Lipsa intervenției în conflictele fizice dintre copii ar putea să-i ajute pe aceștia să își dezvolte abilitățile sociale

©

Autor:

Lipsa intervenției în conflictele fizice dintre copii ar putea să-i ajute pe aceștia să își dezvolte abilitățile sociale
Un studiu care examinează abordarea practică a școlilor japoneze sugerează că neintervenția adulților în luptele copiilor le permite copiilor să își dezvolte abilitățile sociale și interpersonale pe cont propriu. Cercetătorii au încercat să afle dacă abordarea poate fi eficientă și în alte țări.
Numită mimamoru, strategia pedagogică este înțeleasă ca „predarea prin vizionare”, în cazul în care adulții, inclusiv educatorii, permit copiilor să gestioneze în mod intenționat dezacordurile singuri pentru a-și promova învățarea prin explorare și acțiuni voluntare. Deși nu este o parte oficială a curriculumului japonez de educație și îngrijire pentru copii (ECEC), mimamoru este tratat ca o orientare implicită. Abordarea reflectă practicile japoneze de socializare la domiciliu și la școală, unde este o normă pentru adulți să aștepte ca copiii să răspundă la probleme și să-i îndrume să își însușească învățarea.

„Acest studiu își propune să înțeleagă motivul pentru care educatorii japonezi tind să nu intervină și cum și în ce contexte o fac”, a spus autorul studiului, Fuminori Nakatsubo, specialist ECEC și profesor asociat la Universitatea Hiroshima. Cercetătorii au spus că ideile obținute din explorarea abordării mimamoru ar putea oferi educatorilor perspective noi asupra practicilor disciplinare, în special în țările în care intervenția directă și imediată este prioritară.

Un total de 34 de educatori din Japonia și 12 educatori din SUA au participat la focus grupuri care au folosit metode modificate de etnografie pentru a examina strategia de non-intervenție. Educatorii au discutat despre indicii non-verbale expuse de elevi și profesori și despre momentul intervenției, după urmărirea unui videoclip.

Studiul a remarcat faptul că a permite copiilor să experimenteze un sentiment de durere fizică sau vinovăție poate să îi ajute să conștientizeze că luptele fizice nu rezolvă nicio problemă. Cercetătorii, însă, au clarificat că „vizionarea” nu înseamnă că adulții ignoră siguranța copiilor. Educatorii japonezi intervin atunci când riscul de vătămare fizică cauzat de lupte este mai mare decât beneficiul învățării copiilor. Participanții americani la studiu au subliniat cum politicile de protejare a copiilor împotriva oricăror daune fizice ar putea să nu permită educatorilor din țara lor să aștepte ca copiii să-și rezolve propriile probleme.

sursa: Science Daily

Data actualizare: 02-06-2021 | creare: 02-06-2021 | Vizite: 444
Bibliografie
Japan's hands-off formula in disciplining schoolchildren works. Is it worth a try elsewhere?, link: https://www.sciencedaily.com/releases/2021/05/210528114053.htm
©

Copyright ROmedic: Articolul se află sub protecția drepturilor de autor. Reproducerea, chiar și parțială, este interzisă!

Alte articole din aceeași secțiune:

Forumul ROmedic - întrebări și răspunsuri medicale:
Pe forum găsiți peste 500.000 de întrebări și răspunsuri despre boli sau alte subiecte medicale. Aveți o întrebare? Primiți răspunsuri gratuite de la medici.
  intră pe forum