anxietate, depresie si depersonalizare

03-04-2012
btenn4
Nu este medic/terapeut
btenn4
Salutari,
Dumneavoastra ma puteti ajuta cu niste sfaturi pentru cateva tulburari psihice? Pentru un timp de vreo 2-3 luni am fost foarte stresat din cauza scoli si multe examene. Am avut cateva nopti fara somn din cauza anxietatii cu scoala. Dupa ce m-am linistit cu anxietatea, s-a instalat acum o perioada de depresie si depersonalizare. Ma simt detasat si parca as fi intr-un vis, sau beat intodeauna si ma deranjeaza foarte mult aceasta senzatie. Ma simt obosit dupa ce dorm 8 ore, nu am chief sa fac nimic, am devenit cam pesimist, n-am ambitie, si mi-a scazut putin pofta de mancare. In rest, am fost la medic si am facut toate analizele si totul a iesit ok. Medicul mi-a dat reteta de medicamentul ZOLOFT 25mg o data pe zi desi mama este impotriva la acest medicament din cauza la efectele secundare. A trecut o saptamana de cand mi-a dat reteta dar nu am luat nicio pastila. Am doar 18 ani si mi-e teama sa iau pastile antidepresive. In rest iau in fie care zi vitamina B1, B6, GABA si beau ocazional ceai de sunatoare. Ma simt putin mai bine dar nu cum eram inainte. Eram foarte optimist inainte, deloc depresiv, si aveam mai multa ambitie. In opinia dvs. ce credeti ca este cauza? Am surmenaj psihic? Sau asta este o reactie de stres indelungat? Oare depersonalizarea este din cauza anxietatii/depresie/astenie de primavara? Sau simptomele sunt doar de la privarea de somn? Fiti amabili, mai este cineva care s-a vindecat cu simptome asemenatoare? Daca dorm mai mult, o sa-mi treaca simptomele? Va multumesc foarte mult pentru ajutor.
4 comentarii
0
03-04-2012, ora 22:54
btenn4
Nu este medic/terapeut
btenn4
Va rog frumos, scrieti si mi-e daca aveti sfaturi. Astept raspunsuri de la dvs. Multa sanatate la toti!
0
04-04-2012, ora 00:15
Dr. Mihnea Dragomir
Medicina de familie, Bucuresti
Dr. Mihnea Dragomir
Din (destul de puţinele) informaţii relatate, rezultă că, în cazul dv, tratamentul nu ar trebui centrat pe medicaţie psihoactivă, ci pe măsuri de igienă. Astfel:
Un somn bun este esenţial. Somn bun nu înseamnă somn mult, ci atât cât este necesar: există variaţii individuale în jurul mediei de 8 ore pe zi. Culcaţi-vă mai devreme, treziţi-vă mai devreme: ca reper, orele 22-6 ca ore de somn sunt foarte OK. Ultima masă trebuie să fie la cel puţin 2 ore înainte de ora culcării. Spre exemplu, dacă ora culcării este ora 22, rezultă că ultima masă trebuie să fie la ora 20. Peste această oră nu mai aveţi decât dreptul la fructe, dacă vi se face foame. Puteţi încălca regula orei de somn numai sâmbăta, dacă e vorba de o ieşire cu prieteni (fără alcool): în acest caz excepţional, duminica puteţi dormi compensatoriu.
Evitaţi drogurile. Drogurile sunt de două feluri: droguri interzise, aşa cum este haşişul, şi droguri permise, aşa cum sunt: alcoolul, cafeaua, ţigările şi cola. Dintre toate drogurile, singurul permis vă este cafeaua: o cafea pe zi (şi atât), dimineaţa, este permisă şi chiar recomandată.
Limitaţi expunerile la calculator şi televizor la o oră pe zi. Televizorul şi (uneori) calculatorul (în special jocurile) pot să inducă impresia unei false realităţi. Această oră pe zi la care aveţi dreptul nu trebuie să preceadă imediat ora culcării.
Limitaţi consumul de lactate, mai ales de brânză. Excludeţi complet brânzeturile topite sau fermentate (adică "brânza de fiţe", de tip Camembert, Le President, Roquefort etc). Mai multe fructe, mai mult peşte.
Mai mult sport. Cele mai recomandabile sunt: sport în aer liber, în special sporturi alpine. Înotul. Nu pierdeţi din vedere că cel mai complet sport, mai complet chiar decât înotul este...dansul.
Evitaţi practica autosatisfacerii sexuale. În timp, îşi pune amprenta asupra tonusului psihic, putându-se ajunge la scăderea self-esteem-ului şi, uneori, la depresii.
Şcoala e un lucru bun, dar nu permiteţi rezultatelor şcolare să devină o obsesie. Este lipsit de sens şi chiar dăunător să încercaţi să fiţi cel mai bun la toate materiile. Alegeţi-vă una sau două materii, pentru care simţiţi chemare şi căutaţi ca numai la acelea să atingeţi nivelul excelenţei. Fiţi cel mai bun din clasă la ceva anume, astfel încât să puteţi spune: "tăticu, aicea io vă am pe toţi !". La celelalte materii, este suficient să vă propuneţi rezultate medii. Nu uitaţi că motivul pentru care până şi un geniu militar precum Napoleon a pierdut războaie este acela că s-a angajat pe prea multe fronturi.

Dacă, la o lună după aplicarea măsurilor de mai sus, nu observaţi nicio ameliorare (caz improbabil), adresaţi-vă unui psiholog, dar NU unui psihiatru.
0
04-04-2012, ora 00:34
btenn4
Nu este medic/terapeut
btenn4
Va multumesc foarte mult pentru mesaj, ma scuzati ca nu am scris mai mult, dar data trecuta cand am scris, absolut nimeni mi-a scris.deci se vede ca ori scriu prea mult si plictisesc lumea sau scriu "prea putin" si nimeni poate imagina problema. Mersi.
0
09-10-2012, ora 18:41
EAB
Nu este medic/terapeut
EAB
Buna ziua,

As dori sa stiu de ce GABA nu se asociaza cu alte sedative, etc.

Va multumesc.
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomandă un Psihoterapeut sau caută unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care vă prezintă peste 3900 de terapeuți din România. Avantajul acestui site este că pune mare preț pe recomandările pacienților. Găsiți prezentări detaliate ale serviciilor psihologice, citiți recomandări, vă puteți programa online. În plus, există o secțiune cu o mulțime de articole interesante și teste psihologice.
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.