Tratament pentru anxietate necorespunzator sau efecte adverse?!?!

10-07-2016
Veritasaga
Nu este medic/terapeut
Veritasaga
Buna ziua! De ani buni de zile ma contrunt cu atacurile de panica. In timp mi s-a prescris un tratament sau altul si dupa ultimul tratament am facut greseala de a continua sa iau de capul meu lexotan si extraveral. Nu am sarit calul, am luat in general cate o pastila din fiecare zilnic, pentru circa 2 ani de zile. In ultima vreme starile mele de anxietate s-au accentuat, am mers sa caut si alte surse si mi s-a descoperit o hipotiroidie pe care o tratez cu eutirox si nivelul tsh-ului in timp a scazut. Aditional, am si fierea oarecum sugrumata ( asa mi-au spus la Babes cand am fost ultima oara sa verific daca este OK ). Ajungand la limita puterilor si dandu-mi seama ca nu este bine sa stau asa am facut iar o vizita la doctorita mea psihiatru de la Obregia care acum mi-a prescris xanax, anxiar si seroxat. Am inceput sa iau in doza recomandata toate acestea insa ma simt tot agitata si am avut tulburari de somn. Daca cunoasteti un psihiatru bun care ma poate ajuta mai bine decat doctorita mea care mi-a spus sa caut pe altcineva daca nu cred ca schema ei de tratament este buna, va rog sa mi-l recomandat. Altfel as vrea sa stiu ce solutii exista, cat de mult timp trebuie sa se ajusteze corpul meu la tratament?!?Multumesc Anticipat.

Un Domn domn neurolog mi-a raspuns in la ceea ce am scris mai sus in felul urmator:

Bună zua
Un prim aspect: eutiroxul agravează anxietatea si panica; asta nu înseamnă sa-l întrerupi, dar, cu acordul endocrinologului, poți lua o doza cu puțin mai mică decât cea prescrisă.
Primele medicamente luate de tine ca anxiolitice sunt din grupa benzodiazepinelor care dau obișnuința si își pierd efectul.
De obicei anxioliticele și antidepresivele au efect după 20-40 zile și trebuie să ai răbdare.
În prima lună poți păstra și anxiarul, după care nu vei mai avea nevoie de el.
Seroxatul e f bun.
Îți propun sp adaugi sertralină 100 mg/zi, ăn mod progresiv cu cate 25 mg/zi, crescând la 7 zile.
De asemenea, ar fi bine să iei cate 50 mg Quetiapine seara la culcare.
Nu te speria dacă în primele zile vei fi mai turtită.
Ar trebui să nu consumi băuturi care conțin cofeina, teină, teobromină: cafea, Pepsi, Coca cola, ceai negru, verde, ciocolată.
Daca ai palpitații poți lua cate 1/2 cp de propranolol 40 mg, la nevoie.

Am raspuns mai apoi:

Va multumesc pentru raspuns. Sunt destul de speriata, deoarece dimineata ma trezesc brusc, am palpitatii si simt un nod de saliva in gat, ameteli si stari de greata. Ele continua pe parcursul zilei, nu stiu cat le amlific si eu gandindu-ma.Astazi ar fi a 4 zi de seroxat si simt ca nu s-a ameliriorat nici un simptom, ci dimpotriva. Aseara trebuia sa trec de la un sfert de pastila la jumatate ( mi s-a recomandat sa iau in primele doua zile un sfert, apoi urmatoarele 2 zile, cate o jumatate si apoi urmatoarele 2 zile 3/4 din pastila, ca in final sa ajung la o singura pastila pe zi) Am luat insa tot un sfert ca sa observ ce se intampla si de obicei palpitatiile incepeau dimineata, eu luand pastila la 5 seara, dar aseara am avut din nou o apasare in dreptul inimii, in piept, palpitatii, arsuri foarte puternice la stomac. M am linistit cu greu. Nu stiu daca este normal sa aiba aceste efecte si daca nu cumva este o forma de respingere. Dupa 3 zile, este normal ca azi fiind a patra zi, sa nu simt nicio ameliorare a acestor simptome/ efecte adverse ? Va mentionez ca seara inainte de culcare mi s-a recomandat melatonina. Seara mai iau si xanax 0, 25 si la nevoie si anxiar. Din punct de vedere emotional, par a fi mai stabila, insa efectele secundare nu pot sa le ignor fiind foarte puternice si nu stiu daca este bun pentru mine. Credeti ca perioada de ajustare poate fi mult mai lunga? In principiu cel mai mult mai mult ma sperie faptul ca imi simt inima batand cu putere, ca dimineata ma trezesc brusc, parca trezita de cineva, ca am inceput sa am si arsuri urate la stomac, acel nod in gat atunci cand inghit. Nu stiu daca diseara sa mai iau acel sfert de seroxat...Va multumesc

As dori si parerea dumneavoastra daca aveti una si as aprecia-o foarte mult. Precizez ca am o frica de spitale care imi provoaca instant atacuri de panica si tresar pana si la auzirea sirenelor ambulantelor. As dori totusi sa nu ajung internata intr-un spital psihiatric pentru ca nu cred ca pot face fata. Tulburarile aceste anxioase ma indeparteaza de toti oamenii la care tin si sunt o povara imensa pentru cei din jurul meu si nu mi se pare drept sa continui sa ii impovarez. Va rog frumos sa ma ajutati daca puteti.
3 comentarii
0
10-07-2016, ora 16:33
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Simptomele sunt de la boala.
Luati medicatia cum vi s-a spus.
Asteptati 4-6 saptamani ca Seroxatul sa isi faca efectul.
Normal ca aveti atacuri de panica si anxietate din moment ce ati luat 2 ani benzodiazepine. Se iau maxim 2-3 luni.
Seroxatul e un medicament foarte bun. Aveti rabdare cu el sa isi faca efectul, cititi prospectul si luati dupa schema data de medic.
0
11-07-2016, ora 10:59
Veritasaga
Nu este medic/terapeut
Veritasaga
In noaptea trecuta nu am putut deloc sa dorm. M-au bantuit gandurile si nu am reusit sa adorm orice am facut desi am respectat schema de tratament. In momentul de fata mi-este foarte greu sa ma controlezi si imi tremura constant picioarele. Nu stiu ce ma fac. Stiu ca ar trebui sa nu folosesc cuvantul NU insa toate scenariile din capul meu se termina cu o internare intr-un spital de un fel sau altul si nu stiu cum sa imi mai gestionez starile.
0
03-08-2016, ora 13:54
Dr. Rares Ignat
Psihologie, Bucuresti
Dr. Rares Ignat
E important ca in paralel cu medicatia pe care o iei sa urmezi si sesiuni de psihoterapie care sa identifice gandurile disfunctionale ce pot sa stea la baza starilor tale. Ai primit si aceasta recomandare de la medic? In privinta efectelor secundare: e intr-adevar posibil ca unele sa dispara dupa un timp. Ai constatat asta ?

Dr Rares Ignat - psihoterapie pentru depasirea obstacolelor din viata
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomanda un Psihoterapeut sau cauta unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care va prezinta peste 2500 de terapeuti din Romania. Avantajul acestui site este ca pune mare pret pe recomandarile pacientilor. Gasiti prezentari detaliate ale serviciilor psihologice, cititi recomandari, va puteti programa online. In plus, exista o sectiune cu o multime de articole interesante si teste psihologice.
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.