oprirea anticonceptionalelor, dupa cateva zile apare o sangerare care poate fi asemanatoare menstruatiei, numita "sangerarea de privatie". De aceea, de cele mai multe ori anticonceptionalele se administreaza timp de 21 (sau 24) de zile, apoi se face o pauza de cateva zile: ca sa aiba femeile impresia ca au ciclu.

Aceasta sangerare de privatie este, intr-o anumita masura, dependenta de tipul anticonceptionalului. Tipul din care face parte Artizia este cu o mai mica doza de hormon estrogen. La acest tip, sangerarea de privatie este mai bogata decat la anticonceptionalele cu o cantitate mai mare de estrogen, asa cum e, de exemplu, yasmine. Cu timpul, insa, aceasta diferenta tinde sa se ingusteze, astfel incat, dupa cateva luni si, mai ales, dupa cativa ani, asteptati-va la reducerea fluxului.
0
26-04-2011, ora 12:02
Pati04
Nu este medic/terapeut
Pati04
Ca tot ati adus vorba de Artizia ca are o doza mai mica de estrogen...mie imi estee teama ca nu isi va face efectul acest ac.Am citit pe acest forum desprefel si fel de ac, numai despre Artizia nu prea s-a adus vorba.Acest ac nu este prea cunoscut, n-am auzit mai pe nimeni ca foloseste acst tip de pilule. Dr. Mihnea, dumneavoastra ce credeti, sunt bune pilulele astea sau sa vorbesc cu medicul sa-mi recomande alt tip de ac?Nu vreau sa am surprize, sa ma trezesc maine-poimaine insarcinata. Va rog, astept raspuns.Multumesc.
0
26-04-2011, ora 12:44
Dr. Mihnea Dragomir
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Mihnea Dragomir
Din punctul de vedere al eficientei contraceptive, nu exista nicio diferenta intre anticonceptionalele cu doza mai mare de estrogen (30 sau 35 de miligrame) si cele cu doza mai mica (20 de mg, sau chiar cele de 15 mg, aflate acum in faza de evaluare. Eficienta lor este aceeasi, si anume 98 %, egala cu prezervativul si foarte putin inferioara steriletului.
Motivul pentru care ati auzit mai putin de Artizia decat de alte anticonceptionale este, pe de o parte, faptul ca a fost doar recent pusa pe piata, iar pe de alta parte din cauza bugetului de promovare limitat pe care firma producatoare il aloca. Este ca la masini, daca vreti: cand ati vazut ultima oara o reclama la Rolls Royce ? Asta nu inseamna ca nu este o masina buna, ci doar ca fabricantul apreciaza ca reclama la acest produs nu este necesara.
0
26-04-2011, ora 12:49
Pati04
Nu este medic/terapeut
Pati04
Am inteles.Multumsc pt raspunsuri.O zi buna!
0
17-05-2011, ora 08:14
crina89
Nu este medic/terapeut
crina89
buna ziua.iau artizia de3 luni, am inceput folia pentru a 4 luna.menstruatia in aceasta perioada a fost relativ mai redusa ca si flux si dureri de san.intrebarea mea este e posibil sa raman insarcinata in timp ce folosesc acest medicament pentru ca o data am avut senzatia de greatza si am vomitat ?eram si destul de obosita atunci cand s-a intamplat asta.alte simptome pentru sarcina nu am avut
0
10-07-2011, ora 23:48
andreea gaby
Nu este medic/terapeut
andreea gaby
buna.am si eu o nelamurire...folosesc prima data anticonceptionale prescrie de medic:yaz. mai avea 2 pastile roz si cele 4 albe si mi-a venit menstruatie sau ce poate fi k eu am avut si simtomele menstriatie...credeti k trebuie schimbate sau sa astept pana se obisnuieste organismul?sunt putin ingrijorata...
0
12-07-2011, ora 08:07
Dr. Mihnea Dragomir
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Mihnea Dragomir
E ca in casnicie: trebuie o perioada de acomodare. In cazul anticonceptionalelor, e vorba de o perioada mai scurta: 3 luni.
Adaugă un comentariu / răspuns

10-10-2016, ora 10:00
Publicitate ROmedic
Administrator forum
La-Pediatru.ro
Căutați un pediatru bun?
La-Pediatru.ro este un proiect ROmedic unde găsiți cea mai completă listă de medici pediatri din România. Alegeți din peste 4000 de pediatri - cu date de contact, prezentări și recomandări de la părinți.
Cunoașteți un pediatru bun? Oferiți-i o recomandare aici!
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Schimbarea metodei contraceptive
  • Dereglari hormonale cauzate de anticonceptionale
  • Greseli in administrarea contraceptivelor
  • Contraceptivele orale - avantaje și riscuri
  • Contraceptivele hormonale pot crește riscul de depresie
  • Contraceptivele hormonale cresc riscul de suicid?
  • Greșeli în utilizarea pilulelor anticoncepționale
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.