Sindrom de colon iritabil

18-04-2014
Nicoleta Diaconeasa
Nu este medic/terapeut
Nicoleta Diaconeasa
Buna ziua,
Numele meu este Diaconeasa Nicoleta Ionela, am 22 de ani si sunt studenta in Bucuresti, la Facultatea de Litere. Acum un an si jumatate au inceput sa ma supere niste intepaturi in zona splinei care ulterior au radiat in mai multe zone ale abdomenului inferior, mai putin zona stomacului. De atunci am avut episoade sporadice (nu mai mult de unul la 2 luni) in care aveam ba meteorism si borborisme; tranzitul era normal, de obicei dimineata, foarte rar ma confruntam cu o usoara constipatie si doar cand mancam ceva de genul : cafea cu un corn cu ciocolata sau multe tipuri de ciocolata, in special finetti, aveam diaree dar nu mai mult de 3 scaune pe zi. Din luna februarie in schimb nu reusesc sa stabilizez tranzitul iar simptomele s-au diversificat: acumulare de gaze zilnice, balonare, senzatie de defecatie destul de puternica uneori, dar care trece in momentul in care elimin gazele sau ajung la toaleta, un soi de constipatie habituala, adica dimineata am scaun, dar in restul zilei mai simt senzatia de defecatie, uneori fara rezultat, dar daca totusi reusesc sa elimin materiile fecale ma simt mai bine apoi. Dupa fiecare masa, la 30-60 de minute simt nevoia sa ajung la toaleta. Cu diareea nu am probleme, mai am scaune moi (maxim 2-3 pe saptamana) dar nu diareice si nu se repeta in decursul aceleasi zile. Mentionez ca aceste simptome au aparut o data cu inceperea semestrului II la facultate, semestru cu licenta ( citit intens, mers in fiecare zi la biblioteca, impartit atentia in mii de cursuri si task-uri, etc) Am fost la gastroenterolog, mi-a dat sa fac analize de sange care au iesit bune cu exceptia CRP-ului cantitativ care are valori in jur de 8mg, si calprotectina fecala care a iesit in valoare de 53.7, ceea ce ar indica din cate am inteles de la medic o inflamatie usoara a colonolui si ca daca vreau (medicul nu considera neaparat necesar) sa fac o colonoscop