Medicamente combinate pentru depresie

16-08-2017
Teodora 7777
Nu este medic/terapeut
Teodora 7777
Buna ziua
Fratelui meu, diagnosticat cu depresie, i s-a prescris tratament cu Anafranil, Seroquel, Xanax, Fobiless, Seroxat si inca doua feluri pe care nu le mai retin. Intrebarea este: nu-i prea mult? Este corecta combinatia? Multumesc!
9 comentarii
1
16-08-2017, ora 15:05
Psiholog Neacsu Virginia
Psihologie, Bucuresti
Psiholog Neacsu Virginia
Buna ziua!
Numai medicul care il are in grija poate sa stie raspunsul la aceasta intrebare, pentru ca medicatia se da nu doar in functie de problema persoanei, ci de persoana in sine, cu toate caracteristicile ei: combinatia de simptome pe care le are, varsta, greutate, alte boli, activitatea pe care o are de facut (munca, scoala, condus masina etc).
Recuperare rapida fratelui dvs!
2
16-08-2017, ora 17:17
clara_p
Nu este medic/terapeut
clara_p
Cam mult. Cereti si parerea altui medic.
0
16-08-2017, ora 17:17
Teodora 7777
Nu este medic/terapeut
Teodora 7777
Va multumesc ca imi raspundeti! Sunt foarte ingrijorata. Este al doilea medic la care merge, a treia schema de tratament la acesta din urma. Are analizele la zi, toate bune, 36 de ani, 1, 85 si 98 kg, sofeaza... Nu stiu ce sa va mai spun... Psihoterapia credeti ca ar ajuta? Si, revenind, medicamentele astea merg impreuna? Unul este pt schizofrenie, si chiar nu cred ca e cazul... Totusi, 7... Vreau parerea dvs pentru ca vreau sa i pot da un sfat bun. Multumesc din suflet!
1
16-08-2017, ora 19:05
Psiholog Neacsu Virginia
Psihologie, Bucuresti
Psiholog Neacsu Virginia
Evident, oricine are dreptul la o doua, a treia parere avizata. Poate merge si la alt medic. Important este sa vada el daca il ajuta sau nu actuala schema de tratament. Acelasi medicament poate avea efecte diferite in functie de concentratie. In plus, de multe ori, medicatia psihiatrica nu isi face efectul imediat, de aceea se ajusteaza dozele in timp.
Va inteleg dorinta de a-l ajuta, dar cel mai bine e sa o faca un medic. Schimbarile dese in schemele de tratament ajung sa faca uneori mai rau, incat, cateodata, e greu sa iti dai seama daca simptomele sunt ale tulburarii, sunt efecte secundare ale medicamentelor sau simptome de sevraj la unele medicamente luate dupa o schema facuta de persoana insasi.
1
16-08-2017, ora 19:19
Psiholog Cristina-Mihaela Stoian
Psihologie, Bucuresti, sector 2
Psiholog Cristina-Mihaela Stoian
Desi Seroquel pare destinat schizofreniei, el se recomada si in tulburari afective sau anxioase. La combinatia pe care a primit-o fratele dvs, sigur el mai are si alte diagnostice asociate depresiei - e posibil ca dvs sa nu fi vazut totul pe foaia aceea de la psihiatru. Despre combinatie, nu pot comenta, dar pot recomanda un alt psihiatru.
Nu stiu in ce conditii a primit fratele diagnosticul, sau tratamentul, deci puteti solicita si alta opinie.
Pana mergeti la alt psihiatru, atentie la medicamente de tip AINS (cum ar fi aspirina, ibuprofen), deoarece nu reprezinta o combinatie buna cu tratamentul prescris de psihiatru, mai ales daca fratele are probleme de coagulare a sangelui. De asemenea, fratele dvs are nevoie si de un protector hepatic si din pacate, multi medici specialisti omit acest amanunt esential. Vorbiti cu medicul de familie si sa va recomande el unul. Nu trebuie deloc sa intrerupa tratamentul pana nu vorbeste cu un psihiatru, chiar daca pare infricosatoare combinatia - presupun ca o sti si medicul acela ceva, si isi asuma ce recomanda :).
Ar fi foarte indicata psihoterapia in paralel cu psihiatria - ca tot ati intrebat.
Cereti opinia altui psihiatru si reveniti cu vesti despre tratament.
Sanatgate multa!
0
16-08-2017, ora 20:35
Teodora 7777
Nu este medic/terapeut
Teodora 7777
Celelalte doua medicamente sunt Clonotril si Valdoxan. Pe o reteta scrie tulburari anxioase, restul nu se prea intelege. Totul a inceput cu vreo 8-9 luni in urma, cand a murit o cunostinta din copilarie, de varsta lui. Toate schemele le a respectat pana acum, dar nu s a simtit prea bine, cu mici exceptii.
0
17-08-2017, ora 09:51
Teodora 7777
Nu este medic/terapeut
Teodora 7777
Revin cu diagnosticul: tulburari anxioase generale. Deci, va rog, atatea medicamente pentru asta? Multumesc mult!
2
17-08-2017, ora 15:01
Steve.the.great
Nu este medic/terapeut
Steve.the.great
E putin incarcata schema dar asta este concluzia medicului ! Are 3 antidepresive, un triciclic (anafranil) si 2 ssri-uri, fara sa mai socotim valdoxanul care e doar melatonergic, adica reglator al somnului, 2 anxiolitice din care unul forte (clonazepamul -atentie ca da dependenta mare dupa 2-3 luni ), plus neurolepticul care le potenteaza pe toate !
Dupa remiterea manifestarilor acute probabil medicul va mai aerisi schema de tratament, importanta este starea psihica si functionalitatea pacientului !
2
17-08-2017, ora 15:23
Teodora 7777
Nu este medic/terapeut
Teodora 7777
Multumesc!
Adaugă un comentariu / răspuns

15-04-2016, ora 10:25
Publicitate ROmedic
Administrator forum
Psihologi, psihiatri, psihoterapeuti
Recomanda un Psihoterapeut sau cauta unul!
La-Psiholog.ro este un proiect ROmedic care va prezinta peste 2500 de terapeuti din Romania. Avantajul acestui site este ca pune mare pret pe recomandarile pacientilor. Gasiti prezentari detaliate ale serviciilor psihologice, cititi recomandari, va puteti programa online. In plus, exista o sectiune cu o multime de articole interesante si teste psihologice.
 
 
 
Accept cookies Informare Cookies Site-ul ROmedic.ro foloseşte cookies pentru a îmbunătăţi experienţa navigării, a obține date privind traficul și performanța site-ului și a livra publicitate mai eficient.
Găsiți informații detaliate în Politica cookies și puteți gestiona consimțământul dvs din Setări cookies.