ovare polichistice si sarcina

26-08-2008
mishckaa
Nu este medic/terapeut
mishckaa
am asta de cativa ani si nu reusesc sa scap. am facut tratamente. ultima oara medicul mi-a prescris CLOMIFEN ar din cate am citi eu asta este pt infertilitate.bine.si cu asta as avea o problema.nu am ramas niciodata "grea"
7 comentarii
0
26-08-2008, ora 00:00
mishckaa
Nu este medic/terapeut
mishckaa
chiar nu ma poate ajuta si pe mine nimeni?exista atatea tratamente.dati-mi macar o parere.caut un medic care sa stie ce am si ce sa fac!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
0
26-08-2008, ora 00:00
FLOARE DE COLT
Nu este medic/terapeut
FLOARE DE COLT
Sunt medic iar afectiunea dvs este destul de frecventa si se asociaza intr-adevar cu infertilitate, insa nu trebuie sa fiti descurajata deoarece exista tratamente pentru stimularea ovulatiei! Eu mi-am facut lucrarea de diploma cu acest subiect si pot spune ca m-am documentat din cele mai bune carti americane despre aceasta boala!
V-as ruga sa-mi spuneti in primul rand ce manifestari clinice aveti, de exemplu - aveti hiperandrogenism (exces de pilozitate corporala), ce inaltime si ce greutate aveti (se asociaza cu obezitate)!
Tulburari de ciclu menstrual aveti? Ma refer la lipsa acestuia (amenoree) sau la faptul ca vine mai repede sau mai tarziu, ca dureaza mai mult sau ca este mai abundent...
Trebuie investigata functia tiroidiana (TSH si FT4), functia hipofizei anterioare (determinarea nivelului de prolactina PRL), functia ovariana (estrogen, progesteron, testosteron) si trebuie facuta o ecografie transvaginala pentru vizualizarea ovarelor (exista o imagine specifica a ovarelor in aceasta boala, si anume "in coroana")!
De asemenea trebuie masurat si nivelul glicemiei (ovarele polichistice se pot asocia cu diabet zaharat)!
Se mai face obligatoriu si testul TTGO/insulina pentru confirmarea insulino-rezistentei!