Cumpărăturile pe stomacul gol nu duc neapărat la achiziții nesăbuite

©

Autor:

Cumpărăturile pe stomacul gol nu duc neapărat la achiziții nesăbuite
Mulți dintre noi știu că dacă mergem la cumpărături cu stomacul gol ne alegem cu multe produse (și nu dintre cele mai sănătoase) pe care nu le-am fi cumpărat daca nu ne-ar fi fost foame. Totuși, este posibil ca un nou studiu să fi găsit o metodă de a face alegeri sănătoase atunci când cumpărăm alimente, înfometați fiind.

„Într-adevar, când oamenii sunt flămânzi, au tendința de a lua decizii din impuls și fie cumpără prea multă mâncare, fie aleg alimente gustoase, dar nesănătoase, care oferă o satisfacție de moment”, spune autoarea studiului, Tracy Cheung, doctorandă în psihologie la Universitatea Utrecht din Olanda.

Prin studiul de față, cercetătorii au dorit să afle dacă această impulsivitate ar putea fi redirecționată astfel încât oamenii să facă alegeri sănătoase. Aceștia au folosit „euristica dovezii sociale” - cu alte cuvinte, tendința de a face ceea ce fac și ceilalți - în cadrul a două experimente.

Într-un prim experiment, aproximativ 200 de persoane au participat la un sondaj online ce includea și o întrebare despre cât de foame le este, pe o scară de la 1 (deloc) la 7 (foarte foame). Apoi, participanții au avut de ales între o mâncare sănătoasă (o salată) și una mai puțin sănătoasă (o shawarma). Pentru jumătate dintre participanți s-a afișat la fiecare fel de mâncare un grafic care arăta că majoritatea participanților anteriori au ales meniul mai sănătos - aceasta fiind „euristica dovezii sociale”.

Al doilea experiment s-a desfășurat în mod asemănător, doar că a avut loc într-o cantină, incluzând 190 de persoane. În ambele experimente, rezultatele au arătat că atunci când oamenii flămânzi vedeau graficul care promova mâncarea sănătoasă, fără a li se spune în mod explicit că este varianta mai sănătoasă, optau pentru mâncarea mai sănătoasă.

„Putem spune că impulsivitatea nu este nocivă, atât timp cât avem în jur semnale care promovează alegerile sănătoase”, spune Cheung. Aceste semnale ar putea include săgeți în supermarket care duc spre legume și alimente proaspete, neprocesate, ori fructe proaspete amplasate lângă casele de marcat.

Sursa: Live Science

Data actualizare: 20-01-2019 | creare: 30-05-2017 | Vizite: 504
Bibliografie
Shopping Hungry? Psychology Trick Could Stifle Bad Food Choices, link: http://www.livescience.com/59285-shopping-hungry-mental-tricks.html
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.