Eficiența stimulării creierului este determinată de capacitatea de învățare a unui individ, nu de vârstă
©
Autor: Airinei Camelia

Cu toate acestea, studiile asupra atDCS au produs rezultate neconsecvente, ceea ce a determinat cercetătorii să investigheze de ce unii indivizi răspund pozitiv la stimulare, în timp ce alÈ›ii nu. Se pare că anumite factori individuali influenÈ›ează receptivitatea la stimulare, iar vârsta a fost sugerată ca un factor important. Alte aspecte, cum ar fi abilitățile comportamentale de bază È™i experienÈ›a anterioară de învățare, pot juca, de asemenea, un rol semnificativ.
O echipă de oameni de È™tiință condusă de Friedhelm Hummel de la EPFL a identificat un factor crucial care afectează răspunsul individual la atDCS: capacitățile native de învățare. Ei au investigat modul în care aceste capacități influenÈ›ează efectul stimulării cerebrale aplicate în timpul învățării unei sarcini motorii. Descoperirile lor sugerează că indivizii cu mecanisme de învățare mai puÈ›in eficiente beneficiază mai mult de pe urma stimulării, în timp ce cei cu strategii de învățare optime pot experimenta efecte negative.
Studiul a implicat 40 de participanÈ›i: 20 de adulÈ›i de vârstă mijlocie (50-65 de ani) È™i 20 de adulÈ›i mai în vârstă (peste 65 de ani). Fiecare grup a fost împărÈ›it în subgrupuri care au primit fie atDCS activ, fie o stimulare placebo. Pe parcursul a zece zile, participanÈ›ii au practicat acasă o sarcină de tastare cu degetele, concepută pentru a studia învățarea secvenÈ›elor motorii, în timp ce primeau atDCS. Sarcina implica reproducerea unei secvenÈ›e numerice folosind o tastatură, cu accent pe viteză È™i acurateÈ›e.
Cercetătorii au utilizat un model de învățare automată, antrenat pe un set de date public, pentru a clasifica participanÈ›ii ca „învățăcei optimi” sau „învățăcei suboptimi”, bazându-se pe performanÈ›a lor iniÈ›ială. Acest model a avut ca scop prezicerea celor care ar beneficia de atDCS, pe baza capacității lor de a integra eficient informaÈ›iile despre sarcină în stadiile incipiente ale antrenamentului.
Rezultate
Rezultatele au arătat că învățăceii suboptimi, care erau aparent mai puÈ›in eficienÈ›i în internalizarea sarcinii în stadiile timpurii ale învățării, au experimentat o îmbunătățire accelerată a acurateÈ›ei în timpul executării sarcinii atunci când au primit atDCS. Acest efect nu a fost limitat la o anumită categorie de vârstă, învățăcei suboptimi fiind identificaÈ›i È™i printre indivizii mai tineri.În schimb, participanÈ›ii cu strategii de învățare optime, indiferent de vârstă, au prezentat chiar o tendință negativă în performanță atunci când au primit atDCS. Această diferență sugerează că stimularea cerebrală este mai benefică pentru indivizii care iniÈ›ial întâmpină dificultăți în sarcinile motorii. Astfel, atDCS pare să aibă o calitate restaurativă mai degrabă decât una de îmbunătățire, ceea ce are implicaÈ›ii importante pentru reabilitare.
Primul autor al studiului, Pablo Maceira, a subliniat că utilizarea metodelor avansate de învățare automată a permis dezlegarea influenÈ›ei diferiÈ›ilor factori asupra efectelor individuale ale stimulării cerebrale. Aceasta deschide calea pentru maximizarea efectelor stimulării în rândul subiecÈ›ilor È™i pacienÈ›ilor individuali.
Studiul implică faptul că, pe termen lung, se pot dezvolta protocoale personalizate de stimulare cerebrală pentru a maximiza beneficiile în funcÈ›ie de nevoile specifice ale individului, mai degrabă decât pe baza unor trăsături comune precum vârsta. Această abordare ar putea conduce la intervenÈ›ii mai eficiente bazate pe stimulare cerebrală, care să È›intească mecanisme specifice ce susÈ›in învățarea. Acest lucru este deosebit de relevant în contextul neuroreabilitării, unde baza principală este reînvățarea abilităților pierdute din cauza unei leziuni cerebrale, cum ar fi după un accident vascular cerebral sau o leziune cerebrală traumatică.
Profesorul Hummel a menÈ›ionat că, în viitor, clinicienii ar putea utiliza o versiune avansată a algoritmului lor pentru a determina dacă un pacient va beneficia de o terapie bazată pe stimulare cerebrală, cu scopul de a îmbunătăți efectele neuroreabilitării È™i de a personaliza tratamentul.
sursa: News Medical
Data actualizare: 03-12-2024 | creare: 03-12-2024 | Vizite: 226
Bibliografie
Individuals with less efficient learning mechanisms benefit more from brain stimulation, link: https://www.news-medical.net/news/20241127/Individuals-with-less-efficient-learning-mechanisms-benefit-more-from-brain-stimulation.aspx ©
Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!
Alte articole din aceeași secțiune:
- Studiu asupra bolii Alzheimer: Dieta mediteraneeană ar putea proteja împotriva demenței și a pierderii memoriei
- Deficitul de colină la adulții tineri cu obezitate ar putea iniția, în tăcere, degradarea neuronală: inflamație crescută, stres hepatic și biomarkeri de leziune neuronală similari celor din Alzheimer
- Antrenamentul creierului pentru îmbunătățirea atenției și concentrării
- Rezultate promițătoare în studiul beta-carotenului ca supliment cognitiv
Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.- Implant silicon sani
- Pentru cei cu anxietate si atacuri de panica FOARTE IMPORTANT
- GRUP SUPORT PENTRU TOC 2014
- Histerectomie totala cu anexectomie bilaterala
- Grup de suport pentru TOC-CAP 15
- Roaccutane - pro sau contra
- Care este starea dupa operatie de tiroida?
- Helicobacter pylori
- Medicamente antidepresive?
- Capsula de slabit - mit, realitate sau experiente pe oameni