yasmin-cheaguri de sange

12-06-2013
marialavi
Nu este medic/terapeut
marialavi
buna ziua.am 20 de ani si iau anticonceptionale yasmin de 2 ani.am citit un articol pe internet cum ca anticonceptionalele yasmin provoaca cheaguri de sange si chiar moarte, este adevarat, exista riscul sa patesc si eu? precizez ca nu fumez si nu consum alcool.
7 comentarii
0
12-06-2013, ora 17:36
otilia107
Nu este medic/terapeut
otilia107
Nu vei muri de la pilule contraceptive.
0
13-06-2013, ora 00:32
Dr. Mihnea Dragomir
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Mihnea Dragomir
Aveti un risc de 6 ori mai mare de a face accidentul embolic descris fata de cineva care nu ia anticonceptionale de loc si de 2 ori mai mare fata de cineva care ar lua anticonceptionale obisnuite (din generatii anterioare). "Anticonceptionalul starii de bine" da accidente embolice de 2-3 ori mai frecvent decat altele, care oricum ridica riscul. Anticonceptionalele reprezinta un factor de risc independent fata de fumat.
Recent, o deputata PNL a murit in felul acesta.
0
13-06-2013, ora 22:28
marialavi
Nu este medic/terapeut
marialavi
Pai si ce imi recomandati sa renunt la ele de tot sau sa merg la un medic ginecolog sa imi prescrie altele nu yasmin.Multumesc pentru raspuns
0
14-06-2013, ora 01:18
Dr. Mihnea Dragomir
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Mihnea Dragomir
Cel mai bine este sa nu luati anticonceptionale. Dar, daca doriti totusi sa luati, a folosi anticonceptionale care predispun mai rar la accidente tromboembolice este mai bine decat a folosi cele de acest tip.

E valabil pentru orice drog. Cel mai bine e sa nu te droghezi. Dar, daca vrei sa te droghezi, e preferabil sa iei marijuana decat heroina.
0
14-06-2013, ora 19:23
marialavi
Nu este medic/terapeut
marialavi
Multumesc mult pentru raspunsuri
0
13-07-2013, ora 03:39
Alissa08
Nu este medic/terapeut
Alissa08
Domnule Doctor, din comentariul dumneavoasta inteleg ca anticonceptionalele Yasmin sunt mai periculoase decat altele.Eu iau Yasmin de un an.Imi recomandati sa merg la medic sa mi le schimbe?
0
14-07-2013, ora 18:11
Dr. Mihnea Dragomir
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Mihnea Dragomir
Anticonceptionalele din generatia a 3-a (asa cum e Yasmine) si din generatia a 4-a (Qlaira, de exemplu) sunt mai periculoase decat cele dinainte numai sub acest aspect specific. Astfel, ele prezinta risc crescut de accidente tromboembolice. Dar, in ceea ce priveste celelalte reactii adverse, nu prezinta risc crescut.

Este bine sa luati in calcul acest lucru daca mai exista si alti factori care, pe langa anticonceptionale, ar putea sa predispuna la accidente tromboembolice. Mai frecvente acestea sunt: fumatul si antecedentele de boala varicoasa. In asemenea cazuri, insa, e de preferat sa schimbati mai degraba metoda contraceptiva, decat sa inlocuiti niste pilule care cresc probabilitatea unui necaz de 6 ori cu unele care o cresc numai de 3 ori.
Adaugă un comentariu / răspuns

10-10-2016, ora 10:00
Publicitate ROmedic
Administrator forum
La-Pediatru.ro
La-Pediatru.ro - Centrul de informare pentru părinți
La-Pediatru.ro este un proiect ROmedic ce vine în sprijinul părinților cu informații complete și documentate științific despre toate aspectele îngrijirii copiilor. În plus vă oferă o listă actualizată de peste 4000 de pediatri cu date de contact, prezentări și recomandări de la părinți.
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Schimbarea metodei contraceptive
  • Dereglari hormonale cauzate de anticonceptionale
  • Greseli in administrarea contraceptivelor
  • Contraceptivele orale - avantaje și riscuri
  • Contraceptivele hormonale pot crește riscul de depresie
  • Contraceptivele hormonale cresc riscul de suicid?
  • Greșeli în utilizarea pilulelor anticoncepționale
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.