De ce apar erorile medicale la serviciul de Urgențe
Autor: Irimia Monica Cristiana

Departamentul de urgențe este un mediu clinic foarte diferit față de secțiile de internare, cu întreruperi frecvente și cu informații adesea incomplete sau nesigure. Așadar, se fac mai multe erori de prelucrare a informațiilor, decât erori legate de cunoștințe insuficiente sau de informații inadecvate.
Cercetatorii au analizat pacienții care au revenit la departamentele de urgență pentru a doua oară, în termen de 72 de ore, și care au fost internați, la a doua vizita - un indiciu că îngrijirile ar fi putut fi îmbunătățite în decursul primei vizite la spital. O echipă formată din medici a analizat fiecare caz pentru a determina dacă echipa, în timpul primei vizite a pacientului, ar fi putut face o greșeală și, dacă o greșeală a fost identificată într-adevăr, echipa a determinat tipul de greșeală efectuată.
Cea mai des întâlnită eroare (în 45% din cazuri) a fost reprezentată de procedura de prelucrare a informațiilor, urmată de probleme cu verificarea informațiilor care fuseseră deja prelucrate (31%). Problemele legate de cunoștințele în domeniul medical (6%) și de colectarea inadecvată a datelor cu caracter personal (18%) au fost mult mai puțin frecvente.
Autorul studiului, Benjamin Schnapp de la Universitatea din Wisconsin, a spus: „Este esențial să înțelegem cum și de ce aceste erori se întamplă, astfel încât să putem începe să reușim să le prevenim”.
Sursa: Science Daily
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni