Combinații alimentare de evitat

©

Autor:

Combinații alimentare de evitat

Pentru a obține un preparat savuros este necesar să combini mai multe categorii de alimente. Totuși, există unele alimente care nu ar trebui combinate, pentru a avea o digestie bună. Combinațiile neferice pot duce la dureri stomacale, balonare, oboseală, gaze intestinale și disconfort abdominal. Prin combinarea corectă a alimentelor vei avea energie de-a lungul întregii zile fără probleme digestive. Mai jos sunt principalele combinații care ar trebui evitate.

Combinații de două sau mai multe proteine

Combinații de carne cu ouă pot fi gustoase însă sunt de evitat. Ambele conțin cantități mari de proteine și pot deranja stomacul. De asemenea, se digeră greu. Pentru a evita această neplăcere alege să consumi alimentele în mai multe feluri. De exemplu, este recomandat să începi cu proteinele slabe și apoi să treci la carne. Între fiecare fel ar trebui să existe minimum 10 minute. (1, 2)

Citrice și lapte

Laptele se digeră mai greu iar dacă îl combini cu lămâie sau alte citrice, se coagulează. Acest lucru poate duce la arsuri gastrice și gaze intestinale. De asemenea, unele persoane pot avea intoleranță la lactoză, un alt factor în apariția problemelor digestive. (3)

Fructe imediat după masă

Fructele se digeră ușor însă o masă bogată necesită mai mult timp. Drept urmare, fructele rămân în stomac și încep să fermenteze. De aceea, este indicat să eviți să consumi fructe imediat după masă. Lasă cel puțin 30-60 minute după masă pentru a consuma fructe. (4, 5)

Preparate cu brânză și cola

Multă lume spune că pizza merge perfect alături de o cola. Deși sună tentant, această combinație nu este benefică pentru sănătate. Este de evitat să combini cola cu produse care conțin brânză. Această combinație poate cauza probleme în absorbția unor nutrienți. Mai mult, poate duce la dureri stomacale și disconfort abdominal. (6)

Carbohidrați și proteine animale

Combinarea carbohidraților cu proteinele animale (de exemplu, friptura cu pâine sau cartofi) duce la fermentarea glucidelor. Acest lucru poate cauza simptome precum balonare și gaze intestinale. (7, 8)

Pe de altă parte, combinarea de orez sau fasole cu proteine animale nu afectează digestia.

Alimente și apă/suc de fructe

Consumul de apă sau suc de fructe imediat înainte sau după masă contribuie la diluarea acidului gastric. De asemenea, pot influența negativ digestia proteinelor, grăsimilor și a carbohidraților. (9, 10)

Pentru a evita prelungirea digestiei este indicat să consumi apă sau suc de fructe cu minimum 30 de minute înainte sau după masă. (11)

Iaurt cu fructe

Iaurtul cu fructe fie pregătit în casă fie din comerț conține bacterii care acționează asupra zahărului prezent în mod natural sau adăugat, în special produsele din comerț, în fructe. Drept urmare, există riscul de alergii și intoxicații. (12, 13)

Pentru a evita problemele este indicat să consumi iaurt neîndulcit sau să adaugi miere, sirop de agrave sau nuci în locul fructelor. (14)

Banane cu lapte

Combinația dintre banane și lapte, deși gustoasă, poate pune probleme stomacului. Poți evita acest lucru evitând să pui banane în milkshake. Pentru a aroma laptele poți adăuga scorțișoară sau nucșoară. (15)

Fasole cu brânză

Combinațiile de fasole cu brânză sunt foarte populare în bucătăria mexicană. O rețetă celebră include fasole, brânză, pastă guacamole și sos iute. Din nefericire, această combinație poate cauza gaze intestinale și balonare. (16, 17, 18)

Dacă ai sensibilitate stomacală încearcă să eviți să combini fasolea cu brânza.

Roșii cu paste

Deși pastele cu roșii reprezintă o rețetă clasică, poate cauza probleme stomacului. Roșiile conțin acizi care afectează enzimele care digeră pastele și contribuie la coagularea laptelui din brânză (dacă pui și brânză). (19)

Pentru a evita o masă grea pentru stomac evită această combinație și încearcă pastele cu sos pesto. (20)

Carne/proteine cu brânză

Omleta cu brânză și alte preparate care conțin proteine animale (carne de pui, porc, vită, ouă etc) conțin mult prea multe proteine. (1)

O masă bogată proteic va fi mult mai greu de digerat. Pentru a evita disconfortul stomacal este indicat să consumi legume proaspete cu brânză și să elimini carnea din omletă, eventual o poți înlocui cu ardei gras, mărar sau semințe de floarea-soarelui. (21)

Burger și cartofi prăjiți

Burgerul și cartofii prăjiți sunt o altă masă „tradițională”. Probleme apar, de această dată, din cauza conținutului prea mare de grăsimi. (22)

Ambele conțin cantități ridicate de grăsimi saturate a căror digestie te va moleși. Mai mult, ambele cresc rapid nivelul colesterolului și a zahărului din sânge iar acestea contribuie la stimularea apetitului; acest lucru poate duce la îngrășare. (23)

Cartofi și carne

Combinațiile de cartofi și carne sunt problematice. Pe de-o parte, carnea necesită un mediu acid pentru a fi digerată. Pe de altă parte, cartofii bogați în amidon necesită un mediu alcalin. (24)

Cele două alimente rămân blocate la nivelul stomacului iar digestia este îngreunată. Pot apărea simptome precum greață, gaze intestinale și arsuri stomacale.

Nuci și ulei de măsline

Deși ambele alimente sunt sănătoase prin combinație cu legume, de exemplu, combinarea lor poate face mai mult rău. Acest lucru este de evitat deoarece ambele conțin grăsimi. (25, 26)

Un consum ridicat sau combinate cu proteine animale poate cauza disconfort abdominal, vărsături și dureri stomacale. Dacă te confrunți cu reflux gastric este indicat ca pe lângă evitarea combinației dintre nuci și ulei de măsline să și limitezi consumul lor individual. (27)

Aceste combinații de alimente nu îți pun viața în pericol însă afectează digestia și pot cauza disconfort abdominal. Uneori contează foarte mult și cantitatea iar alteori chiar și cantități mici de combinații nefericite pot pune probleme. Cu atât mai mult dacă suferi de reflux gastric sau alte afecțiuni digestive.


Data actualizare: 21-02-2022 | creare: 21-02-2022 | Vizite: 201
Bibliografie
1. Adverse Effects Associated with Protein Intake above the Recommended Dietary Allowance for Adults, link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4045293/
2. How much protein can the body use in a single meal for muscle-building? Implications for daily protein distribution, link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC5828430/
3. Coagulation behaviour of milk under gastric digestion: Effect of pasteurization and ultra-high temperature treatment, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/30827598/
4. Effect of Sequence of Fruit Intake in a Meal on Satiety, link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6888291/
5. When is the best time to eat fruit?, link: https://www.medicalnewstoday.com/articles/325253
6. How Long Does It Take to Digest a Pizza?, link: https://kauveryhospital.com/blog/lifestyle/how-long-does-it-take-to-digest-a-pizza/
7. Comparative Study of Sugar Fermentation and Protein Expression Patterns of Two Lactobacillus plantarum Strains Grown in Three Different Media, link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2546631/
8. Review article: insights into colonic protein fermentation, its modulation and potential health implications, link: https://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.1111/apt.13456
9. Is Your Stomach Acid (Gastric Acid) Diluted When You Drink Water, link: https://www.scienceabc.com/humans/is-your-stomach-acid-gastric-acid-diluted-when-you-drink-water.html
10. Drinking Liquids with Meals: Good or Bad?, link: https://www.healthline.com/nutrition/drinking-with-meals
11. A glass of water immediately increases gastric pH in healthy subjects, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/18473176/
12. Is Fruit on the Bottom of Yogurt High in Sugar?, link: https://healthyeating.sfgate.com/fruit-bottom-yogurt-high-sugar-6562.html
13. Potential Health Benefits of Combining Yogurt and Fruits Based on Their Probiotic and Prebiotic Properties, link: https://academic.oup.com/advances/article/8/1/155S/4566576?login=false
14. Evaluation of the nutrient content of yogurts: a comprehensive survey of yogurt products in the major UK supermarkets, link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC6144340/
15. Is It Healthy to Eat Bananas with Milk?, link: https://www.healthline.com/nutrition/bananas-with-milk
16. Why Beans Cause Gas, link: https://www.verywellhealth.com/why-do-beans-cause-gas-1942947
17. Perceptions of flatulence from bean consumption among adults in 3 feeding studies, link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC3228670/
18. Effect of cheese on intestinal transit time and other indicators of bowel function in residents of a retirement home, link: https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/8128174/
19. Gastroenteritis from Pasta Sauce, link: https://www.livestrong.com/article/412093-gastroenteritis-from-pasta-sauce/
20. Is Pesto Healthy? Types, Ingredients, Nutrients, and Recipe, link: https://www.healthline.com/nutrition/is-pesto-healthy
21. We don’t need nearly as much protein as we consume, link: https://www.bbc.com/future/article/20180522-we-dont-need-nearly-as-much-protein-as-we-consume
22. New research shows extent of fast food combos' poor nutritional value, link: https://www.rnz.co.nz/news/national/457304/new-research-shows-extent-of-fast-food-combos-poor-nutritional-value
23. Energy, Sodium, Sugar and Saturated Fat Content of New Zealand Fast-Food Products and Meal Combos in 2020, link: https://www.mdpi.com/2072-6643/13/11/4010
24. The effects of potatoes and other carbohydrate side dishes consumed with meat on food intake, glycemia and satiety response in children, link: https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4775821/
25. Acid Reflux Diet: 8 Foods To Eat & Avoid, link: https://www.gastroconsa.com/acid-reflux-diet-8-foods-to-eat-avoid/
26. Which Foods to Avoid With Acid Reflux and Digestion Issues, link: https://www.readersdigest.ca/food/healthy-food/foods-to-avoid-with-acid-reflux-and-digestion-issues/
27. Olive Oil and Acid Reflux: A Healthy Fat You Can Enjoy in Moderation, link: https://www.livestrong.com/article/295738-olive-oil-for-acid-reflux/
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Din Biblioteca medicală vă mai recomandăm:
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • MIT: Fructele trebuie consumate pe stomacul gol
  • Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
    Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
      intră pe forum
     
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.