ovare polichistice si sarcina

26-08-2008
mishckaa
Nu este medic/terapeut
mishckaa
am asta de cativa ani si nu reusesc sa scap. am facut tratamente. ultima oara medicul mi-a prescris CLOMIFEN ar din cate am citi eu asta este pt infertilitate.bine.si cu asta as avea o problema.nu am ramas niciodata "grea"
7 comentarii
0
26-08-2008, ora 00:00
mishckaa
Nu este medic/terapeut
mishckaa
chiar nu ma poate ajuta si pe mine nimeni?exista atatea tratamente.dati-mi macar o parere.caut un medic care sa stie ce am si ce sa fac!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0
26-08-2008, ora 00:00
FLOARE DE COLT
Nu este medic/terapeut
FLOARE DE COLT
Sunt medic iar afectiunea dvs este destul de frecventa si se asociaza intr-adevar cu infertilitate, insa nu trebuie sa fiti descurajata deoarece exista tratamente pentru stimularea ovulatiei! Eu mi-am facut lucrarea de diploma cu acest subiect si pot spune ca m-am documentat din cele mai bune carti americane despre aceasta boala!
V-as ruga sa-mi spuneti in primul rand ce manifestari clinice aveti, de exemplu - aveti hiperandrogenism (exces de pilozitate corporala), ce inaltime si ce greutate aveti (se asociaza cu obezitate)!
Tulburari de ciclu menstrual aveti? Ma refer la lipsa acestuia (amenoree) sau la faptul ca vine mai repede sau mai tarziu, ca dureaza mai mult sau ca este mai abundent...
Trebuie investigata functia tiroidiana (TSH si FT4), functia hipofizei anterioare (determinarea nivelului de prolactina PRL), functia ovariana (estrogen, progesteron, testosteron) si trebuie facuta o ecografie transvaginala pentru vizualizarea ovarelor (exista o imagine specifica a ovarelor in aceasta boala, si anume "in coroana")!
De asemenea trebuie masurat si nivelul glicemiei (ovarele polichistice se pot asocia cu diabet zaharat)!
Se mai face obligatoriu si testul TTGO/insulina pentru confirmarea insulino-rezistentei!
Doar dupa efectuarea acestui set special de analize se poate pune cu ceritudine diagnosticul de sindrom ovarian polichistic! Ultimele studii recomanda ca tratament de electie in aceasta afectiune metforminul (glucophage); clomifenul nu este sigur, are efecte adverse neplacute...
Ce ar trebui dvs sa faceti este sa mergeti la medicul de familie, sa-i cereti un bilet de trimitere la endocrinologie unde sa vi se faca aceste analize (le puteti face gratis doar prin internare) si sa se stabileasca dg cu certitudine!
succes si multa sanatate
0
23-09-2008, ora 00:00
sufletel80
Nu este medic/terapeut
sufletel80
pt Floare de colt:
si eu am fost de o saptamana diagnosticata cu "ovare micropolichistice", am inteles ca v-ati documentat mult despre boala asta si sper sa aflu niste raspunsuri de la dvoastra.
In primul rand ce diferenta este intre micrpoli.. si poli..
Dr mi-a recomandat Diane 35, tratament pt 6 luni.
Mentionez ca eu nu am mai luat anticonceptionale, ca am 28 ani, 1, 65 inaltime si greutate 50 kg.Nu am avut niciodata probleme cu greutatea.
Legat de menstruatie nu mi-a venit regulat cu intarzieri de cateva zile, tine 5 zile.
Mia vreau sa spun si ca fumez, ar putea fi asta o problema mare in tratamentul prescris?
Dr mi-a spus sa nu ma sperii, ca ma voi face bine si nu este asa grav.
Mi-a facut doar o ecografie performanta, in care mi-a zis ca uterul e normal ca pozitie si dimensiune, la fel si ovarul stang si ca singura problema este ovarul drept pe care l-a diagnosticat "ovar micropolichistic" si mi-a zis ca e marit are 3, 5.
Ce credeti ?este foarte grav?
Imi raspundeti si mie va rog f frumos la toate intrebarile puse in acest mesaj?
Va multumesc anticipat.
0
23-09-2008, ora 00:00
FLOARE DE COLT
Nu este medic/terapeut
FLOARE DE COLT
Diferenta dintre micropolichistic si polichistic este data doar de dimensiunea chistelor ovariene!
Exista insa o diferenta uriasa intre sindromul ovarian polichistic ( cel despre care vorbeam in mesajul anterior, care se manifesta prin infertilitate, menstruatii neregulate, obezitate, diabet si pilozitate corporala de tip masculin) si afectiunea dvs, care din cate am inteles se manifesta doar prin prezenta unor microchiste pe ovarul drept si a unei mici dereglari ale ciclului! In lipsa altor manifestari terapia cu Diane ar trebui sa fie eficienta!
In legatura cu faptul ca sunteti fumatoare este recomandabil ca macar pe perioada tratamentului sa renuntati la acest viciu, deoarece poate potenta aparitia efectelor adverse ale anticonceptionalului, care nu sunt deloc de neglijat! Toate anticonceptionalele, chiar si cele microdozate au ca efect advers riscul de tromboza (adica pot cauza in anumite situatii chiar infarct miocardic acut sau trombembolism pulmonar)! Fumatul este un factor de risc suplimentar, de aceea va recomand cu caldura sa renuntati la FUMAT macar pe perioada celor 6 luni!
succes si multa sanatate
0
24-09-2008, ora 00:00
sufletel80
Nu este medic/terapeut
sufletel80
Va multumesc f mult pt raspuns.Sper sa fie totul bine si tratamentul sa fie eficient si sa imi revin complet, mai ales ca o sa imi doresc si eu un copil la un moment dat :-).
Intre timp am reusit sa dau si de dr meu geinecolog care m-a sfatuit la fel ca dvoastra, sa renunt la viciu, sau dc nu reusesc sa reduc tigarile la jumatate din cat fumam pana acum.
Am sa mai revin cu detalii, mai incolo, in timpul tratamentului.
;-)
0
08-10-2008, ora 00:00
sufletel80
Nu este medic/terapeut
sufletel80
revin cu o intrebare.
Iau deja de 12 zile pastilele diane.din prima zi de ciclu, dar spre surprinderea mea desi inainte tinea 5 zile, acum sunt in ziua 13 si inca mai am sangerari usoare, nu abundent ca in primele zile dar inca exista.
Oare este grav?Este normal asa in prima luna?Ar trebui sa le intrerup?
Va rog sa imi dati un sfat.

Multumesc mult
0
05-08-2009, ora 22:40
oanapostaru
Nu este medic/terapeut
oanapostaru
BUNA.Am 22 de ani side ceva vreme am probleme cu ovarele, mai precis de vreo sase ani de zile si nu stiu ce sa ma mai fac, menstruatia imi intarzie in fiece luna sau nu am deloc intr-o luna;;am fost la un medic gineco unde mi sa prescris un tratament cu contraceptive si alte siropuri, dar nu au avut nici un efect;contraceptivele nu au facut altaceva decat sa ma ingrase si sa imi produca stari de voma mai tot timpul;de precizat este si faptul ca inca nu am avut contact sexual;va rog sa ma aj cu un sfat ca nu mai suport aceasta situatie, sincer o iau razna, va multumesc
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.