Jocurile imaginare susțin gândirea creativă la copii
Autor: Costin Oana
![Jocurile imaginare susțin gândirea creativă la copii](https://www.romedic.ro/arata_img.php?img=34225.jpg&w=420&h=&cale=/uploadart/ghid)
Rezultatele unui studiu realizat de cercetătorii de la Oxford Brookes University sugerează că jocurile care implică multă fantezie din partea copiilor ar fi benefice pentru dezvoltarea gândirii creative.
Cercetătorii È™i-au propus să testeze dacă micuÈ›ii sunt mai creativi dacă jocurile lor se desfășoară mult în imaginar, pentru că teoretic acestea presupun conceperea unei lumi diferite de realitate, cu ajutorul gândirii creative.
La studiu au participat 70 de copii cu vârste cuprinse între 4 È™i 8 ani. Cercetătorii au realizat interviuri cu ei pentru a afla în ce măsură jocurile lor implicau imaginarul:
- dacă se jucau într-un mod care reflecta viaÈ›a reală (jocul „de-a È™coala”);
- dacă jocurile presupuneau evenimente improbabile în realitate (lupta cu un leu, mersul la È™coală cu un elicopter);
- dacă joaca implica evenimente imposibile în realitate (jocul cu un elf, mersul la o È™coală de vrăjitori).
Copiii au realizat apoi È™i trei sarcini de creativitate. În prima, micuÈ›ii au fost solicitaÈ›i să enumere cât mai multe obiecte de culoare roÈ™ie, în a doua să arate cât mai multe posibilități prin care să ajungă din punctul A în punctul B din cameră, iar în a treia să deseneze o persoană reală È™i una închipuită. Primele două sarcini au fost punctate pentru fiecare item unic È™i corect enumerat, iar nivelul de creativitate al desenelor a fost estimat de doi evaluatori.
În conformitate cu ipoteza cercetătorilor, rezultatele au arătat că acei copii la care nivelul de imaginar în joc era cel mai ridicat au obÈ›inut È™i scorurile cele mai mari la toate testele de creativitate, deÈ™i corelaÈ›ia a fost mai puternică între scoruri È™i primele două probe de creativitate È™i mai slabă cu proba de desen.
Studiul a fost prezentat în cadrul conferinÈ›ei anuale a British Psychological Society's Developmental Psychology Section.
Autorii consideră că deocamdată nu este clară direcÈ›ia corelaÈ›iei dintre jocul imaginar È™i gândirea creativă a copiilor – pe de o parte este posibil ca cei la care jocurile au multă fantezie să devină mult mai creativi, dar în egală măsură e posibil ca o creativitate ridicată să îi determine să se angajeze în jocuri mai fantastice.
Un lucru este însă sigur: părinÈ›ii È™i profesorii ar trebui să încurajeze joaca ce implică imaginaÈ›ia copiilor pentru beneficiile pe care aceasta le poate avea pentru gândirea creativă.
Sursa: Medical Xpress
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
- Stresul poate suprimă sistemul imunitar înnăscut, sporind riscul de a dezvolta boli cronice, inclusiv boala Crohn
- Tratamentul împotriva abuzului de substanțe reduce depresia în rândul adolescenților și adulților
- Explorarea potențialului exercițiilor fizice ca terapie pentru anxietate: o revizuire a studiilor recente
- Somnul de zi, benefic pentru memorie
- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni