„Stâlpii” de învățare care pot maximiza orice experiență pe care o are un copil, chiar și în mediul de acasă

©

Autor:

„Stâlpii” de învățare care pot maximiza orice experiență pe care o are un copil, chiar și în mediul de acasă
Un nou studiu explorează pilonii de învățare susținuți de cercetările științifice și exemple de spații de joacă care le încorporează, iar cercetătorii oferă sfaturi pentru ca părinții să le folosească acasă, pentru a maximiza astfel timpul de joacă cu copii.
O nouă lucrare, condusă de cercetători de la Universitatea din Pennsylvania, explorează pilonii de învățare susținuți de știință și modalitățile prin care anumite spații de joacă pot fi transformate pentru a încuraja învățarea și pentru a promova conversațiile dintre îngrijitori și copii.

Potrivit cercetătorilor, studiile anterioare au descoperit șase caracteristici principale sau „stâlpi” de învățare care pot maximiza orice experiență pe care o are un copil, fie că se joacă în parc, merge la magazinul alimentar sau folosește o aplicație pentru smartphone. Acești piloni sugerează că experiențele ar trebui să fie mai degrabă active decât pasive, antrenante, semnificative, interactive social, iterative mai degrabă decât repetitive și vesele.

Publicată recent în revista Trends in Cognitive Sciences, lucrarea actuală a analizat câteva exemple de spații care au încorporat pilonii de învățare. Un exemplu a fost Urban Thinkscape, o instalație care a transformat o stație de autobuz într-un spațiu de învățare care încurajează jocul și conversațiile.

Cei șase piloni prevedeau:
  • participarea activă în timpul interacțiunii și a jocului cu copilul, de exemplu încorporând elemente literare în discurs și interacțiuni;
  • limitarea pe cât posibil a acelor activități care pot distrage copilul, precum uitatul la televizor sau utilizarea unui smartphone, care au potențialul de a îndepărta momentele de înaltă calitate împreună cu copilul tău;
  • concentrarea pe subiecte de care copilul este deja interesat în timpul jocului sau integrarea unor informații despre acele subiecte de interes pentru copil;
  • oferirea posibilității copilului să conducă în timpul jocului, în timp ce părintele îi oferă sprijin pe parcurs;
  • copii trebuie să aibă posibilitatea de a ghici ce se va întâmpla, de a efectua „experimente”, de a compune cuvinte noi pentru melodiile preferate și de a face greșeli;
  • încorporarea unor elemente surpriză.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 03-09-2021 | creare: 03-09-2021 | Vizite: 89
Bibliografie
Science-backed tips for maximizing play time with kids, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/08/210826095033.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!


Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Jocurile și activitățile recomandate în primul an de viață
  • Jocurile imaginare susțin gândirea creativă la copii
  • Ce efecte are abuzul în copilărie asupra creierului?
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.