Hernie si haltere

25-11-2020
Serban1999
Nu este medic/terapeut
Serban1999
Salutare. As avea o intrebare, am auzit foarte multe pareri despre hernie de disc si probleme la unii oameni care au ridicat greutati foarte mari la sala. Eu unul mereu m-am temut sa lucrez forta la sala pentru a nu risca astfel de probleme pentru ca in mod cert, nu se merita. Am facut mereu exercitii cu greutati pe care le-am putut controla usor si am fost capabil sa execut cu ele 5-7 sau mai multe repetari.

Totusi, eu as vrea sa incep sa lucrez si forta, asa cum se lucreaza in salile de haltere, adica sa imi dezvolt forta lucrand cu greutati foarte mari cu care sa pot executa 1 sau 2 repetari, indreptari sau genoflexiuni cu greutati maximale. Pana la urma, halterofilii olimpici fac smuls si aruncat cu greutati uriase de sute de kile, oameni care ridica de 2 sau chiar de 3 ori mai mult decat greutatea lor desupra capului, greutati maximale pentru ei in care depun un efort maxim pentru a putea executa maxim o repetare, se antreneaza de ani de zile in acest ritm si regim de intensitate si totusi, cu toata presiunea pe coloana si in general presiunea pe care o au, sunt capabili sa performeze fara accidentari care sa le nenoroceasca cariera sau viata.

Intrebarea mea este, daca incep sa ma antrenez in acest stil, executand exercitiile corect (in special indreptarile si genoflexiunile), folosind centura, care sunt riscurile de a pati ceva? Este ok sau recomandat? Ce as putea face in privinta asta?
1 comentarii
0
26-11-2020, ora 01:09
Dr. Petre Muresan
Medicina de familie, Cluj-Napoca
Dr. Petre Muresan
Dacă vreți să nu aveți probleme și să știți exact ce efort puteți face, ar fi bine să faceți un RMN de coloană.

dr Petre Mureșan
Adaugă un comentariu / răspuns

Din Ghidul de sănătate v-ar putea interesa și:
  • Antrenamentele de rezistență îmbunătățesc capacitatea de regenerare a mușchilor
  • Antrenamentul cu greutăți - ghidul începătorului
  • Care este diferenţa dintre hernia de disc şi protruzia discală?
  • Leziuni și accidente frecvente la sala de forță - și cum le previi
  • Antrenamentul de forță poate dăuna mușchilor de rezistență?
  • Ridicarea greutăților îmbunătățește sănătatea sistemului nervos
  •  
     
     
    Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
    Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.