Rețete cu pește pentru o dietă echilibrată

©

Autor:

Rețete cu pește pentru o dietă echilibrată

Pentru momentele în care simți nevoia de ceva mai light și îți propui să renunți la carne, poți încerca o serie de rețete cu pește, care să te ajute în construirea unei diete echilibrate. Preparatele pe bază de pește au un conținut bogat în proteine și mult mai puține calorii în comparație cu carnea de porc, de vită sau chiar de pui. Totodată, acest aliment dispune de acizi grași Omega 3, cu rol esențial în buna funcționare a inimii și creierului, fiind ideal pentru persoanele care își propun să țină dietă.

 

Poți include cu ușurință în meniu codul de Alaska, un pește bogat în proteine care are doar 89 de calorii. Ce-ai spune, de exemplu, de o super rețetă de cod la grătar? Când vine vorba de garnitură, poți opta pentru legume rădăcinoase precum morcov, păstârnac sau cartofi dulci.

 

Un alt pește pe care îl poți servi la prânz este somonul. Dacă îți dorești preparate cu un conținut redus de grăsimi, este recomandat să optezi pentru cel de Alaska. Poți încerca să prepari somonul la tigaie, gata în doar 15 minute. Porționează fileul de somon în două bucăți, condimentează-le cu sare și piper, apoi gătește-le cu pielea în jos într-o tigaie încinsă. Gătește pe ambele părți timp de 4-5 minute. După ce ai scos somonul din tigaie, adaugă câteva bucăți de unt în uleiul încins. Lasă-l să se topească la foc mic, apoi adaugă zeamă de lămâie, usturoi și puțin pătrunjel. Presară sare și piper și reintrodu bucățile de pește în tigaie. Lasă somonul în acel sos timp de un minut, apoi așează-l pe o farfurie. Poate fi o opțiune perfectă atât pentru prânz, cât și pentru cină. 

 

 

Și dacă tot vorbim despre pește, ne-am gândit să îți recomandăm și rețeta de crap cu piure de țelină. Crapul este un pește bogat în calorii, ceea ce oferă senzație de sațietate. Ai nevoie doar de un file de crap de aproximativ 1 kg, ulei, sare, piper, zeama de la o lămâie, o țelină, o ceapă și unt. Taie fileul de crap în bucăți și presară sare și piper. Curăță țelina de coajă, spal-o și tai-o în cubulețe. Ceapa, în schimb, se spală, curăță și se taie în patru. Pune la fiert ambele legume. După ce au dat în clocot, scoate-le într-un bol și adaugă unt, sare și piper. Cu ajutorul unui blender, mixează ingredientele până când vei obține un piure pufos. După prepararea piureului, întoarce-te la pește și prăjește-l circa 5 minute pe fiecare parte. Scoate crapul pe o farfurie după ce e gata. Dacă îți dorești să obții un plating cu care să impresionezi, poți pune peștele pe un pat de piure și să adaugi deasupra o felie de lămâie. Servește-l cald și bucură-te de o masă gustoasă!

 

 

Când vine vorba despre rețete pe bază de pește, sky’s the limit. E timpul să combați monotonia culinară cu preparate care te vor ajuta să menții o dietă echilibrată!


Data actualizare: 26-04-2023 | creare: 26-04-2023 | Vizite: 225
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune: