Noi cerinte pentru supravegherea sanatatii angajatilor

Data publicării: 11-04-2007

 Bucuresti /Rompres/ - Angajatorii au obligatia sa asigure fondurile necesare si conditiile pentru efectuarea serviciilor medicale profilactice si pentru promovarea sanatatii la locul de munca, prevede o hotarare adoptata miercuri de Executiv.
 Actul normativ stabileste cerintele minime pentru supravegherea sanatatii angajatilor fata de riscurile pentru securitate si sanatate, precum si pentru prevenirea imbolnavirii angajatilor.
 Astfel, angajatorii din orice domeniu de activitate, atat din sectorul public, cat si din sectorul privat, au obligatia sa asigure fondurile necesare si conditiile pentru efectuarea serviciilor medicale profilactice, respectiv examenul medical la angajarea in munca, de adaptare, periodic, la reluarea activitatii, precum si promovarea sanatatii la locul de munca.
 Examenul medical de adaptare in munca se efectueaza la indicatia medicului specialist de medicina muncii in prima luna de la angajare, completand examenul medical efectuat la angajarea in munca si depistand cauzele medicale ale neadaptarii la noul loc de munca.
 Examenul medical periodic se efectueaza in scopul confirmarii sau infirmarii aptitudinii in munca pentru profesia/functia si locul de munca pentru care s-a facut angajarea, pentru depistarea aparitiei unor boli care constituie contraindicatii pentru activitatile si locurile de munca cu expunere la factori de risc profesional, diagnosticarea bolilor profesionale si a celor care constituie risc pentru viata si sanatatea celorlalti angajati si pentru depistarea bolilor care constituie risc pentru securitatea unitatii sau pentru calitatea produselor.
 Promovarea sanatatii la locul de munca se realizeaza prin serviciile de medicina a muncii, care implementeaza programe de informare, educare si formare profesionala, iar medicii de medicina a muncii consiliaza angajatii cu privire la sanatatea si igiena la locul de munca.
 Actul normativ adoptat de Guvern precizeaza ca angajatii trebuie sa fie informati in legatura cu rezultatele examinarilor medicale si au acces la toate informatiile referitoare la starea lor de sanatate. De asemenea, medicul specialist de medicina a muncii si medicul de familie se vor informa reciproc cu privire la aparitia unor modificari in starea de sanatate a lucratorului.
 La schimbarea locului de munca angajatului i se vor inmana, la solicitare, copii ale dosarului sau medical si ale fisei de expunere la riscuri profesionale, pentru a fi predate la structura de medicina a muncii din unitatea respectiva. La intreruperea temporara sau definitiva a activitatii, structura de medicina a muncii va preda dosarul medical al acestuia medicului sau de familie.


 

Sursa : Rompres

11-04-2007, Vizualizari 1177
 Agentia Nationala de Presa Agerpres Stirile medicale sunt furnizate de Agentia Nationala de Presa "Agerpres", partenerul nostru pe sectiunea de Noutati si Stiri medicale.