Vitamina B6 – de ce este importanta si de unde o luam

©

Autor:

Vitamina B6 – de ce este importanta si de unde o luam

Vitamina B6 – informatii generale

Cunoscuta si sub denumirea de piridoxina, vitamina B6 este o componenta esentiala a complexului de vitamine B, cu un rol deosebit de important in mentinerea unei bune stari de sanatate. Solubila in apa, vitamina B6 functioneaza intocmai ca o coenzima, fiind responsabila de stimularea enzimelor in a produce reactii chimice in organismul uman, piridoxina fiind implicata in peste 100 de reactii enzimatice. Pentru a afla mai multe despre numeroasele beneficii pe care vitamina B6 le aduce corpului nostru si cum o putem procura, am pregatit informatii utile care sa ne ajute in mentinerea unui echilibru al starii noastre de sanatate.

A fost descoperita in jurul anilor 1930, in timpul unor studii nutritionale, abia in anul 1945 fiind insa aprofundata cercetarea microbiologica a acestei vitamine, cand se va recunoaste existenta a altor doua forme derivate. In acest sens, cele doua forme chimice ale piridoxinei se gasesc sub numele de piridoxal si piridoxamina.

Dupa cum am mentionat, vitamina B6 este implicata in foarte multe procese ale organismului, mai multe decat orice alt nutrient, avand influente puternice in sanatatea mintala, cat si in cea fizica. De exemplu, vitamina B6 are un rol esential in absorbtia grasimilor si a proteinelor, in producerea acidului clorhidric, in retentia de lichide, dar si in mentinerea unei activitati hormonale normale. Pe de alta parte, ajuta la mentinerea echilibrului dintre sodiu si potasiu si contribuie la formarea globulelor rosii. Aceasta vitamina sustine functia cognitiva, avand un rol important in biosinteza neurotransmitatorilor, fiind implicata si in sinteza glicogenului si in procesul biochimic de transformare a glicogenului in glucoza, printre multe altele.

Vitamina B6 este implicata in sinteza acizilor nucleici ARN si ADN, care contin informatiile genetice pe baza carora sunt asigurate producerea si dezvoltarea normala a tuturor celulelor.


5 beneficii ale vitaminei B6

Pe langa numeroase alte procese mentionate anterior, vitamina B6 se recunoaste si prin contributia sa considerabila in preventia si tratamentul unor boli, dar si in ameliorarea simptomelor si manifestarilor anumitor afectiuni. Iata cam care ar fi 5 dintre cele mai importante beneficii ale vitaminei B6:

1. Sustine functia cognitiva. Un aport mai ridicat de vitamina B6 are un avantaj dovedit in ultimul timp de catre specialisti in functionarea normala a memoriei persoanelor in varsta care inregistreaza un declin cognitiv.

2. Scade riscul de afectiuni cardiovasculare prin actiunea ei de a reduce nivelul homocisteinei, un aminoacid care, in cantitati ridicate poate duce la tromboza venoasa sau poate ataca muschiul inimii. Pe de alta parte, vitamina B6 poate preveni aparitia unor probleme in timpul sarcinii de tipul malformatiilor congenitale la fat.

3. Vitamina B6 joaca un rol important in imunizarea fata de cancer, un studiu recent efectuat pe un esantion de 400.000 de persoane arata ca un aport ridicat de vitamina B6 in combinatie cu metionina reduce la jumatate riscul imbolnavirii de cancer pulmonar, indiferent daca vorbim despre persoane fumatoare sau de fosti fumatori.

4. Cu un rol deosebit de important in producerea anticorpilor, vitamina B6 sustine sistemul imunitar, protejand organismul de proliferarea infectiilor.

5. Vitamina B6 ajuta la imbunatatirea calitatii somnului. Este importanta pentru organismul nostru deoarece sustine procesul de transformare a triptofanului, unul dintre cei opt aminoacizi esentiali, responsabil cu reglarea nivelului de melatonina, numit si “hormonul somnului”.


Surse de vitamina B6

Exista numeroase surse alimentare din care putem obtine vitamina B6. In randul fructelor, bananele, pepenele verde si galben, capsunile, ananasul, strugurii, avocado si alte fructe oleaginoase precum nucile sunt bogate in vitamina B6. In ce priveste legumele, aceasta se gaseste in telina, spanac (fiert), ardei gras rosu, broccoli, praz, conopida, cartofi, morcovi, ceapa, mazare, ciuperci. Referitor la alimentele de origine animala, vitamina B6 se gaseste cu precadere in pieptul de pui si de curcan, muschiul de vita si in carnea de cod si somon sau in carnea de porc. Exista si alte surse alimentare cu un continut considerabil de vitamina B6 ce merita a fi mentionate, cum ar fi: ouale, lactatele, cerealele, drojdia de bere, orezul brun.


Suplimente cu vitamina B6 si magneziu

Pentru a fi sigur ca obtii o cantitate potrivita de vitamina B6 de care are nevoie organismul tau, este indicat sa iei un supliment pe baza de vitamina B6, in functie de nevoile tale. De exemplu, combinatia de magneziu si vitamina B6 are beneficii dovedite in combaterea stresului, relaxarea musculaturii, reglarea somnului, fixarea calciului, reducand vizibil starile de agitatie, anxietate, slabiciune sau bataile neregulate ale inimii.


Naturalis Magneziu Plus Vitamina B6, pentru sanatatea organismului

Un supliment alimentar echilibrat, Naturalis Magneziu Plus Vitamina B6 contribuie la combaterea stresului, relaxarea musculaturii, reglarea somnului si fixarea calciului. Puteti recunoaste deficitul de magneziul si vitamina C, in urma unor simptome, precum  agitatie, anxietate, slabiciunea sau batai neregulate ale inimii. Pentru a ajuta organismul sa lupte cu acest deficit, aveti nevoie de un supliment alimentar care sa contina atat magneziu, cat si vitamina B6. Si asta pentru ca vitamina B6 ajuta la absorbtia magneziului de catre organism. De aceea, Naturalis Magneziu Plus Vitamina B6 asociază cele două ingrediente, pentru rezultate cat mai bune asupra sanatatii, intr-o proportie optima, asigurand astfel o absorbtie ridicata a acestora. In plus, sa nu uitam ca inima, rinichii şi creierul au nevoie de magneziu, pentru o functionare optima.

Pentru a oferi organismului tau un aport suficient de vitamina B6 si magneziu, dar si pentru a avea o stare generala buna, lipsita de stres, utilizeaza cu incredere Naturalis Magneziu Plus Vitamina B6!


Data actualizare: 26-02-2021 | creare: 26-02-2021 | Vizite: 236
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.