nivel transaminaze crescut, dupa tratament antihepatic?

01-11-2008
mcatalin
Nu este medic/terapeut
mcatalin
Acum 2 luni am fost diagnosticat cu hepatita cronica nonvirala activa, dupa ce timp de circa 2 ani de zile transaminazele tgp au avut valori intre 70-90 si am simptome specifice hepatitei (stare de oboseala, durere difuza si disconfort permanent in zona hipocondrului drept, inapetenta, greata). Testele pentru hepatita b si c au fost negative intotdeauna (repetate anual) iar examenul ecografic nu a aratat niciodata vreo modificare fizica - ficat cu structuri si dimensiuni normale. De 5 saptamani fac tratament cu liv52, redigest, armuhep, eurovita multiminerale si ginkoprim. Acum am facut testul de transaminaze si m-am trezit cu valori mai ridicate ca niciodata: tgp 114 si tgo 61 (acesta din urma nu l-am avut niciodata peste valoarea de 35). In aceasta perioada am avut un regim hepatic perfect si am respectat toate indicatiile primite - doar mancare recomandata si preparata la oala cu abur, cereale, efort fizic foarte putin, etc. Pana in acest moment, partea buna a acestui tratament este doar faptul ca a disparut greata si mi-a revenit pofta de mancare. Tratamentul mi s-a prescris pentru o perioada de minimum 6 luni, este normal ca nivelul transaminazelor sa creasca la inceput sau ar trebui incercata o alta schema de tratament?
3 comentarii
0
12-05-2009, ora 11:59
rradoi
Nu este medic/terapeut
rradoi
Buna ziua mcatalin, ce ati mai facut intre timp, s-au normalizat valorile analizelor?

Situatia mea este oarecum similara in sensul ca anul trecut in luna martie am descoperit in urma analizelor obligatorii un nivel al tgp de 7.5 ori mai mare decat maxima admisa. Am continuat cu o multime de investigatii in spitalul Matei Bals si Colentina in trei reprize pe parcursul anului trecut. Nu a fost gasita nici o cauza virala a acestei afectari hepatice, diagnosticul fiind hepatita cronica de etiologie neprecizata. Viremii pt hep. B si C negative, toate celelalte analize efectuate in limite normale, teste pentru hepatita autoinuna negative. In cursul anului 2008 cresterea tgp a avut doua varfuri, in martie cand am descoperit prima oara problema, apoi a scazut pana la 1.5 valoarea maxima si a crescut iatr la 7N in luna august si tgo a fost si el crescut de maxim 3 ori, cam cu aceeasi evolutie...
In luna septembrie am facut o biopsie hepatica, moment in care tgp scazuse la o valoare de 2 ori mai mare decat limita maxima admisa. Biopsia nu a clarificat lucrurile in sensul ca nu a fost descoperita decat o usoare fibroza, fara explicatie, posibil de natura toxica, inexplicabila avand in vedere ca nu lucrez in mediul toxic si nu consum nimic carea ar putea fi considerat in mod normal toxic (nu beau alcool, nu fumez...etc) In luna martie a acestui an, desi tgp se afla putin sub 2N am facut un RMN abdominal, care a aratat doar un colecist cu pereti ingrosati, toate celelalte organe fiind in limite normale.
0
14-04-2011, ora 12:10
pyf
Nu este medic/terapeut
pyf
BUNA ZIUA.MA NUMESC IRINA SI SUNT DIN BOTOSANI.ACUM UN AN AM DESCOPERIT CA BAIETELUL MEU DE 6 ANI ARE TANSAMINAZELE MARITE LA CARE AM FOST LA NOI LA SPITALUL DE BOLI COTAGIOASE SI MI AU SPUS CA ARE GIARDIA LA FICAT SI MI AU DAT ZENTEL TEI CURE INTR-UN AN.DUPA ATREIA CURA A INCEPUT SA AIBA STARI DE RAU.AM PLECT LA UN CABINET PARTICULAR SI AM REPETAT ANALIZELE SI ACEIASI PRIBLEMA TGP125 TGO115.AM PLECAT DE URGENTA LA IASI UNDE AM FOST DIAGNOSTICATI CU VIRUSUL MONONUCLEOZA EMSTEIN BARR AM STAT INTERNATA 13 ZILE SI IAU FACUT PERFUZIE CU VITANINE SI ARGININA.NE AM EXTERNAT CU TGP 80 TGO 50.NE AU DAT TRATAMENT ACASA CU HEPAID SARGENOL ISOPRINOSINE SI CALCIU CU D3.DUPAO SAPTAMANA AM REPETAT ANALIZELE SI SURPRIZA TRANSAMINAZELE FOARTE MARITE TGP156 TGO130.AM SUNT LA DOAMNA DOCTOR SI MI ASPUS SA I MAI DAU URSOFALK DUPA 2ZILE DE URSOFALK COPILUL MEU A FACUT O ERUPTIE DE VIERMI AM DUS ANALIZA LA SCAUN SI SURPRIZA COPROPARAZITOLOGIC NEGATIV.POT FI TRANSAMINAZELE MARITE DIN CAUZA VIERMILOR?
0
23-04-2011, ora 12:59
danuta25
Nu este medic/terapeut
danuta25
Fac tratament cu pegintron si ribavirina pentru hcv.La a12 injectie mi-a iesit nedectabil.Sunt la a 24 injectie de interferon.Acum la analiza mi-a iesit un inceput de hipertiroidie, ca urmare a tratamentului.La analizae am T3=1.99, T4=13, 2, TSH=0, 35 FT3=2, 91Acum iau si Tyrozol 10 mg pe zila sfatul medicului.Sunt disperata si nu stiu ce sa fac.Inainte de tratament nu aveam hipertiroidieOare dupa terminarea tratamentului voi scapa de hipertiroidie?
Adaugă un comentariu / răspuns

13-09-2017, ora 09:15
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Proctoline
HEMOROIZI? FISURI ANALE? Tratament fără operație și fără internare!
Clinicile Proctoline sunt centre medicale specializate în tratarea eficientă a hemoroizilor și a fisurilor anale. Ne găsiți în 14 orase din țară! Detalii aici
Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.